Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: Depositphotos
Marketing

Pokusy o vlastní PR v době krize jsou rizikové

KomentářUkrajinaMartin Frýdl, AC & C Public Relations17. 3. 202217. 3. 2022

Místo toho, jak komunikace pomůže firmě, řešte to, jak můžete komunikací pomoci ostatním, píše Martin Frýdl.

Jak v době válečné krize dělat firemní PR? To je tedy otázka… Nejlepší je podívat se na konkrétní příklady.

V posledních dnech se mimo jiné zapojujeme do pomoci ukrajinským uprchlíkům v Praze. Řešili jsme například spolupráci s krizovým štábem v Kongresovém centru —buď přímo u našich klientů, nebo od firem, na které máme kontakty. Samozřejmě jsme nebyli sami, kontakty a pomoc prostě sháněl, kdo měl ruce a nohy (tedy, spíš notebook a mobil). Bylo nutné rychle do Kongresového paláce dovézt jídlo a pití pro několik tisíc lidí.

Jedno mají všechny domluvené aktivity společné. Pokud vím, ani jedna z oslovených firem se nezeptala, co za to. Jídlo a pití prostě začalo do Kongresového centra proudit nezištně. Pomoc často organizují manažeři komunikace či marketingu. Částečně asi proto, že se umějí pod tlakem pohybovat, částečně proto, že se standardní komunikační aktivity omezily, a namísto nich se řeší právě pomoc Ukrajině. Nikdo z nich se ale nezeptal, jestli se pomoc bude nějak směrem ven komunikovat, jestli se vydá tisková zpráva, nebo zda se zařídí nějaká reportáž. Nikdo nedělá PR. Prostě pomáhají. To je asi v současnosti nejlepší, co lze. Svět se o dobrých věcech i tak časem dozví a ocení je.

Snahy dělat v souvislosti s ukrajinskou krizí pokusy o vlastní aktivní PR považuji z profesionálního hlediska za rizikové a z lidského hlediska za vrcholně nevhodné. Samozřejmě neodsuzuji informace, které mají pro lidi motivační efekt. Třeba že ten či onen věnoval desítky (či stovky) milionů korun — to motivuje okolí taky přispět. Nebo faktické informace o tom, co je pro uprchlíky zařízeno a na čem se pracuje (ubytování, jízdenky zdarma a tak dále). A skvělá součást komunikace v těchto těžkých dnech je samozřejmě humor. Jako třeba natření zábradlí před ruskou ambasádou do ukrajinských barev nebo přejmenování Ruské ulice podle odpovědi ukrajinských pohraničníků ruské bojové lodi, kterou zde nemohu citovat.

Pokud tedy firmy chtějí komunikovat, doporučuji pro nejbližší dobu změnit v byznysu běžný a logický narativ „Jak komunikace pomůže naší firmě?“ na „Jak můžeme komunikací pomoci ostatním?“. Věřím, že se dá přijít na spoustu super nápadů.

Martin Frýdl je řídícím partnerem agentury AC&C Public Relations. Kariéru začal jako novinář – nejdříve v České televizi, následně v Hospodářských novinách. Ve druhé polovině devadesátých let začal společně s Janem Klímou rozvíjet agenturu AC&C.

Zavřít reklamu

Ukrajinská UA:PBC vysílá celosvětově ve SmartTV a HbbTV 

Starší článek

Výbuchy a ostřelování, tak zní pravá ruská hymna Ukrajině

Novější článek

Podobné zprávy

Lidé

Publicis Groupe vstupuje do retailu s týmem Jaroslava Sodomky

Skupina chce značkám pomáhat s prodejem v digitálním prostředí. Ředitelem nového Commerce týmu je Sodomka, který dříve vedl marketing CNC.
24. 5. 202224. 5. 2022
Marketing

Zásilkovna spouští spolupráci s crowdfundingovou platformou Donio

Zásilkovna nabídne zakladatelům komerčních projektů na Donio zázemí nejširší sítě výdejních míst v České republice. Spolupráce má za cíl zjednodušit život…
24. 5. 202224. 5. 2022
Kampaně

Kovář hodinářem v nové kampani Velkopopovického Kozla

Značka s agenturou McCann do komunikace tradičně zaměřené na „fachmany“ nenápadně přidává upcycling.
24. 5. 202224. 5. 2022
Marketing

Evropská databanka je novým členem AČRA MK

Asociace českých reklamních agentur přijala v květnu nového člena, který se soustředí na marketingové služby pro malé a střední firmy.
24. 5. 202224. 5. 2022
Reklama
ČEZ vize banner 300x250
Forum Media banner 300x250

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

CMO Partners se stal Robert Chmelař
O marketing Acomware se stará Jitka Gráfová

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.