Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: Pxhere
Marketing

Česká e-commerce rostla v prvním čtvrtletí o devět procent

Pavel Hejkrlík8. 4. 20228. 4. 2022

V prvním kvartále 2022 rostla e-commerce o devět procent. Nebýt války, mohl být růst dvojciferný, uvádí společnost Shoptet.

Oblast e-commerce v České republice stále roste. Za první tři měsíce letošního roku dosáhl obrat tuzemských e-shopů 58,5 miliardy korun, což je meziročně o devět procent více. Český trh se navíc v prvním kvartálu rozrostl o 2 532 internetových obchodů. Vyplývá to z dat společnosti Shoptet.

Češi ani letos nepolevují v nakupování online. V lednu a prvních třech únorových týdnech letošního roku zaznamenaly e-shopy průměrný nárůst o jedenáct procent. Koncem února a v březnu v důsledku začátku války na Ukrajině tento nárůst přibrzdil na pět procent.

„Přetrvávající růst v březnu nás poměrně překvapil. Vysvětlujeme si to tím, že tady hraje jistou roli zkušenost s pandemií. Obdobně válka na Ukrajině zapůsobila jako šok a ten rovněž vystřídala obava o dostupnost vybraného zboží. Proto předpokládáme, že i v tomto případě se lidé začali zásobovat. Navíc zájem o některé kategorie šly ruku v ruce s inflací a razantním zdražováním pohonných hmot, lidé vyhledávali například kanystry. Zároveň víme, že někteří zákazníci se předzásobili třeba i kontaktními čočkami a podobně,“ komentuje ředitel Shoptetu Samuel Huba.

V prvním kvartále roku 2022 vzniklo v Čechách 2 532 e-shopů, meziročně se jedná o nárůst o dvacet procent. Celkově je v Čechách podle společnosti Shoptet 54 517 e-shopů, z nichž více než polovina běží na Shoptetu. Společnost překonala v první kvartálu letošního roku důležitý milník, když celkový počet e-shopů na jejich platformě překonal třicetitisícovou hranici.

Na tuzemské e-shopy rovněž dopadla inflace. Průměrné zdražení zboží se v průběhu prvního čtvrtletí vyhouplo na 16 procent „Očekáváme, že ceny obchodníků ještě povyskočí. V lednu a únoru totiž probíhaly výprodeje. Navíc velká část sezónního zboží se objednává na sklad dlouho dopředu, tudíž to ještě plně nereflektuje stávající zdražování energií a dalších položek ve výrobě či v dopravě,“ upozorňuje Huba s tím, že Češi v období leden až březen utratili za jeden nákup online v průměru 2343 korun.

Nejvíce rostly e-shopy z oblasti sběratelství a gastro sektoru

Z dat Shoptetu dále vyplývá, že největší meziroční nárůst zaznamenala kategorie sběratelství, a to o 424 procent. Do této kategorie spadají e-shopy nabízející investiční zlato a numismatiku. Velký nárůst zaznamenala také kategorie restaurace (nárůst o 222 procent), dále cestování (nárůst o 133 procent) a sport a turistika (nárůst o 105 procent). Menší zájem byl naopak o zboží z kategorie knihy a časopisy (pokles o 23 procent) či telefony (pokles o 21 procent).

Porovnáme-li výsledky prvního kvartálu letošního roku s posledním kvartálem minulého roku, největší nárůst zaznamenaly kategorie sport (nárůst o 54 procent), vojenské a outdoorové zboží (nárůst o 44 procent) a stavební materiály (nárůst o 43 procent). Méně se naopak dařilo zboží z oblasti cestování (pokles o 48 procent) a starožitnostem a umění (pokles o 47 procent).

Zavřít reklamu

13. ročník ShopRoku zná vítěze. Uspěl Knihobot, e-shop Lidlu či Econea

Starší článek

Young Lions: Mezi marketéry zabodovali Hai Minh Do a Jiří Cichý z Generali České pojišťovny

Novější článek

Podobné zprávy

Lidé

Martina Říhová řídí vedle Active i CMI News

Martina Říhová, výkonná ředitelka společnosti Active Radio, kam patří například Evropa 2, nově řídí i spřízněnou společnost CMI News. Tu doposud vedl…
27. 5. 202227. 5. 2022
Média

Knowlimits se stává největší agenturou na trhu

Lokální agentura Knowlimits se na základě žebříčku velikosti klientského portfolia stává nejsilnější mediální agenturou v Česku. Pařížský institut RECMA,…
26. 5. 202226. 5. 2022
Marketing

Everli získala investici 22 milionů eur od italské společnosti United Ventures

Společnost Everli, přední evropské online tržiště s potravinami, získala další finanční prostředky ve výši přes půl miliardy korun pod vedením nového…
26. 5. 202226. 5. 2022
Kampaně

Tatra chce nabrat 500 lidí, spouští náborovou kampaň

Kopřivnická automobilka řeší nedostatek pracovní síly. Pro velkou kampaň vytvořila nový web, zapojí sociální sítě, billboardy i regionální tisk a rozhlas.
26. 5. 202226. 5. 2022
Reklama
Forum Media banner 300x250
ČEZ vize banner 300x250

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

DoDo posiluje vedení, novým CEO pro ČR a SR se stává Ivo Velíšek
BigBoard rozšiřuje online aktivity, společnost posílí Ferdinand Kraus z O2

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.