Foto: Twitter

Reklamní investice z krypto světa vysychají

7. 6. 2022 13:06

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Po rekordních investicích během Super Bowlu, kde byly krypto projekty výrazně zastoupeny, došlo i vlivem ochlazení trhu s kryptoměnami k výraznému propadu. 

Ještě loni v v listopadu dosahovala tržní kapitalizace kryptoměn 3,1 bilionu dolarů, ale v posledních týdnech klesla na 1,3 bilionu dolarů. Tento masivní pokles také způsobil, že výdaje na marketing v tomto sektoru prudce klesly, zejména po rekordních výdajích na reklamu během Super Bowlu LVI. 

Ve srovnání se 4. čtvrtletím loňského roku, kdy činily výdaje na marketing podle zprávy Media Radar 59 milionů dolarů, vzrostly reklamní výdaje v prvním čtvrtletí roku 2022 o 94 procent na 115 milionů dolarů. Ovšem téměř dvě třetiny těchto útrat připadlo na únorový Super Bowl, v němž inzerovaly burzy Coinbase, Crypto.com, investiční platforma eToro a burza FTX. Tyto čtyři společnosti kontrolovaly většinu výdajů v 1. čtvrtletí z pohledu kryptoměn. Během února investovaly celkem 71 milionů dolarů, ale výdaje na reklamu v březnu klesly na 18 milionů dolarů a v dubnu už jen na devět milionů dolarů. 

Čtěte také:
Crypto.com v marketingové ofenzivě. Po fotbalovém PSG partnerem i pro tým NBA

Zpráva o dramatickém vzestupu a poklesu reklamních útrat projekty z krypto světa odráží vývoj na trhu s kryptoměnami, který v posledních týdnech prošel výraznou korekcí, kdy řada projektů propadla v hodnotě mezi 60 až 90 procenty. 

Výdaje Coinbase na reklamu klesly mezi únorem a březnem o 98 procent. Navzdory tak velkému poklesu společnost znovu upravila svůj marketingový rozpočet a v dubnu klesl meziměsíčně o dalších 68 procent. U Crypto.com v březnu ve srovnání s únorem klesly výdaje o 71 procent, v dubnu následoval další meziměsíční propad o 68 procent. EToro po Super Bowlu snížilo svůj reklamní rozpočet o 70 procent. FTX zaznamenal od února do března pokles o 68 procent. 

V loňském roce, když trh s kryptoměnami stoupal, utrácely přední platformy stamiliony dolarů za propagaci, aby se zviditelnily. Například Crypto.com si za 700 milionů dolarů na 20 let pronajala jméno multifunkční haly Staples Center, v níž hrají zápasy týmy NBA LA Lakers i LA Clippers, Burza FTX pak zase za využívání jména areny týmu Miami Heat zaplatila 135 milionů dolarů.

Foto: Twitter

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.