

ČRo Radiožurnál má novou vizuální identitu
Český rozhlas Radiožurnál obměňuje v rámci rozsáhlé marketingové kampaně svoji vizuální identitu. Jejím cílem je vytvořit dlouhodobý vizuální styl nejposlouchanějšího rádia v České republice a přiblížit se i k mladším posluchačům. Námět i realizace pochází z grafického studia Českého rozhlasu.
„Komunikační strategie nové identity Českého rozhlasu Radiožurnál reflektuje potřeby značky s ohledem na rozlišné cílové skupiny. Výrazným grafickým prvkem klíčového vizuálu je displej, ohnisko a fokus, které provázejí současnou dobu digitální společnosti. Metaforou tyto objekty zdůrazňují, že stanice veškeré informace přináší pod drobnohledem,“ uvedl Jiří Malina, ředitel Marketingu a digitálních služeb.


Základní narativ vizuální komunikace reflektuje charakter Radiožurnálu. Zpravodajská stanice přináší informace v denním proudu, v detailu i v celku, lokální i globální, domácí i zahraniční, v jasném přehledu a v souvislostech.
„Radiožurnál potřebuje univerzální a přímočarou architekturu značky. Zároveň nelze opomenout důležitý faktor identifikace posluchačů s brandem samotným. Zvolili jsme proto takovou vizuální komunikaci, která reflektuje zaměření stanice. Nový vizuální styl evokuje optický zoom, dalekohled, periskop či mikroskop, který znázorňuje detailní zaměření stanice na informace. Grafické i obsahové prvky jsou modulární jako stavebnice, takže je lze upozadit nebo naopak zvýraznit podle typu cílové skupiny,“ doplnil František Novotný z Grafického studia Českého rozhlasu.
Pro první část kampaně zachytil fotograf Benedikt Renč moderátorské osobnosti zpravodajské stanice – Lucii Výbornou, Jana Pokorného, Petra Krále, Matěje Skalického a Markétu Chaloupskou s investigativním týmem, jejichž rozhlasová práce se dlouhodobě těší vysoké popularitě. Kampaň také poukazuje na to, že stanice posluchačům zpříjemňuje každý den a můžou ji poslouchat kdekoliv, v zaměstnání, při jízdě v autě, i při trávení volného času.


Nový vizuální styl se představí po celé České republice v marketingové kampani zahrnující outdoor nebo online i print. Claim Radiožurnálu „Každý den s Vámi“ zůstává i nadále neměnný.
Nový vizuální styl vznikl v Oddělení marketingu Českého rozhlasu. Autorem je František Novotný z Grafického studia Českého rozhlasu. Komunikaci značky zajišťuje brand manažerka Českého rozhlasu Radiožurnál Vladimíra Neřoldová.
Podobné zprávy


Generální ředitel ČT Petr Dvořák obhájil post viceprezidenta Evropské vysílací unie


Ondřej Cikán je novým ředitelem Rock rádia


Billu Česká republika řídí Liam Casey

