Danone přidává novou rostlinnou značku. Segmentu se daří

1. 3. 2022 19:03

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Společnost Danone rozšiřuje svou „plant-based“ řadu, ve které dominuje značka Alpro, o cenově dostupnější novinku. Jedná se o rostlinný nápoj Gou!.

Značka má oživit stávající rostlinné portfolio a zároveň být cenově dostupná. „Pod touto značkou uvádíme nápoje cílící na spotřebitele, kteří nechtějí nebo si nemohou dovolit dražší výrobky, jako Alpro. Víme, že zájem o rostlinné alternativy je, ale někdy je cena bariérou. Touto novou značkou ji chceme překonat,“ uvedl CEO Danone Marián Jánoš v rozhovoru, který vychází 7. března v tištěném MAM.

V rostlinném portfoliu má společnost Danone ještě výrobky Provamel, což je organická bio řada. Největší pozornost však věnuje a nadále bude věnovat své klíčové značce Alpro.

Obliba rostlinného roste

Od 23.února mohou lidé už počtvrté hlasovat v anketě o nejlepší Rostlinný produkt roku. Svého favorita mohou vybírat na webu projektu Rostlinně z celkem čtrnácti nominovaných výrobků, které se na pultech českých obchodů poprvé objevily v loňském roce.

Kromě různých alternativ masných výrobků, jako jsou burgery, bezmasé kuličky nebo marinované kousky, mezi vybranými najdeme také rostlinnou zmrzlinu, pomazánky nebo kokosový jogurt. Organizátoři ankety upozorňují na rychle se rozšiřující sortiment rostlinných potravin.

O titul Rostlinný produkt roku 2021 budou se svými výrobky soutěžit známé potravinářské značky typu Rama, Hellmann’s nebo Ben and Jerry’s, zastoupena je však i ryze české firma Semix se svým ovesným fermentovaným dezertem nazvaným Ovsánek, který byl zvolen nejlepší novinkou roku 2021 v kategorii bezlaktózových potravin.

Obliba rostlinného stravování a s ní ruku v ruce i nabídka rostlinných produktů neustále roste. Podle dat z letošního února od výzkumné agentury InsightLab si až 70 procent Čechů zkouší alespoň občas zpestřit svůj jídelníček rostlinnými alternativami masa, mléka nebo vajec. Podle průzkumu mají lidé největší zájem o rostlinné alternativy masa (30 %), následují alternativy mléka (22 %) a jiných mléčných produktů (17 %).

„Neustále se zvyšující zájem o rostlinné alternativy masa a mléčných produktů pro nás není žádným překvapením. Poslední dva ročníky naší ankety Rostlinný produkt roku vyhrály právě alternativy masa. Loni to byl ManaBurger, předloni rostlinné mleté Next Level Hack z Lidlu. A úplně prvním historickým vítězem se stala zmrzlina Magnum Vegan,“ shrnuje výsledky ankety o nejoblíbenější rostlinný produkt projektová manažerka Rostlinně Lujza Demuthová.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Tomáš Kopsa

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.