Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: CzechTourism
Marketing

Proč má stát investovat do budování své značky?

Jan Herget, CzechTourism3. 3. 20222. 3. 2022

Potřebuje stát cestovní ruch, potřebuje stát CzechTourism? Tyhle otázky jsem slyšel před pandemií téměř každý druhý den.

Covid ukázal, jak široký dopad cestovní ruch má, kolik lidí je na něm závislých neboť souvisí se zdrojem jejich obživy. Zdaleka nejde jen o hotely, restaurace a cestovky. Miliardy chybí Českým drahám, opeře v Národním divadle, ale i cukrárnám nebo výrobcům domácích farmářských dobrot, které mlsali hoteloví hosté při snídaních.

Právě teď je extrémně důležité, abychom jako stát vydali silný signál do světa i domů, že Česká republika je jedna z nejlepších destinací na dovolenou. Máme výborný produkt – romantickou Prahu, asi nejvíce památek Unesco na kilometr čtvereční, dechberoucí historické a kulturní skvosty po celé zemi, nádhernou přírodu, vyhlášené lázně, luxusní turistické značení a mnoho dalšího.

Potřebujeme o tom dát vědět ve světě i doma. Ostatně kolik z vás napadlo vyrazit na týden do českých lázní místo do Rakouska? Potřebujeme před létem investovat menší stovky miliónů korun, abychom co nejrychleji nastartovali ekonomiku cestovního ruchu. V business světě investovat stovku miliónů a vydělat přes 100 miliard (to jsou výnosy do veřejných rozpočtů, které cestovní ruchu před covidem přinášel) je perfektní deal. Bohužel stát není byznys svět, a ne vždy dokáže spárovat svoje investice se svými výnosy. Ano, budování značky země stojí velké peníze a bohužel vím, že to voliči neocení. Přesto jsem přesvědčený, že se to státu vyplatí!

Proč? Z ekonomického hlediska je značka země veřejný statek podobně jako třeba osvětlení ve městě. Veřejný statek má tyto tři klíčové charakteristiky: nedělitelnost spotřeby, nevylučitelnost ze spotřeby a nulové mezní náklady na spotřebu každého dalšího spotřebitele. Co to prakticky znamená? Pokud tisíc rybářů začne ve velkém rybařit v třeboňských rybnících, každý další den bude těžší ulovit stejný počet ryb, zvýší se náklady na vylovení jednoho kapra. Kapr je totiž takzvaný rivalitní statek. Pokud ale stejných tisíc rybářů bude mít své penziony a začne na svém webu, Instagramu či letáčku držet značku #visitCzechRepublic nebo #světovéČesko, pomůže to všem.

CzechTourism přes rozpočtové provizorium pilně připravuje aktivity na celý rok – novinky na kudyznudy.cz, chystá kampaň na tradice a kampaň s aerolinkami, připravuje aktivity na předsednictví ČR v EU, rozšířil spolupráci s V4. Na mezinárodním poli jsme jednotní a domluvili jsme se celkem rychle. Doma je to bohužel složitější. Nelze vybrat pět procent obratu a společně vytvořit ČR jako národní značku – lidé platí daně, aby to za ně udělal stát, podobně jako vybudoval veřejné osvětlení.

Proto má stát CzechTourism a ten je připravený letos pomoci s návratem cestovního ruchu, jen jsou na tu podporu potřeba peníze.. A v rozpočtovém provizoriu se plánuje velice těžko…Inu, pokud to v ČR neodpracujeme, Maďaři, Rakušané a další státy stovky milionů investují určitě a rádi přilákají naše turisty k nim…a můžeme si být jistí, že veřejné osvětlení za hranicemi pro našince určitě svítí o fous lépe, než to naše…

Zavřít reklamu

Ruské úřady donutily Echo Moskvy skončit

Starší článek

Český e-sport spouští platformu na pomoc Ukrajině

Novější článek

Podobné zprávy

Lidé

Martina Říhová řídí vedle Active i CMI News

Martina Říhová, výkonná ředitelka společnosti Active Radio, kam patří například Evropa 2, nově řídí i spřízněnou společnost CMI News. Tu doposud vedl…
27. 5. 202227. 5. 2022
Média

Knowlimits se stává největší agenturou na trhu

Lokální agentura Knowlimits se na základě žebříčku velikosti klientského portfolia stává nejsilnější mediální agenturou v Česku. Pařížský institut RECMA,…
26. 5. 202226. 5. 2022
Marketing

Everli získala investici 22 milionů eur od italské společnosti United Ventures

Společnost Everli, přední evropské online tržiště s potravinami, získala další finanční prostředky ve výši přes půl miliardy korun pod vedením nového…
26. 5. 202226. 5. 2022
Kampaně

Tatra chce nabrat 500 lidí, spouští náborovou kampaň

Kopřivnická automobilka řeší nedostatek pracovní síly. Pro velkou kampaň vytvořila nový web, zapojí sociální sítě, billboardy i regionální tisk a rozhlas.
26. 5. 202226. 5. 2022
Reklama
Forum Media banner 300x250
ČEZ vize banner 300x250

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

DoDo posiluje vedení, novým CEO pro ČR a SR se stává Ivo Velíšek
BigBoard rozšiřuje online aktivity, společnost posílí Ferdinand Kraus z O2

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.