Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: Madfinger Games
Sport

Nabídka pozic v herním průmyslu roste, téměř desetkrát vyšší je i zájem kandidátů

Redakce MAM15. 2. 202215. 2. 2022

Po dlouhém období nízké nabídky pracovních pozic v oblasti herního průmyslu v České republice poukazují nová data StartupJobs na radikální obrat v této oblasti – markantně narůstá zájem o vývoj a videoherní průmysl jako takový.

Od roku 2018, kdy bylo na jednu pracovní nabídku v průměru až 54 kandidátů, se čísla v roce 2021 zvedla na 130 pracovních nabídek s průměrným zájmem sedm kandidátů na jednu nabídku. Jde tedy o skok v řádu stovek procent během několika málo let, což poukazuje na vzrůstající zájem o zábavní průmysl, konkrétně o obor vývoje a technologií. Nejenže jsou v nabídce desítky různorodých pozic, ale viditelně narostl i počet uchazečů. Situaci pomáhá také mnohem větší počet velkých projektů se světovým vlivem, které v českých studiích vznikají.

‚‚O herní průmysl je dnes obrovský zájem a dávno už to není okrajové téma. Technologičtí giganti jako Microsoft a Sony se začínají stále více angažovat na herním poli, což dokládají i nedávné miliardové akvizice studií Activision Blizzard a Bungie. Vznikají tak další sféry herního byznysu a za poslední čtyři roky evidujeme skokově narůstající čísla. A to jak ze strany nabídek herních firem, tak počtu uchazečů o pracovní pozice. V některých ohledech rovnou několikanásobné. Studia posilují především v oblasti programátorů a backendu, mezi uchazeči převládá zájem o marketing a jednotlivá vývojářská oddělení,’’ komentuje statistiky Filip Mikschik, zakladate portálu StartupJobs.

Pandemie jako raketový pohon herního průmyslu

Největší vzrůst popularity dnes zažívají především studia se zaměřením na mobilní herní průmysl, který dle nejnovějších světových statistik analytické společnosti NewZoo vygeneroval roční tržby přesahující 93 miliard dolarů. To je více, než dokázal akumulovat konzolový a PC herní trh dohromady, kde se podařilo dosáhnout na metu 86 miliard dolarů. Největší zájem uchazečů tak dnes míří právě směrem k mobilnímu trhu. Také nabídky práce v tomto odvětví tomu nasvědčují.

Malá studia, velké benefity

Nábory (ale stále nedostatek pracovníků) hlásí většina českých studií. V Česku aktivně najímají například nezávislá indie studia jako Grip Digital či TinySoft, jejichž projekty odráží současný pohyb herního trhu směrem k mobilnímu odvětví. Největší poptávka je po zkušených programátorech, game designerech a graficích. Studia na oplátku nabízí lákavé benefity pro své zaměstnance, jako je šestihodinová pracovní doba, možnost pracovat na vlastních projektech i bohatý plán dalšího vzdělávání v průmyslu. To se moc neliší od jiných technologických průmyslů, kde lze tu sledovat velmi podobné zájmy.  

Herní design jako obor se dá v Česku studovat na FAMU. Dále třeba na Masarykově univerzitě v Brně či v ateliéru herních médií na VUT v Brně.

Zavřít reklamu

Vinařský fond si vybral agentury Outbreak, CRS a Remmark

Starší článek

Realitní magazín Estate představil nový webový portál

Novější článek

Podobné zprávy

Lidé

Publicis Groupe vstupuje do retailu s týmem Jaroslava Sodomky

Skupina chce značkám pomáhat s prodejem v digitálním prostředí. Ředitelem nového Commerce týmu je Sodomka, který dříve vedl marketing CNC.
24. 5. 202224. 5. 2022
Marketing

Zásilkovna spouští spolupráci s crowdfundingovou platformou Donio

Zásilkovna nabídne zakladatelům komerčních projektů na Donio zázemí nejširší sítě výdejních míst v České republice. Spolupráce má za cíl zjednodušit život…
24. 5. 202224. 5. 2022
Kampaně

Kovář hodinářem v nové kampani Velkopopovického Kozla

Značka s agenturou McCann do komunikace tradičně zaměřené na „fachmany“ nenápadně přidává upcycling.
24. 5. 202224. 5. 2022
Marketing

Evropská databanka je novým členem AČRA MK

Asociace českých reklamních agentur přijala v květnu nového člena, který se soustředí na marketingové služby pro malé a střední firmy.
24. 5. 202224. 5. 2022
Reklama
ČEZ vize banner 300x250
Forum Media banner 300x250

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

CMO Partners se stal Robert Chmelař
O marketing Acomware se stará Jitka Gráfová

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.