Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: Pxhere
Marketing

Náborová strategie vedoucí k upoutání pozornosti

Jan Paulas, Nelisa24. 2. 202224. 2. 2022

Vzhledem k tomu, že internetové prostředí se stalo jedním z hlavních bitevních polí o zájem uchazečů, musejí firmy upravovat komunikační a náborovou strategii tak, aby upoutaly pozornost potenciálních uchazečů v onlinu a zaujaly je natolik, aby na sebe zanechali kontakt.

Jednou ze základních novinek na trhu je název pracovní pozice, dřívější „standardizované“ názvy už nestačí. I na obyčejném portálu lze najít pod sebou i 100 programátorských pozic na stejné technologii (např. PHP) v jedné lokalitě. Zde soutěžíte podobně jako v reklamním prostoru o uchazečovu pozornost a snažíte se zaujmout, vzbudit zvědavost vedoucí k rozkliknutí a přečtení informací. Název pozice musí být atraktivní, ale zároveň pochopitelný. Když název zaujme a kandidát se proklikne, boj o uchazeče teprve začíná, na řadě je informační základna inzerátu, kde nestačí prosté „jsme, požadujeme, budeš dělat“.

Nejvhodnější strategie je poradit se přímo s týmem, do kterého se kandidát hlásí. Ze zpětné vazby od uživatelů jsme zjistili, že velký zájem ze strany kandidátů vzbudí často sekce „Prvních 90 dní na nové pozici“ a „Krátkodobé a dlouhodobé cíle“. Tyto informace velmi pomohou uchazečům nastavit očekávání a překonat strach z nejistoty, zda se přihlásit.

Třešničkou na dortu je pak pro kandidáty představení nejbližších kolegů a v jakém vztahu k nim budou. Nyní experimentujeme i s namluveným představením pozice a krátké zprávě od týmu. Natočit pěkné náborové video stojí nemalé prostředky a velké úsilí video vůbec vyprodukovat. Inzerát s hlasovou zprávou je jednodušší publikovat, firma v něm může rychle představit projekt, spolupracovníky a předat kandidátům pozitivní emoce a navnadit je na krátký telefonát.

Trendem je také vedle pozice a týmu popsat i náborový proces. Pohovory jsou stále pro velkou část uchazečů na základě minulých zkušeností nepříjemnou záležitostí. Nejlepší strategii v tomto případě je do inzerátu vložit a vysvětlit celý systém náborového řízení — kolik kol, s kým, co přesně bude obnášet, pravidla, dress code, předem říct, jestli bude na místě nějaká forma testu a podobně. Cílem je ujistit uchazeče, že budou přesně vědět, do čeho jdou a nezbude jim prostor o obavy z neznámého

Zavřít reklamu

Ex-ředitelé Graylingu zakládají agenturu. Z Prahy budou obsluhovat Evropu

Starší článek

Média informují o konfliktu. Stránky ČRo byly napadeny

Novější článek

Podobné zprávy

Lidé

Publicis Groupe vstupuje do retailu s týmem Jaroslava Sodomky

Skupina chce značkám pomáhat s prodejem v digitálním prostředí. Ředitelem nového Commerce týmu je Sodomka, který dříve vedl marketing CNC.
24. 5. 202224. 5. 2022
Marketing

Zásilkovna spouští spolupráci s crowdfundingovou platformou Donio

Zásilkovna nabídne zakladatelům komerčních projektů na Donio zázemí nejširší sítě výdejních míst v České republice. Spolupráce má za cíl zjednodušit život…
24. 5. 202224. 5. 2022
Kampaně

Kovář hodinářem v nové kampani Velkopopovického Kozla

Značka s agenturou McCann do komunikace tradičně zaměřené na „fachmany“ nenápadně přidává upcycling.
24. 5. 202224. 5. 2022
Marketing

Evropská databanka je novým členem AČRA MK

Asociace českých reklamních agentur přijala v květnu nového člena, který se soustředí na marketingové služby pro malé a střední firmy.
24. 5. 202224. 5. 2022
Reklama
Forum Media banner 300x250
ČEZ vize banner 300x250

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

CMO Partners se stal Robert Chmelař
O marketing Acomware se stará Jitka Gráfová

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.