Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: iStock
Marketing

Kdo dokáže odšpuntovat potenciál?

Pavel Hejkrlík2. 3. 20222. 3. 2022

FIFA tvrdí, že ženský fotbal nabízí nejvyšší šanci růstu, značky kromě fotbalu cílí i na basketbal či kriket. Spíše než týmy však v marketingovém využití stále dominují jednotlivci.

Americká basketbalová liga WNBA v prvním historickém investičním kole získala na další rozvoj částku 75 milionu dolarů, což celou ligu ocenilo na jednu miliardu. Mezi investory je třeba bývalá ministryně zahraničí USA Condoleezza Rice, vdova po Stevu Jobsovi Laurene Jobs, dále značka Nike, která je sponzorem na dresech od roku 2018, investoval i majitel Miami Heat Micky Arison, spoluzakladatel Alibaby Joe Tsai i někteří další majitelé týmů nebo bývalá hráčka WNBA Swin Cash. Liga mezi partnery počítá například Google, Amazon Prime Video, Dick’s Sporting Goods, Coinbase, AT&T, či Deloitte.

„Vidíme zprávy, že méně než pět procent veškerého sportovního mediálního pokrytí a méně než procento sponzorských peněz míří do odvětví ženského sportu, takže získání podobného kapitálu ve chvíli, kdy se opravdu snažíme růst, nám skutečně pomůže,“ uvedla komisionářka ligy Cathy Engelbert pro CNBC.

V rámci rozvoje chce liga peníze využít třeba na zvýšení digitálního dosahu a marketingově posunout hvězdy ligy mezi nejznámější sportovce v USA i ve světě a dále ligu globalizovat. Ženská odnož NBA se chystá už na svou 26. sezonu, ovšem s mnohem slavnější NBA se v řeči čísel nijak měřit nemůže (více v boxu na straně 10). I tak ovšem ratingy sledovanosti podle stanice ESPN rostou. Oproti sezoně 2020 se sledovanost základní části zvýšila o 49 procent. V playoff vyrostla sledovanost meziročně o 63 procent a finále na stanicích ESPN a ABC sledovalo oproti roku 2019 průměrně o 42 procent více diváků.

A nejde jen o sporty v USA. Ženský fotbal, hokej, kriket i basketbal se s mužským světem zatím zdaleka nemohou srovnávat. Do ženského fotbalu ovšem začíná proudit stále více peněz a podle světové fotbalové federace FIFA představuje vůbec největší růstovou příležitost. Také Evropská federace UEFA loni zavedla nový formát klubové Ligy mistryň a výrazně také navýšila odměny. Mezi partnery evropského ženského fotbalu najdeme velké brandy jako Pepsi, Heineken, Adidas a další.

Značka Michelob Ultra během Super Bowlu představila spoty vyzývající k genderové rovnosti ve sportu a na zvýraznění viditelnosti ženského sportu se zavázala investovat 100 milionů dolarů. S nadací Women’s Sports Foundation podepsala pětiletý kontrakt na pomoc atletkám dostat se do elitních soutěží.

Ženský fotbal v Anglii táhne

Například ve Velké Británii se očekává, že do roku 2030 oblast ženského sportu ztrojnásobí svou hodnotu na miliardu liber. Podle zprávy „Visibility Uncovered“ 2021 organizací Women’s Sport Trust (WST) a Future Sport and Entertainment stojí za růstem zájmu o ženský sport ve Velké Británii nový formát kriketového turnaje The Hundred a ženské Superligy (WSL). Společně tyto soutěže přilákaly jedenáct milionů nových diváků. WSL sledovalo šest milionů diváků, kteří před začátkem sezony žádný ženský sport nesledovali.

WSL v březnu 2021 podepsala novou smlouvu na vysílací práva za osm milionů liber za sezonu s BBC Sport a Sky Sports. Jde o největší smlouvu napříč ženskými fotbalovými ligami a délka kontraktu je tři roky. Navíc rostou i počty diváků, kteří sledují exkluzivně ženské sporty, šest milionů jich sledovalo loni WSL, aniž by dříve viděli zápas Premier League, 1,5 milionu zase sleduje ženský motorsport bez toho, aniž by sledovali také například mužskou Formuli 1. WSL těží z toho, že jsou zápasy vysílány po mužském fotbale. Například na kanálu Sky Premier League je sledovanost WSL v průměru o 120 procent vyšší po zápase mužů. Důležité také je, že se přenosy objevovaly i na neplacených kanálech.

Kromě televizních kanálů experimentují broadcasteři s oslovováním publika digitálně. Kanál Sky Sports YouTube Netball Live přitahuje 74 procent ženského publika, z nichž třetina je ve věku 25–34 let a průměrná doba sledování přesahuje 27 minut. Hlavní publikum stanice přitom tvoří ze 74 procent muži. „Ať už jde o vylepšení rozvrhu, poskytnutí výraznějších vysílacích slotů včetně nasměrování na jiný ženský sportovní obsah, nebo snížení některých překážek, kterým čelí média ve snaze vyprávět ženské sportovní příběhy, zpráva zdůrazňuje významné příležitosti pro růst v nadcházejících letech,“ dodává Parlour.

Více se dočtete v aktuálním vydání MAM, které vyšlo v pondělí 28. února.

Zavřít reklamu

Danone přidává novou rostlinnou značku. Segmentu se daří

Starší článek

Návod, jak nešířit dezinformace

Novější článek

Podobné zprávy

Lidé

Publicis Groupe vstupuje do retailu s týmem Jaroslava Sodomky

Skupina chce značkám pomáhat s prodejem v digitálním prostředí. Ředitelem nového Commerce týmu je Sodomka, který dříve vedl marketing CNC.
24. 5. 202224. 5. 2022
Marketing

Zásilkovna spouští spolupráci s crowdfundingovou platformou Donio

Zásilkovna nabídne zakladatelům komerčních projektů na Donio zázemí nejširší sítě výdejních míst v České republice. Spolupráce má za cíl zjednodušit život…
24. 5. 202224. 5. 2022
Kampaně

Kovář hodinářem v nové kampani Velkopopovického Kozla

Značka s agenturou McCann do komunikace tradičně zaměřené na „fachmany“ nenápadně přidává upcycling.
24. 5. 202224. 5. 2022
Marketing

Evropská databanka je novým členem AČRA MK

Asociace českých reklamních agentur přijala v květnu nového člena, který se soustředí na marketingové služby pro malé a střední firmy.
24. 5. 202224. 5. 2022
Reklama
Forum Media banner 300x250
ČEZ vize banner 300x250

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

CMO Partners se stal Robert Chmelař
O marketing Acomware se stará Jitka Gráfová

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.