Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: iStock
Marketing

Zájem o vzdělávací platformy roste. Jaké dovednosti lidé nejvíce poptávají?

Pavel Hejkrlík21. 3. 202221. 3. 2022

Pandemie i další vlna digitalizace žene stále více lidí na speciální vzdělávací platformy, kde se snaží zvýšit úroveň vzdělání. Výhodou kurzů je flexibilita a kromě IT táhne i marketing.

Během posledních dvou let, které provázel covid a řada opatření včetně lockdownu, si lidé daleko více uvědomili důležitost sebevzdělávání i vlivem dalšího boomu digitalizace, která v některých odvětvích může ohrozit pracovní místa. Ve středu zájmu jsou nyní především digitální dovednosti. Například v neziskové organizaci Czechitas, která se snaží budovat komunitu se zájmem o informační technologie, se během covidu rapidně zvýšil zájem o kurzy.

Zatímco ještě v roce 2019 evidovala Czechitas necelých šest tisíc účastníků, v roce 2020 už téměř deset tisíc a loni 12 396, během dvou pandemických let se tak zájem více než zdvojnásobil. Daleko největší zájem je o kurzy webového vývoje, následovány jsou datovou analytikou a testováním. „Mezi zaměstnavateli registrujeme největší zájem o naše absolventky Digitálních akademií (semestrálních kurzů) testování, webového vývoje a datové analytiky,“ říká zakladatelka Czechitas Dita Formánková.

„V posledních letech zaznamenáváme vzrůstající zájem o naše vzdělávací platformy a školení zejména v oblasti online vzdělávání, jako je openSAP nebo SAP Learning Hub. Od roku 2018 vzrostl počet studentů openSAP o sto procent na 1,5 milionu v roce 2022. U SAP Learning Hub šlo od roku 2019 o 55procentní nárůst,“ říká Sabine Benz, vedoucí produktového marketingu a externí komunikace v SAP Learning. Obsah kurzů se zaměřuje na dovednosti budoucnosti.

„Pozitivní trend online vzdělávání sledujeme už delší dobu, covid ovšem vše rapidně akceleroval. Co se týká marketingu, je mnohem větší poptávka, než reálná nabídka. Lidské zdroje na dostatečné úrovni kvalifikace v oboru chybí. To reálně znamená, že každý rekvalifikovaný marketér má téměř ihned možnost nechat se v tomto oboru zaměstnat,“ popisuje CEO nové platformy Sofistance Westley Overcash. Sofistance jako platforma nabízí možnost online vzdělávání v oborech strategie, marketingu, designu a nejen pro studenty, ale i pro firmy, které procházejí určitým přerodem.

„Náš růst dokazuje, že se zvyšuje zájem o vzdělávání a tím i o vzdělávací platformy. Marketingová a obchodní témata byla účastníky nejvíce žádaná již před propuknutím covidu-19 a nyní poptávka ještě více vzrostla. Jedná se o povolání, která můžete vykonávat prakticky odkudkoliv. Což představuje pro naši cílovou skupinu, ženy a muže na rodičovské dovolené, velké plus,“ popisuje CEO online vzdělávací a networkingové platformy pro ženy i muže na rodičovské dovolené M.arter Andrea Bohačíková.

Společnost nabízí vzdělávání v rámci webinářů, videokurzů, ucelených online programů a to jak skupinové, tak individuální, v rozmezí trvání od jednoho do tří měsíců. „Po celou dobu naší existence (tři roky) pozorujeme zvýšený zájem o marketingová témata. Dříve však převládala správa Facebooku a Instagramu. Teď se do centra pozornosti dostává LinkedIn a zaměření na copywriting a jiné marketingové dovednosti,“ říká Bohačíková.

Online formy přinášejí flexibilitu

Podle CEO platformy Digiskills.cz Hany Púllové jsou aktuálně vidět dva trendy. Firmy poptávají ucelené řešení a chtějí mít e-learning na jednom místě, nechtějí mít různá témata od různých dodavatelů na různých místech. Zadruhé dříve firmy poptávaly čísla, třeba že 60 procent lidí dokončí kurz. „Teď je více zajímá, kolik se toho člověk ve skutečnosti naučí. Nechtějí tolik sledovat statistiku, ale aby se procesy zlepšily. Snažíme se lidi naučit uvažovat o technologiích a automatizaci i pro jejich osobní potřeby. V kontextu jejich vlastních problémů. Třeba zálohu fotek a tvorbu videí z nich. Nebo bezpečnost dětí na síti. Snáze pak přijmou změnu procesů v rámci firmy,“ popisuje Púllová. Lidé podle Sabine Benz ze SAPu také vyžadují kratší a modulárnější formáty výuky než před několika lety. V SAP nabízejí takzvané SAP Learning Rooms, interaktivní virtuální prostory, kde se mohou lidé obracet s dotazy na zkušené odborníky.

„Předtím, než jsme začali nabízet školení i online, byl počet účastníků na školících akcích přibližně stejný. Po rozšíření nabídky i o online možnosti jsme zaznamenali desetinásobný nárůst zájemců,“ popisuje Sabine Benz s tím, že díky digitální transformaci a přechodu do cloudu očekává, že se tento růst ještě zvýší. Mezi další trendy patří poptávka po smíšených formátech vzdělávání, tedy kombinaci lekcí vedených instruktorem (virtuálních i prezenčních) a online samostudia.

Celé téma si můžete přečíst v aktuálním vydání časopisu Marketing a Media 12/2022, které vyšlo v pondělí 21. března.

Zavřít reklamu

Zuzana Nevoralová je manažerkou komunikace Media Bohemia

Starší článek

Agenturní tým pro T-Mobile je konečně kompletní

Novější článek

Podobné zprávy

Sport

Nebuď bafuňář. Nová kampaň cílí na transparentnost ve sportu

Eos media spouští svou první brandovou kampaň v historii. Zaměřuje se na neefektivní „bafuňářství“ v českém sportu.
18. 5. 202218. 5. 2022
Marketing

Gabčík, Kubiš a další parašutisté na sběratelské edici Heffronu

Palírna U Zeleného stromu navazuje na edice sběratelských etiket. Aktuální vzdá hold parašutistům, kteří položili život v boji za svobodu.
18. 5. 202218. 5. 2022
Marketing

Zálohované lahve musí přijít

Lidé jsou pro vratné lahve. Od nás jako výrobců očekávají, že přineseme řešení, říká šéf marketingu Mattoni 1873 Ondřej Postránský.
18. 5. 202217. 5. 2022
Marketing

V dubnu si výrazně polepšila venkovní reklama

Podle meziročního srovnání ceníkové hodnoty reklamního prostoru, které pravidelně zveřejňuje společnost Nielsen Admosphere, se v dubnu co do objemu nejlépe…
18. 5. 202218. 5. 2022
Reklama
ČEZ vize banner 2022
JSNS kampan 2022 300x250

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

O značku Footshop se stará Radim Stezka
Jaroslav Staněk je novým obchodním ředitelem České distribuční

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.