Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Retail

COOP otevírá v Českém Krumlově další automatickou prodejnu

Tisková zpráva29. 6. 202229. 6. 2022

Síť COOP pokračuje v otevírání automatických prodejen, kde lze nakupovat 24 hodin denně a sedm dní v týdnu. Druhá se otevřela v Českém Krumlově a tentokrát jde o obchod, kde zákazníci mohou nakoupit i maso či třeba si vybírat z široké nabídky ovoce a zeleniny. Pro nakupující tak nebude už problém pořídit si kompletní rodinný nákup v jimi zvoleném čase a bez front.

Zatímco historicky první automatická prodejna v České republice otevřená sítí COOP v březnu ve Strakonicích je malým městským obchodem, který využívají zákazníci k menším nákupů, krumlovská prodejna je z pohledu velikosti standardní samoobsluhou. Zákazníci si tak budou moci vybírat z daleko širší nabídky zboží, která zahrnuje více než čtyři tisíce položek.

Podle Lukáše Němčíka, ředitele rozvoje a marketingu sítě COOP, se zákazníci mění a je tedy na čase, aby se obchody začaly jejich potřebám více přizpůsobovat. „Chceme testovat automatický provoz v různých formátech a na různých místech. Naše další automatické prodejny se tak mohou příště objevit například u průmyslových areálů, nebo třeba také na venkově, kde se standardní obchod neuživí,“ doplňuje Lukáš Němčík. Automatické prodejny COOP budou obecně fungovat v hybridním režimu, v praxi tedy v nich bude během standardní otevírací doby vždy k dispozici personál.

Prodejna v Českém Krumlově je na hranici historického centra a zároveň v blízkosti řady administrativních budov a firem. Pro obyvatele města, zaměstnance firem i tuzemské turisty tak nabídne časově flexibilní a rychlý nákupu bez složitého cestování. „Udržet delší otevírací dobu je s ohledem na mzdové náklady komplikované, zároveň však víme, že části zákazníků standardní otevírací doba nestačí, automatický prodej je řešením celé situace,“ vysvětluje Lukáš Němčík.

PSALI JSME
Coop otevře non-stop samoobslužný obchod. Nákup jen s bankovní identitou

Z dosavadních statistik automatického prodeje plyne, že lidé si v něm nejčastěji chodí nakupovat do půlnoci a o volných dnech a oproti běžným nákupům více nakupují alkohol, sladkosti a další pochutiny. V návaznosti na zkušenosti ze Strakonic proto krumlovská prodejna bude nabízet i širší škálu prémiového alkoholu a také specializovanou sekci vín.

Prodejna prošla částečnou rekonstrukcí, v rámci které byly také instalovány technologie snižující energetickou náročnost. Například prodejna je nyní částečně vytápěna díky systému rekuperace teplem z kompresorů a v prodejně jsou též instalovány úsporné chladící vitríny. Celkově prodejna funguje jako centrum služeb, protože jsou u ní instalovány výdejní boxy, bankomat, či třeba automat na kávu.

Zákazníci nemají s nákupem bez personálu problém

Automatický prodej je stále ve fázi testování, nicméně první zkušenosti s jeho provozem jsou pozitivní, v strakonickém obchodě již zákazníci uskutečnili tisíce nákupů.  Čísla tak ukazují, že zákazníci si na systém nákupu zvykli velmi rychle.

Aby zákazníci mohli nakoupit v automatickém režimu musí mít bankovní identitu a staženou speciální aplikaci. Samotná platba pak probíhá prostřednictvím běžné samoobslužné pokladny. Celý prostor prodejny je v návaznosti na zavedení nového konceptu pod kompletním dohledem kamerového sytému napojeného na pult centrální ochrany. Toto napojení umožní řešit případné komplikace i případnou ochranu proti nepoctivým zákazníkům. Zákazníci také mohou využít nouzové tlačítko či se spojit s vzdálenou ostrahou. „Doposud jsme však nezaznamenali žádné technické problémy a dokonce ani případy krádeží či vandalismu. Stejně tak nebylo zatím využito ani připojení prodejny na pult centrální ochrany,“ komentuje zkušenosti Lukáš Němčík. Pod brandem COOP se již chystají k otevření další prodejny tohoto druhu a aktuálně připravuje automatický obchod Konzum v Ústí nad Orlicí.

