Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Retail

Design koncept, který boří hranice

AdvertorialAdam Klofáč, Moris Design13. 6. 202213. 6. 2022

Zaměření na emoce a pohodlí zákazníků přineslo prodejnám Super zoo vyšší čísla i během pandemie.

Přehledný prostor, snadná orientace, zábavné části i důraz na lásku k domácím mazlíčkům. Prodejny chovatelských potřeb Super zoo postupně získávají podobu, která odráží identitu a hodnoty této značky. Koncept se zaměřuje na potřeby zákazníků a příjemné emoce spojené s nakupováním. Jeho cílem bylo stanovit zákaznickou cestu, která nenuceně zákazníka provede celou prodejnou a seznámí ho s kompletní nabídkou.

K větší samostatnosti zákazníka přispívají edukativní prvky a jednoduchá grafika značící kategorie. Zákazník si tak udělá o prodejně přehled už na začátku a nehrozí, že by se mezi zbožím ztratil. Pokud se totiž zákazník cítí zahlcen a nemůže najít to, co hledá, z obchodu odejde. Proto jsme hlavní kategorie označili jednoduše — obrázky domácích mazlíčků. Díky tomu hned u vchodu majitelé koček, psů nebo hlodavců vědí, kam se vydat. Jednoduchá grafika napoví, co zákazníka čeká například při pořizování králíčka. U „útulkového“ stromu se zase může dočíst o charitativních projektech. Díky jednotlivým částem zákaznické cesty jsou nakupující plně samostatní, což mnohým vyhovuje. A pro složitější dotazy je tady přítomen vyškolený personál.

Emoce vedou k nákupu

Vedle praktičnosti jsou důležitou součástí konceptu i emoce. V dnešní době, kdy všechno seženeme přes internet a prakticky nemusíme do prodejen vůbec chodit, se z nakupování stala spíše zábava a forma trávení volného času. Na to jsme pamatovali a do konceptu zavedli několik zábavných prvků, které zaujmou nové i stávající zákazníky. Nový koncept se zaměřuje především na pozitivní emoce a prvky, které je podporují. Atraktivní expozice s živými zvířaty do prodejny přilákají i zákazníky, kteří mazlíčka zatím nevlastní, ale vyvolané emoce ho mohou k jeho pořízení přimět. Stávající majitele mazlíčků pak dokáže přimět k nákupu grafika nad psími pamlsky říkající: „Nezapomeňte jim koupit něco na zub.“ Emoční prvky mají velký význam, proto jich v konceptu najdete hned několik, například expozici živých zvířat či chill out zónu s měsíčními medúzami.

Čísla mluví za vše

Díky zmíněným vlastnostem nového konceptu, přinesl rebranding jasné výsledky. V prodejnách s novým designem neustále dochází ke zvýšenému počtu opakovaných nákupů, a to především díky silnému emočnímu zážitku. Obrat v prodejnách s novým designem dosahuje významně vyšších nárůstů prodejů než v prodejnách se starým designem. V roce 2021 byly průměrné měsíční tržby v rebrandovaných prodejnách přibližně o třetinu vyšší než v prodejnách se starým designem. S tím je spojené i zvýšení průměrné hodnoty nákupu v nových prodejnách o deset procent. Celkově pak tržby meziročně stouply o dvacet sedm procent. Kromě vyšších tržeb přispěl rebranding i k lepšímu vnímání značky. Díky prvkům podporujícím zážitek z nákupu stoupla podpořená znalost značky z padesáti pěti na osmdesát dva procent.

Koncept dále rozšiřujeme

Aby čísla i nadále rostla, musí koncept držet krok s dobou a se zákazníky. Je tedy třeba ho i nadále vylepšovat a rozšiřovat. Společnost Super zoo chce zákazníkům ukázat, že jí na zvířátkách záleží stejně jako jim. Proto do svých vybraných prodejen přidává i nadstandartní služby a my jí pomáháme nové prvky do již existujícího konceptu zakomponovat. Psí salon vznikl v návaznosti na koncept prodejen a mazlíčkům dopřává stejnou péči jako pánům v oblíbených „barber shopech“. Salon včetně čekací zóny plynule navazuje na koncept prodejen, aniž by design narušil. V jiných vybraných obchodech zase mohou zákazníci využívat službu Nasyptesi, kde si požadované množství granulí odsypou do kyblíku, který mohou používat opakovaně. Ten zachová čerstvost granulí a zákazník navíc šetří přírodu. Výhodou pro klienta je, že nové prvky i původní koncept jsou navržené námi. Tím jsme schopni implementovat nové služby rychle, a hlavně bez jakéhokoliv narušení stávajícího designu prodejny.

Zavřít reklamu

Česká WPP spustila náborovou stránku na Jobs.cz

Starší článek

Médea Group posiluje vedení

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing

Campari servíruje hostům festivalu koktejl KVIFF 56

Značka aperitivu je poprvé partnerem MFF Karlovy Vary, stejně jako byla partnerem filmového festivalu v Cannes.
5. 7. 20225. 7. 2022
Marketing

Anatomie efektivity podle WARC

Snížení rozpočtu na média má velké finanční následky, varuje nová studie představená na Cannes Lions 2022.
5. 7. 20225. 7. 2022
Marketing

Innogy, Česká televize a Barrandov Studio podpořily ve Varech čtyři scénáře

Zakladatelé Filmové nadace rozdělili mezi pět autorů 730 tisíc korun. Dodnes mělo premiéru 16 filmů podle oceněných scénářů.
5. 7. 20225. 7. 2022
Marketing

Ageismus: tahle práce není pro starý

Firmy si zadělávají na velké problémy, když při náborech opomíjejí lidi středního věku. Generace 50+ pomáhá růstu byznysu, prospěje agenturám i marketingu.
4. 7. 20224. 7. 2022
Reklama
FM banner srpen 300x250

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

Generální ředitel ČT Petr Dvořák obhájil post viceprezidenta Evropské vysílací unie
Ondřej Cikán je novým ředitelem Rock rádia

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.