Češi si se sponzoringem nejvíce spojují Škodu. S charitou Člověka v tísni

22. 6. 2022 10:06

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Společnost Incomind zveřejnila výsledky letošního výzkumu „Partnerství a sponzoring v Česku“. Že Češi z potenciálních cílů sponzoringu nejvíce znají Jaromíra Jágra a obecně mají rádi hokej nepřekvapí, ovšem největší meziroční nárůst povědomí zaznamenal, především díky své záslužné a viditelné činnosti z posledních měsíců, Člověk v tísni. Tato organizace se také dostala na první příčku mezi organizacemi spojovanými s charitativní činností.

Sponzorování nejrůznějších aktivit si Češi nejvíce spontánně spojují se společnostmi Škoda a ČEZ. Potvrdil to reprezentativní výzkum společnosti Incomind „Partnerství a sponzoring v Česku 2022“, který se pravidelně zaměřuje na sponzoringové aktivity (činnosti, akce, osobnosti, organizace apod.), jejich popularitu, sympatičnost, znalost sponzorů, propojení objektu sponzoringu s jeho sponzorem a další související témata.

Výzkum mimo jiné ukázal, že Češi znají nejen široké spektrum sponzorovaných aktivit, ale i více než čtyři stovky společností, které je podporují. Zatímco Škoda je na prvním místě v oblasti sponzorování profesionálního i amatérského sportu a sportování obecně, ČEZ je nejčastěji zmiňovanou společností hned v pěti segmentech: při sponzoringu kulturních a společenských akcí, ochrany životního prostředí, v projektech na podporu vědy a vzdělání, v kategorii společenská zodpovědnost a podpora lokálních komunit, a také v segmentu charity. Velmi aktivní jsou ve sponzoringu dle české veřejnosti také významné sázkové společnosti v čele se společnostmi Sazka a Tipsport, či společnosti Plzeňský Prazdroj, O2 a Česká spořitelna.

Že Češi z potenciálních cílů sponzoringu nejvíce znají Jaromíra Jágra a celkově jmenovali velmi často nejrůznější události či subjekty spojené s hokejem nepřekvapí, ovšem největší meziroční nárůst povědomí zaznamenal, především díky své záslužné a viditelné činnosti z posledních měsíců, Člověk v tísni. Tato organizace se také dostala na první příčku mezi organizacemi spojovanými s charitativní činností. Nejznámější kulturní akcí je Český lev.

Nejsympatičtější sportovkyní je Markéta Davidová, nejsympatičtějším týmem česká hokejová reprezentace, nejsympatičtější událostí je MS v ledním hokeji.

„Mezi celkově nejsympatičtější objekty sponzoringu se řadí hned několik hokejových aktivit – Mistrovství světa, Extraliga ledního hokeje a projekt Pojď hrát hokej. Pětici nejsympatičtějších projektů doplňují Rákosníčkova hřiště, která také mimochodem vykazují vůbec nejlepší míru propojení s jejich sponzorem, společností Lidl, a zcela nově i eSport, což potvrzuje rostoucí sílu tohoto segmentu,“ říká Tomáš Drtina, ředitel společnosti Incomind.

Z výsledků výzkumu „PARTNERSTVÍ A SPONZORING V ČESKU 2022“
Společnost nejčastěji spontánně jmenovaná v souvislosti se sponzoringemŠkoda41 %                   spontánní přiřazení
Nejznámější poskytovatel podpory napříč segmentySkupina ČEZ /     Nadace ČEZnejznámější sponzor v 5 segmentech
Aktivita nejčastěji zmiňovaná v souvislosti  s charitativní činnostíČlověk v tísni15 %                spontánní přiřazení
Nejznámější potenciální objekt sponzoringu  – sportJaromír Jágr92 %                     podpořená znalost
Nejznámější potenciální objekt sponzoringu   – kulturní a společenské akceČeský lev91 %                  podpořená znalost
Nejznámější potenciální objekt sponzoringu            – další oblastiČlověk v tísni90 %               podpořená znalost
Aktivita s nejpřesněji přiřazeným sponzoremRákosníčkova hřiště / Lidl75 %
Nejsympatičtější akce / událostMS v ledním hokeji83 %
Nejsympatičtější týmČeská hokejová reprezentace77 %
Nejsympatičtější sportovec/ sportovkyněMarkéta Davidová70 %

Parametry výzkumu Sponzoring v Česku 2022: reprezentativní spotřebitelský výzkum na vzorku 1500 respondentů ve věku 18-60 let provedený metodou CAWI (on-line dotazování) na přelomu května a června 2022.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Tisková zpráva

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.