Foto: Zleva: Charles Michel a Petr Fiala

Kampaň k EU předsednictví od Ewing má odstartovat v půlce června

23. 5. 2022 07:05

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Návrh a výrobu kreativní části mediální kampaně pro české předsednictví v Radě EU pod názvem CZ PRES zajistí pro Úřad vlády ČR agentura Ewing. Tendr na mediální nákup kvůli úsporám vláda zrušila.

Návrh kreativního konceptu propojující jednotlivé prvky mediální kampaně, televizní a audiovizuální spoty nebo digitální formáty. To vše vláda od zakázky očekává. Smlouva o dílo počítá s cenou 875 000 korun bez DPH, tedy 1 058 750 korun včetně DPH. Původně vláda odhadovala náklady na kreativu na šest milionů a na mediální nákup měla pro vítěznou agenturu připraveno dvakrát tolik (mimo TV, kterou si nakupuje Úřad vlády sám).

PSALI JSME
Vláda dá na kampaň k předsednictví EU méně než „poprvé“

„V současné geopolitické situaci jsme zcela přehodnotili strategickou koncepci kampaně a soustředíme se spíše na její obsahovou stránku. A také na vizuální stránku, která bude více vidět – televize a rozhlas. Pro komunikaci budou primárně využity komunikační nástroje vytvořené pro české předsednictví, jako jsou sociální sítě a webové stránky. Toto vše, včetně loga a priorit bude zveřejněno v polovině června,“ napsal MAM Marek Zeman vedoucí oddělení PR a komunikace a tiskový mluvčí ministra pro evropské záležitosti.
.

Zdroj: Registr smluv

V kampani budou například úplně chybět tisková média. Ministr pro evropské záležitosti Mikuláš Bek (STAN) Seznam Zprávám řekl, debata se prý vedla i o tom, zda má být reklama v médiích, která spadají pod koncern Agrofert, který je součástí svěřenského fondu lídra opozice Andreje Babiše (ANO). Jak to dopadlo je patrné z tabulky, viz výše.

Kampaň v roce 2009, kdy Česko Radě EU předsedalo poprvé, stála zhruba 40 milionů korun. Tehdy například už čtyři měsíce před startem českého předsednictví EU vláda Mirka Topolánka představila spot se sloganem „Evropě to osladíme“.

Foto: Zleva: Charles Michel a Petr Fiala

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Tomáš Kopsa

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.