Foto: Fanta

Fanta přichází s kampaní #WhatTheFanta. Dokážete odhalit novou příchuť?

5. 5. 2022 12:05

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Značka Fanta přichází na český a slovenský trh s netradiční marketingovou kampaní. Jejím ústředním motivem je utajená nová příchuť skrývající se v lahvích a plechovkách. 

Uhodnete, jaká příchuť se skrývá v lahvi či plechovce #WhatTheFanta? To je hlavní motiv nové kampaně oblíbené nápojové značky z portfolia společnosti Coca-Cola. Fanta v ní spotřebitele vyzývá, aby se připojili k tajné misi a společně se vydali hledat stopy k nalezení tajných ingrediencí nové limonády bez cukru. Není to však vůbec jednoduché. Jedná se o výzvu, která musí být překonána společnými silami. Aby byla pravda odhalena, je třeba se spojit a spolupracovat s ostatními.

Celá kampaň má nádech bondovského stylu a je prezentována pod hashtagem #WhatTheFanta. Probíhá v online prostoru, tradičních médiích i na místech prodeje a je rovněž podpořena spoluprací s ambasadory v čele se známým youtuberem Danielem „GoGo“ Štrauchem. Ten v rámci kampaně představuje lokálního Jamese Bonda, jehož jediným úkolem je uchránit tajemství nové příchutě. Součástí kampaně je také spotřebitelská soutěž, jež začíná 2. května. Její hlavní cenou je voucher na dovolenou v exotické destinaci v hodnotě 150 tisíc korun.

„Celá kampaň je koncipována jako hra, tajná mise, ve které se z každého člověka pijícího novou Fantu stává tajný agent s jediným cílem – odhalit pravdu skrytou pod víčky. Svět za poslední dobu zvážněl. Prostřednictvím této kampaně proto chceme, aby se spotřebitelé hlavně pobavili. Využíváme moment překvapení, vzrušení eskalující až do ochutnání, a nakonec dumání nad tím, o jakou příchuť se ve výsledku jedná. Nápad podporuje hravost značky, protože Fanta dokáže i obyčejnou chvíli přetvořit na nevšední zážitek,“ komentuje novou kampaň brand manažerka značky Fanta Zuzana Staňková.

Hlavní aktivitou je spotřebitelská soutěž, která funguje na principu skenování a registrace QR kódů z obalů soutěžních lahví a plechovek prostřednictvím aplikace Coca-Cola. V aplikaci pak také probíhá samotné hádání nové příchutě – za sdílení tipů získává spotřebitel gemy, které lze proměnit za drobné ceny (například sluchátka nebo osušku). Všichni zúčastnění se navíc automaticky zařazují do slosování o hlavní cenu, kterou je voucher na dovolenou do exotických destinací v hodnotě 150 000 korun.

„Lokalizace kampaně vznikla ve skupině Publicis Groupe jako výsledek spolupráce agentur Saatchi & Saatchi a MSL. Kreativní koncept vytvořil tým Saatchi & Saatchi, partnerství s influencery pak zajistili specialisté z MSL. Díky propojení týmů napříč celou naší skupinou mohou vznikat podobné neotřelé nápady, které překračují hranice tradičních komunikačních disciplín,“ přibližuje vznik kampaně Adéla Vašíčková, Head of Influencer Marketing MSL / Publicis Groupe.

Kampaň #WhatTheFanta je globální. V České republice a na Slovensku probíhá od 2. května po dobu jednoho měsíce. Komunikace je vedena v místech prodeje, aplikaci, webových stránkách Coca-Cola a objeví se také v tištěných a online médiích i v televizi. Soutěž bude podpořena také komunikací na sociálních sítích, a to ve spolupráci s vybranými influencery využívajícími prvek nápovědy k utajené příchuti. Zajímavostí je, že televizní spot v bondovském stylu byl natáčen v Praze, využíván je však v celé řadě zemí na světě. 

Foto: Fanta

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.