Foto: Pxhere.com

PPF kupuje chorvatskou televizi RTL

14. 2. 2022 14:02

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Skupina PPF oznámila, že prostřednictvím své dceřiné společnosti CME uzavřela dohodu s RTL Group Central & Eastern Europe GmbH (RTL) o převzetí 100 procent chorvatské soukromé televizní společnosti RTL Hrvatska. Hodnota získávaných aktiv činí 50 milionů eur.

CME vedle TV Nova provozuje v Česku i vlastní platformu Voyo. Má také komerční televize v Bulharsku, Rumunsku, na Slovensku a ve Slovinsku. Transakce mezi CME a RTL podléhá schválení chorvatským antimonopolním úřadem (AZTN) a tamní agenturou pro elektronická media (AEM).

„Jako součást skupiny PPF jsme vždy připraveni realizovat zajímavé investiční nápady s cílem dosáhnout růstu hodnoty. Adriatický region nabízí výjimečné příležitosti a má značný potenciál růstu. Již zde provozujeme velmi úspěšnou televizní společnost ProPlus. Jsem přesvědčený, že obě aktiva v sousedních zemích tohoto regionu mohou dobře fungovat vedle sebe. Stejně jako na ostatních trzích se i v Chorvatsku zaměříme na digitalizaci, lokální televizní obsah a tvorbu názorově vyváženého a kvalitního zpravodajství,“ uvedl Didier Stoessel, CEO CME pro Českou republiku, Rumunsko, Slovensko a Slovinsko.

Mediální expertka Erika Luzsicza z Axocom se k transakci vyjádřila následovně: „Televizní trh je aktuálně jeden z exponovaných a trendy odvětví, které přitahuje pozornost. Pro tak velké hráče jako je PPF dává podobné spojení smysl. Upevňují tím svoji pozici ve středních a východní Evropě navíc nakupují stabilní a zavedenou značku. Je pravděpodobné, že pokud se objeví další podobná příležitost, tak ji využijí. Nabízí se tu výhodný synergický efekt v rámci nakupování a tvorby obsahu. Navíc pokud chce PPF potažmo vybudovat silný streamovací kanál v podobě Voyo, bude potřebovat rychle růst v počtu předplatitelů. A tyto akvizice ji tudíž nabízí slušný prostor k dalšímu posílení a rozšíření streamovací služby,“ uvedla. 

Foto: Pxhere.com

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.