Bankovní identita spolehlivě identifikuje zákazníka

Bankovní identitu (BankID) ve spolupráci se státem podporuje sdružení největších bank působících na českém trhu. Z pohledu automatických prodejen je důležité, že díky bankovní identitě lze jednoduše a spolehlivě identifikovat zákazníka. Díky této digitální občance se také výrazně zjednodušuje komunikace s úřady či využívání různých digitálních služeb u soukromých společností, kde je třeba prokazovat totožnost. Dnes má bankovní identitu prakticky každý, kdo využívá internetové bankovnictví. V roce 2021 využilo službu více než 700 000 uživatelů.  

Automatické obchody díky ní také „poznají“ zákazníky mladší 18 let a těm neumožňují nákup v automatickém režimu, aby si nemohli nakoupit alkohol či tabákové výrobky.

„Na základě zkušeností se sítí COOP nyní chceme bankovní identitu využít k rychlému potvrzení věku zákazníka při prodeji alkoholu nebo cigaret i v běžném provozu. Místo prokazování se občanským průkazem bude do budoucna stačit mobilní telefon. Podle provozovatelů restaurací či obchodníků má řada zákazníků – a částečně právem – problém někomu ukazovat svůj občanský průkaz, kde je mnoho osobních údajů. Bankovní identita může posloužit jako jakási digitální občanka, kdy uživatel nasdílí pouze ty údaje, která jsou v daném případě nezbytné, tedy dosažení věku osmnácti let ,“ vysvětluje Marek Růžička, ředitel společnosti Bankovní identita. Další potenciál má služba i pro on-line nákupy, u kterých lze podobně jako u fyzického nákupu identifikovat nezletilé zákazníky.

Systém automatického nákupu používaný v síti COOP je tuzemský vynález

Za samotným vznikem systému pro automatický nákup stojí firma Knowinstore.Podle jejího výkonného ředitele, Pavla Kozlera, je masivní nástup digitalizace v obchodě jenom otázkou času.

„Ve světě vznikají různé koncepty bezobslužných prodejen, například v takových zemích jako je Jižní Korea, jsou tyto obchody již zcela běžnou věcí. Velký rozvoj lze registrovat také ve skandinávských zemích nebo západní Evropě. Pečlivě sledujeme současné trendy v maloobchodu a ty nejlepší příklady ze zahraničí se snažíme přenášet do České republiky. Aktivně propojujeme dva světy – vývojářské společnosti a tradiční retailové sítě. V tomto případě jsme nasadili vlastní inovativní řešení, které je nejen efektivní, ale také finančně dostupné. Proto je dobře využitelné i v českých podmínkách,“ představuje model automatického prodeje Pavel Kozler.

Zavřít reklamu

Twitter představil Notes a oznámil spolupráci se Shopify

Starší článek

TV sledovanost bude opět měřit Nielsen Admosphere. Vyhrála vleklý tendr

Novější článek

Podobné zprávy

Média

Návrat legend i novinky chystá Nova na podzim. Bude pět hraných seriálů i nový Masterchef

Nova odvysílá závěrečnou řadu populární Policie Modrava, druhou řadu loňského hitu Pan profesor s Vojtěchem Dykem, další sérii reality show MasterChef či…
11. 8. 202211. 8. 2022
Média

Media projekt ukazuje stabilní čtenost tisku

Tiskové tituly i přes rostoucí inflaci oslovují většinu populace. Čte je osm z deseti obyvatel ČR, ukazují data Media projektu za 3. čtvrtletí 2021 až 2.
11. 8. 202211. 8. 2022
Kampaně

Už vás válka unavuje? Co kdyby to vzdaly ikony svobody a harmonie

Projekt ukrajinské Leo Burnett ze sítě Publicis Groupe působivě reaguje na „únavový syndrom“ ze zpráv o pokračující ruské invazi v zemi.
11. 8. 202211. 8. 2022
Marketing

Mohou značky růst i v dobách inflace?

Česká republika zažívá nejvyšší inflaci od roku 1993. Lidé mají hlouběji do kapsy a značky jsou už poněkolikáté za posledních dvacet let v extrémně těžké…
11. 8. 202211. 8. 2022
Reklama
FM banner srpen 300x250

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

Novým CEO MultiSport Benefit je Miroslav Rech
Romana Jourdren vede obchod společnosti Orkla Foods

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.