Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: Twitter
Marketing

Reklamní investice z krypto světa vysychají

Pavel Hejkrlík7. 6. 20227. 6. 2022

Po rekordních investicích během Super Bowlu, kde byly krypto projekty výrazně zastoupeny, došlo i vlivem ochlazení trhu s kryptoměnami k výraznému propadu. 

Ještě loni v v listopadu dosahovala tržní kapitalizace kryptoměn 3,1 bilionu dolarů, ale v posledních týdnech klesla na 1,3 bilionu dolarů. Tento masivní pokles také způsobil, že výdaje na marketing v tomto sektoru prudce klesly, zejména po rekordních výdajích na reklamu během Super Bowlu LVI. 

Ve srovnání se 4. čtvrtletím loňského roku, kdy činily výdaje na marketing podle zprávy Media Radar 59 milionů dolarů, vzrostly reklamní výdaje v prvním čtvrtletí roku 2022 o 94 procent na 115 milionů dolarů. Ovšem téměř dvě třetiny těchto útrat připadlo na únorový Super Bowl, v němž inzerovaly burzy Coinbase, Crypto.com, investiční platforma eToro a burza FTX. Tyto čtyři společnosti kontrolovaly většinu výdajů v 1. čtvrtletí z pohledu kryptoměn. Během února investovaly celkem 71 milionů dolarů, ale výdaje na reklamu v březnu klesly na 18 milionů dolarů a v dubnu už jen na devět milionů dolarů. 

Čtěte také:
Crypto.com v marketingové ofenzivě. Po fotbalovém PSG partnerem i pro tým NBA

Zpráva o dramatickém vzestupu a poklesu reklamních útrat projekty z krypto světa odráží vývoj na trhu s kryptoměnami, který v posledních týdnech prošel výraznou korekcí, kdy řada projektů propadla v hodnotě mezi 60 až 90 procenty. 

Výdaje Coinbase na reklamu klesly mezi únorem a březnem o 98 procent. Navzdory tak velkému poklesu společnost znovu upravila svůj marketingový rozpočet a v dubnu klesl meziměsíčně o dalších 68 procent. U Crypto.com v březnu ve srovnání s únorem klesly výdaje o 71 procent, v dubnu následoval další meziměsíční propad o 68 procent. EToro po Super Bowlu snížilo svůj reklamní rozpočet o 70 procent. FTX zaznamenal od února do března pokles o 68 procent. 

V loňském roce, když trh s kryptoměnami stoupal, utrácely přední platformy stamiliony dolarů za propagaci, aby se zviditelnily. Například Crypto.com si za 700 milionů dolarů na 20 let pronajala jméno multifunkční haly Staples Center, v níž hrají zápasy týmy NBA LA Lakers i LA Clippers, Burza FTX pak zase za využívání jména areny týmu Miami Heat zaplatila 135 milionů dolarů.

Zavřít reklamu

Benešovská továrna na zmrzlinu má vizuální identitu od agentury Proboston

Starší článek
Předání dortu od představitelů společnosti Heidelberg, zleva Michal Sázavský (majitel tiskárny POINT CZ), Josef Ulrich (obchodní zástupce Heidelberg), Martin Prouza (jednatel Heidelberg), Vladimír Sázavský (majitel tiskárny POINT CZ)

Křtiny v tiskárně Point CZ

Novější článek

Podobné zprávy

Lidé

Generální ředitel ČT Petr Dvořák obhájil post viceprezidenta Evropské vysílací unie

Generální ředitel České televize Petr Dvořák byl na dnešní valné hromadě v Dubrovníku již podruhé zvolen viceprezidentem Evropské vysílací unie (EBU).
1. 7. 20221. 7. 2022
Lidé

Ondřej Cikán je novým ředitelem Rock rádia

Rock rádio, patřící do mediální skupiny Media Bohemia, má nového ředitele. Stal se jím dosavadní programový ředitel Fajn rádia, Ondřej Cikán, který tak…
1. 7. 20221. 7. 2022
Lidé

Billu Česká republika řídí Liam Casey

Liam Casey převezme od 1. července pozici generálního ředitele společnosti Billa Česká republika a společně s Ilse Holzer (finanční ředitelka) a Petrem…
1. 7. 20221. 7. 2022
Kampaně

Tvoříme Sokolovsko, říká Suas Group v kampani od Hero & Outlaw

Agentura pro průmyslovou skupinu spustila první ucelenou kampaň její novodobé historie. Zaměřuje se na podporu značky a nábor.
1. 7. 20221. 7. 2022
Reklama
Etnetera motion banner
FM banner srpen 300x250

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

Z řetězce Albert odchází ředitel digitálního marketingu Matoušek
Tessa Szyszkowitz jmenována předsedkyní Rady pro redakční nezávislost

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.