Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Marketing

Češi si se sponzoringem nejvíce spojují Škodu. S charitou Člověka v tísni

Tisková zpráva22. 6. 202222. 6. 2022

Společnost Incomind zveřejnila výsledky letošního výzkumu „Partnerství a sponzoring v Česku“. Že Češi z potenciálních cílů sponzoringu nejvíce znají Jaromíra Jágra a obecně mají rádi hokej nepřekvapí, ovšem největší meziroční nárůst povědomí zaznamenal, především díky své záslužné a viditelné činnosti z posledních měsíců, Člověk v tísni. Tato organizace se také dostala na první příčku mezi organizacemi spojovanými s charitativní činností.

Sponzorování nejrůznějších aktivit si Češi nejvíce spontánně spojují se společnostmi Škoda a ČEZ. Potvrdil to reprezentativní výzkum společnosti Incomind „Partnerství a sponzoring v Česku 2022“, který se pravidelně zaměřuje na sponzoringové aktivity (činnosti, akce, osobnosti, organizace apod.), jejich popularitu, sympatičnost, znalost sponzorů, propojení objektu sponzoringu s jeho sponzorem a další související témata.

Výzkum mimo jiné ukázal, že Češi znají nejen široké spektrum sponzorovaných aktivit, ale i více než čtyři stovky společností, které je podporují. Zatímco Škoda je na prvním místě v oblasti sponzorování profesionálního i amatérského sportu a sportování obecně, ČEZ je nejčastěji zmiňovanou společností hned v pěti segmentech: při sponzoringu kulturních a společenských akcí, ochrany životního prostředí, v projektech na podporu vědy a vzdělání, v kategorii společenská zodpovědnost a podpora lokálních komunit, a také v segmentu charity. Velmi aktivní jsou ve sponzoringu dle české veřejnosti také významné sázkové společnosti v čele se společnostmi Sazka a Tipsport, či společnosti Plzeňský Prazdroj, O2 a Česká spořitelna.

Že Češi z potenciálních cílů sponzoringu nejvíce znají Jaromíra Jágra a celkově jmenovali velmi často nejrůznější události či subjekty spojené s hokejem nepřekvapí, ovšem největší meziroční nárůst povědomí zaznamenal, především díky své záslužné a viditelné činnosti z posledních měsíců, Člověk v tísni. Tato organizace se také dostala na první příčku mezi organizacemi spojovanými s charitativní činností. Nejznámější kulturní akcí je Český lev.

Nejsympatičtější sportovkyní je Markéta Davidová, nejsympatičtějším týmem česká hokejová reprezentace, nejsympatičtější událostí je MS v ledním hokeji.

„Mezi celkově nejsympatičtější objekty sponzoringu se řadí hned několik hokejových aktivit – Mistrovství světa, Extraliga ledního hokeje a projekt Pojď hrát hokej. Pětici nejsympatičtějších projektů doplňují Rákosníčkova hřiště, která také mimochodem vykazují vůbec nejlepší míru propojení s jejich sponzorem, společností Lidl, a zcela nově i eSport, což potvrzuje rostoucí sílu tohoto segmentu,“ říká Tomáš Drtina, ředitel společnosti Incomind.

Z výsledků výzkumu „PARTNERSTVÍ A SPONZORING V ČESKU 2022“
Společnost nejčastěji spontánně jmenovaná v souvislosti se sponzoringemŠkoda41 %                   spontánní přiřazení
Nejznámější poskytovatel podpory napříč segmentySkupina ČEZ /     Nadace ČEZnejznámější sponzor v 5 segmentech
Aktivita nejčastěji zmiňovaná v souvislosti  s charitativní činnostíČlověk v tísni15 %                spontánní přiřazení
Nejznámější potenciální objekt sponzoringu  – sportJaromír Jágr92 %                     podpořená znalost
Nejznámější potenciální objekt sponzoringu   – kulturní a společenské akceČeský lev91 %                  podpořená znalost
Nejznámější potenciální objekt sponzoringu            – další oblastiČlověk v tísni90 %               podpořená znalost
Aktivita s nejpřesněji přiřazeným sponzoremRákosníčkova hřiště / Lidl75 %
Nejsympatičtější akce / událostMS v ledním hokeji83 %
Nejsympatičtější týmČeská hokejová reprezentace77 %
Nejsympatičtější sportovec/ sportovkyněMarkéta Davidová70 %

Parametry výzkumu Sponzoring v Česku 2022: reprezentativní spotřebitelský výzkum na vzorku 1500 respondentů ve věku 18-60 let provedený metodou CAWI (on-line dotazování) na přelomu května a června 2022.

Zavřít reklamu

Progresus v kampani propojuje investice a film

Starší článek

Jak chytře cestovat? Letiště Praha připravilo seriál s novou ambasadorkou

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing

Campari servíruje hostům festivalu koktejl KVIFF 56

Značka aperitivu je poprvé partnerem MFF Karlovy Vary, stejně jako byla partnerem filmového festivalu v Cannes.
5. 7. 20225. 7. 2022
Marketing

Anatomie efektivity podle WARC

Snížení rozpočtu na média má velké finanční následky, varuje nová studie představená na Cannes Lions 2022.
5. 7. 20225. 7. 2022
Marketing

Innogy, Česká televize a Barrandov Studio podpořily ve Varech čtyři scénáře

Zakladatelé Filmové nadace rozdělili mezi pět autorů 730 tisíc korun. Dodnes mělo premiéru 16 filmů podle oceněných scénářů.
5. 7. 20225. 7. 2022
Marketing

Ageismus: tahle práce není pro starý

Firmy si zadělávají na velké problémy, když při náborech opomíjejí lidi středního věku. Generace 50+ pomáhá růstu byznysu, prospěje agenturám i marketingu.
4. 7. 20224. 7. 2022
Reklama
FM banner srpen 300x250

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

Generální ředitel ČT Petr Dvořák obhájil post viceprezidenta Evropské vysílací unie
Ondřej Cikán je novým ředitelem Rock rádia

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.