Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Akce

Startují Týdny mediálního vzdělávání

Redakce MAM9. 5. 20229. 5. 2022

Organizace Člověk v tísni dnes zahájila Týdny mediálního vzdělávání, které prostřednictvím svého vzdělávacího programu JSNS pořádá už po šesté. Jejich cílem je rozvíjet mediální gramotnost a posilovat kritické myšlení žáků a studentů. Zapojit se do nich může kterákoliv základní a střední škola v České republice, a to až do 17. června.

Týdny mediálního vzdělávání letos doprovází i komunikační kampaň, která s hravostí a nadsázkou přibližuje široké veřejnosti jinak vážné téma mediální gramotnosti. Cílem komunikační kampaně směřující na web pestujememedialnigramotnost.cz je vzbudit zájem o problematiku mediálního vzdělávání u široké veřejnosti. S využitím paralel z rostlinné říše vybízí k ověřování informací z více zdrojů, podpoře kvalitních a nezávislých médií, obezřetnosti při výběru důvěryhodných zdrojů informací a poukazuje na negativní vliv dezinformací na veřejné mínění a mezilidské vztahy.

Kampaň se během května a června objeví na outdoorových nosičích v Praze, Brně, Olomouci, Ostravě a Plzni. Bude také podpořena online bannery, videoreklamou, inzercí v tištěných médiích a na sociálních sítích. Komunikaci doplní třicetisekundový rozhlasový spot, kterému propůjčila hlas moderátorka Událostí České televize Marcela Augustová spolu s herci Petrem Čtvrtníčkem a Tomášem Měcháčkem.

Online kurzy s Jankem Rubešem

Týdny mediálního vzdělávání doprovází vydání několika nových výukových materiálů na portálu jsns.cz, které obohatí stávající nabídku více než 70 audiovizuálních lekcí k danému tématu. Série interaktivních online kurzů s Jankem Rubešem je primárně určena pro věkovou skupinu 13 — 17letých. Mladý youtuber v nich studenty postupně seznamuje s pěti tématy z oblasti mediální gramotnosti: dezinformacemi, kyberbezpečím, zpravodajstvím, sociálními bublinami, reklamou a marketingem. Jednotlivé kurzy mohou studenti absolvovat samostatně na mobilu či počítači během domácí přípravy nebo při výuce ve třídě. Kurzy jsou doplněny krátkou bonusovou hrou k dezinformacím. Vznikly ve spolupráci se společností Educasoft, která se na e-learning specializuje.

O médiích zábavně

Další novinkou na portálu jsns.cz jsou tři lekce série O médiích, založené na svěžím vzdělávacím formátu australské veřejnoprávní televize. V prvním z dílů jsou mladým lidem vysvětlena kritéria, na jejichž základě vybírají redakce médií zprávy k uveřejnění. Ve druhém díle je pozornost věnována problematice fake news. Třetí díl se zaměřuje na složitější témata, jakými jsou kognitivní zkreslení (bias) a předsudky. Na českém dabingu se mj. podíleli Martha Issová, Pavla Beretová, Anna Čtvrtníčková, Jan Cina a Petr Vančura.

PSALI JSME
Do „Týdnů mediálního vzdělávání“ se zapojil Kovy, Záruba a Veselovský

Překlopení série O médiích z původní australské verze do české (dabing, vznik nových výukových materiálů, informačních textů a vzdělávacích interaktivních kvízů) se uskutečnilo díky finanční podpoře nadace Bakala Foundation. „Mediální výchova rozvíjí u dětí kritické myšlení a obezřetnost. S pomocí jednoduše pochopitelných konceptů se děti naučí rozklíčovat zprávy, které je obklopují, a dokáží lépe posoudit, které z nich mohou být nepravdivé či manipulativní. Určitě je to cesta, jak do budoucna vybavit společnost tak, aby byla odolná vůči dezinformacím a mediálním tlakům,“ vysvětluje motivaci podpořit vznik nových lekcí o médiích ředitel nadace Bakala Foundation Václav Pecha.

Debata s novináři

Vzhledem k probíhající válce na Ukrajině připravili pořadatelé debatu s novináři s názvem Práce válečného zpravodaje. Je určena primárně starším žákům druhého stupně ZŠ a studentům středních škol. Ti budou moct hostům debaty pokládat otázky prostřednictvím aplikace sli.do (jak v průběhu živého vysílání, tak několik dní předem). Pozvání k debatě přijali: Petra Procházková, zpravodajka aktuálně působící v Deníku N, která reportovala z řady válečných konfliktů v Asii i Africe. Debata se uskuteční v pátek 20. května v 10 hodin.

Balíček výukových materiálů

Všichni vyučující, kteří se do Týdnů mediálního vzdělávání zaregistrují, získávají od pořadatele zdarma balíček s výukovými materiály, který si mohou sami variantně sestavit z nabízených publikací tak, aby obsah balíčku odpovídal jejich potřebám a věku žáků. Prvních 100 přihlášených získá i bonus v podobě nedávno publikované knihy novináře Ondřeje Kundry Novičok nebo kulka: Jak umírají Putinovi kritici.


Zavřít reklamu

Srovnávací rohlíková přestřelka pokračuje

Starší článek

Dezinformací přibývá, soudí tři čtvrtiny Čechů

Novější článek

Podobné zprávy

Lidé

Publicis Groupe vstupuje do retailu s týmem Jaroslava Sodomky

Skupina chce značkám pomáhat s prodejem v digitálním prostředí. Ředitelem nového Commerce týmu je Sodomka, který dříve vedl marketing CNC.
24. 5. 202224. 5. 2022
Marketing

Zásilkovna spouští spolupráci s crowdfundingovou platformou Donio

Zásilkovna nabídne zakladatelům komerčních projektů na Donio zázemí nejširší sítě výdejních míst v České republice. Spolupráce má za cíl zjednodušit život…
24. 5. 202224. 5. 2022
Kampaně

Kovář hodinářem v nové kampani Velkopopovického Kozla

Značka s agenturou McCann do komunikace tradičně zaměřené na „fachmany“ nenápadně přidává upcycling.
24. 5. 202224. 5. 2022
Marketing

Evropská databanka je novým členem AČRA MK

Asociace českých reklamních agentur přijala v květnu nového člena, který se soustředí na marketingové služby pro malé a střední firmy.
24. 5. 202224. 5. 2022
Reklama
ČEZ vize banner 300x250
Forum Media banner 300x250

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

CMO Partners se stal Robert Chmelař
O marketing Acomware se stará Jitka Gráfová

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.