Foto: Unsplash

Češi provětrají slovenské i polské šatníky

19. 5. 2022 07:05

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Litevská platforma Vinted pro nákup, prodej a výměnu oblečení mezi jednotlivci Čechům nově nabízí obchody na třech trzích. Vedle českého se jedná o slovenský a polský trh.

V Česku má Vinted jako hlavního partnera v logistice Zásilkovnu, zásilky ze Slovenska a Polska řeší i s DPD. Například doprava při nákupu menšího kusu oblečení z Polska nyní vyjde na necelých 60 korun.

„DPD již spustilo spolupráci s Vinted v rámci Slovenska a Polska, což znamená, že z těchto zemí je možné zboží z Vinted odeslat i do České republiky. V tuto chvíli nastavujeme spolupráci i pro Českou republiku, takže zákazníci Vinted se velmi brzy dočkají dopravy DPD i z (a v rámci) České republiky. Právě probíhá testování a o dalším postupu budeme dále informovat,“ napsal MAM Miloš Malaník, generální ředitel DPD. Obousměrně v obou zemích zatím na Vinted funguje zasílání v rámci Zásilkovny/Packety. Ta už spolupráci oznámila zkraje roku.

V dubnu platforma dokončila migraci svých uživatelů ze staré do nové aplikace. Přesun doprovázela in-house vytvořená kampaň. V nové aplikaci nabídla Vinted také „poplatek za ochranu kupujících“. S ohledem na tento nový výdaj se cenu dopravy snaží platforma držet díky speciálním akcím nízko, aby byly celkové náklady pro jednotlivce ještě snesitelné. Otázkou je, zda je to dlouhodobě udržitelný stav.

Podle zastoupení litevské společnosti bylo každopádně přesunutí ze staré aplikace úspěšné. A v Česku má nyní platforma „přes million“ uživatelů.

PSALI JSME
Resale Report 2021: Trh s oblečením z druhé ruky láme rekordy a láká tradiční prodejce módy

Budoucnost je z druhé ruky

Trh z druhé roky masivně roste a v klidu nenechává ani tradiční retailové hráče, kteří si pořizují vlastní platformy. Podle loňské zprávy „Resale Report 2021“ od společnosti thredUP se objem secondhandového trhu v následujících pěti letech zdvojnásobí a dosáhne úrovně 77 miliard dolarů.

Trend popohnala i pandemie. Lidé se během ní naučili na oblečení šetřit a lze očekávat, že tento zvyk jim vydrží. Celých 33 milionů spotřebitelů si v roce 2020 poprvé koupilo oblečení z druhé ruky a 76 procent z  nich plánuje za ně v následujících letech utratit více, což je pozitivní vzkaz pro peněženky, ale zejména pro planetu. Módní průmysl je, jak známo, jedním z největších znečišťovatelů.

Foto: Unsplash

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Tomáš Kopsa

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.