Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: Bioscop
Marketing

Kina čeká léto plné taháků

Pavel Hejkrlík16. 5. 202216. 5. 2022

Diváci se do kin vracejí díky široké nabídce a kinoreklama se postupně dostává na úroveň před krizí.

Poslední dva pandemické roky se na kinoprůmyslu citelně podepsaly. Loni do kin dorazilo 7,1 milionu diváků a tržby kin dosáhly 1,08 miliardy korun. Není to ani polovina výkonu, který měl segment v „normálním“ roce 2019, kdy bylo diváků přes 18 milionů a tržby převýšily 2,6 miliardy korun. Rok 2020 byl však z pohledu čísel ještě horší, takže vývoj lze brát jako určitý odraz ode dna.

S koncem opatření a návratem k normálu se vrátil život i do českých kin. „Je evidentní, že na pozitivní zážitek spojený s návštěvou kina lidé nezapomněli a chyběl jim. Návratu do kin přeje i silná filmová nabídka a ve srovnání s prvním čtvrtletím roku 2020 je situace znatelně lepší,“uvádí Renáta Ben, country manažerka New Age Advertising — Cinema City pro CZ a SK.

Za první tři měsíce letošního roku se odehrálo přes 121 tisíc představení, na něž si našlo cestu přes 2,5 milionu diváků a tržby kin dosáhly téměř 400 milionů korun. Největším zadavatelem v mediatypu Cinema za celý loňský rok i první kvartál letošního roku byla podle dat Nielsenů již tradičně Coca-Cola HBC Česko a Slovensko s umístěnou inzercí v ceníkové hodnotě převyšující 21,5 milionů korun.

„V prvním kvartálu roku 2022 jsme evidovali celkové reklamní investice v ceníkové hodnotě 29 milionů korun. Reklamní investice do tohoto mediatypu se tak vrátily k hodnotám, které jsme monitorovali před vypuknutím pandemie,“ uvedla Bianka Smejkalová z Nielsen Admosphere.

Kdo inzeroval nejvíce

Letos v prvním čtvrtletí nejvíce inzerovala v ceníkové hodnotě Coca-Cola HBC Česko a Slovensko s 9,7 miliony korun následovaná Hyundai Motor Czech. Celkově byly top kategorií kolové nápoje. Oproti prvnímu čtvrletí 2020, kdy ještě pandemie plně neudeřila, dokonce vzrostl objem o 22 procent. Výkonný ředitel mediální agentury PHD Media Lukáš Bartoň ovšem tvrdí, že zatím nejsou signály o tom, že se letos vrátily investice do kinoreklamy na úroveň z posledního pandemií nedotčeného roku 2019.

„Klienti kinoreklamu využívají zpravidla jako doplněk se všemi výhodami, jaké tato komunikace přináší. Restriktivní omezení a nejistý výhled měly přirozeně vliv na chuť inzerentů kinoreklamu využívat nemluvě o tom, že pokud klient během covidu upravoval mediální rozpočty, ty doplňkové se škrtají jako první,“ uvádí Lukáš Bartoň.

U klientů, kteří vlivem situace nedosáhli na domluvené plnění, proto řešili kompenzace. V loňském roce vzhledem k omezení návštěvnosti prakticky až do června plánovali aktivity klientů záměrně až na poslední kvartál, aby měli jistotu, že další překážky ohledně plnění nehrozí.

Více se dočtete v aktuálním vydání Marketing & Media 20/2022, které vyhází v pondělí 16. května.

Zavřít reklamu

MetroZoom nabízí již 70 digitálních CLV a přidává novou síť 

Starší článek

Ochucené nealko pivo BirGo se představuje v kampani

Novější článek

Podobné zprávy

Lidé

Generální ředitel ČT Petr Dvořák obhájil post viceprezidenta Evropské vysílací unie

Generální ředitel České televize Petr Dvořák byl na dnešní valné hromadě v Dubrovníku již podruhé zvolen viceprezidentem Evropské vysílací unie (EBU).
1. 7. 20221. 7. 2022
Lidé

Ondřej Cikán je novým ředitelem Rock rádia

Rock rádio, patřící do mediální skupiny Media Bohemia, má nového ředitele. Stal se jím dosavadní programový ředitel Fajn rádia, Ondřej Cikán, který tak…
1. 7. 20221. 7. 2022
Lidé

Billu Česká republika řídí Liam Casey

Liam Casey převezme od 1. července pozici generálního ředitele společnosti Billa Česká republika a společně s Ilse Holzer (finanční ředitelka) a Petrem…
1. 7. 20221. 7. 2022
Kampaně

Tvoříme Sokolovsko, říká Suas Group v kampani od Hero & Outlaw

Agentura pro průmyslovou skupinu spustila první ucelenou kampaň její novodobé historie. Zaměřuje se na podporu značky a nábor.
1. 7. 20221. 7. 2022
Reklama
CĚZ Kuráž 300x250
FM banner srpen 300x250

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

Z řetězce Albert odchází ředitel digitálního marketingu Matoušek
Tessa Szyszkowitz jmenována předsedkyní Rady pro redakční nezávislost

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.