Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: Konektor
Marketing

Jágrova nehoda a naše potřeba autenticity

KomentářRostislav Starý6. 6. 20226. 6. 2022

Legendární český hokejový útočník Jaromír Jágr se předminulou středu střetl v Praze s tramvají. Pomalu větší pozdvižení, než nehoda samotná — Jágrovi se naštěstí nic nestalo a může dál hrát hokej — způsobila zpráva, že se stala v elektromobilu Kia EV6.

A protože osud má smysl pro humor, stalo se to navíc ve stejný den, kdy automobilka vydávala zprávu o tom, že tento model získal v crashtestech NCAP nejvyšší bezpečnostní hodnocení pět hvězdiček. Propagaci vozu a ukázce jeho bezpečnosti nemohl Jágr pomoci víc. Byť samozřejmě nešlo o úmysl.

Jágr je skutečně dlouhodobým ambasadorem vozů Kia, stejně jako jeho klub Rytíři Kladno. Značka ale spojení s hvězdou využívá velmi střídmě a většina populace o partnerství nepochybně — až do osudné středy — nevěděla. Samotné spojení Jágra se značkou Kia na první pohled nepůsobí úplně uvěřitelně. S Jágrem bychom přirozeně spojovali spíš prémiovou značku. Ostatně už jednou se Jágr „proslavil“ ambasadorstvím s telefony Huawei, které sám znevěrohodnil selfie z posilovny focenou iPhonem.

Nicméně podle vyjádření Kia je spojení naopak přirozené, Jaromír je povahou klidný řidič, elektromobily či hybridy Kia mu vyhovují, a navíc jde o širší spolupráci i s hokejovým klubem. Bez hlubší znalosti cílů a strategie Kia s tím nelze polemizovat, ale co mne na celé situaci zaujalo nejvíc je, jak jedna malá nehoda může uvěřitelnost z pohledu veřejnosti úplně změnit. Díky srážce a následné fotodokumentaci z místa nehody si veřejnost Jágra se značkou Kia přirozeně spojila. Vnímá situaci jako autentickou, nenahranou. Pokud by chtěla Kia nyní s Jágrem marketingově pracovat víc, bude to působit přirozeně. My lidé totiž milujeme, když máme pocit, že jsme svědky něčeho nečekaného. Když v divadle zažijeme, jak se herci navzájem „odbourali“ nebo zapomněli text. Když Tesla při demonstraci nerozbitnosti Cybertrucku na premiérovém odhalení rozbije nečekaně okénko kladivem. Autentický zážitek, nepřelakovaná realita, jsou dnes pro nás výjimečné. Dva roky na home office a další porce virtuality sociálních vztahů naši potřebu autenticity možná ještě umocnila. Tak na to při plánování svých komunikačních aktivit myslete. 

Zavřít reklamu

Konec DVB-T2 v roce 2030? Ani náhodou!

Starší článek

Skrz.cz prošel rebrandingem a dokončil změnu na cestovní portál

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing

Anatomie efektivity podle WARC

Snížení rozpočtu na média má velké finanční následky, varuje nová studie představená na Cannes Lions 2022.
4. 7. 20224. 7. 2022
Marketing

Ageismus: tahle práce není pro starý

Firmy si zadělávají na velké problémy, když při náborech opomíjejí lidi středního věku. Generace 50+ pomáhá růstu byznysu, prospěje agenturám i marketingu.
4. 7. 20224. 7. 2022
Lidé

Generální ředitel ČT Petr Dvořák obhájil post viceprezidenta Evropské vysílací unie

Generální ředitel České televize Petr Dvořák byl na dnešní valné hromadě v Dubrovníku již podruhé zvolen viceprezidentem Evropské vysílací unie (EBU).
1. 7. 20221. 7. 2022
Lidé

Ondřej Cikán je novým ředitelem Rock rádia

Rock rádio, patřící do mediální skupiny Media Bohemia, má nového ředitele. Stal se jím dosavadní programový ředitel Fajn rádia, Ondřej Cikán, který tak…
1. 7. 20221. 7. 2022
Reklama
FM banner srpen 300x250

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

Billu Česká republika řídí Liam Casey
Z řetězce Albert odchází ředitel digitálního marketingu Matoušek

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.