Foto: Bohumil Pospíšil

V komunikaci e-mobility máme odpovědnost

1. 2. 2022 08:02

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

V kampaních se zaměříme více na mladou generaci, říká Libor Šedivák ze Škoda Auto. Stěžejním tématem je podpora e-mobility.

Krize v dodavatelských řetězcích dopadá i na Škodovku. S jakým výhledem pracujete pro letošní rok?

Stále nás, jako téměř všechny na trhu, trápí nedostatek čipů. Věříme ale, že v druhém pololetí roku 2022 by mělo dojít ke zlepšení a budeme co nejdříve schopni spustit výrobu naplno a zkrátí se dodací lhůty zákazníkům. V rámci koncernu máme skupinu, která se tím intenzivně zabývá a snaží se najít řešení. Situací jsou ale ovlivněni všichni výrobci, každá značka se s tím potýká a musí to řešit po svém. V Česku i přes vzniklou situaci nadále držíme dominantní podíl na trhu, za což samozřejmě vděčíme našim zákazníkům ale také prodejcům, pro které situace nebyla nikterak jednoduchá. Máme velký objem objednávek i přes delší dodací lhůty a tržní podíl jsme i díky loajalitě našich zákazníků udrželi. Do roku 2022 proto hledíme s mírným optimismem.

Došlo k úpravám marketingového rozpočtu? Co bude patřit v roce 2022 mezi hlavní komunikační pilíře?

Volíme pragmatický přístup, jelikož musíme být vzhledem k situaci v průběhu roku flexibilní, nelze striktně plánovat. Snažíme se přizpůsobit situaci a příležitostem a naše aktivity a komunikační akce optimalizovat. V druhé polovině loňského roku šlo například o originální servis, aktivity na podporu CSR, zapojení influencerů. Podobné to bude i v letošním roce, monitorujeme situaci, neplánujeme v celoročním horizontu a marketingově se budeme profilovat podle toho, co bude v danou situaci dávat smysl. Mezi stěžejní témata Škody patří určitě elektromobilita, v dalších týdnech nás čeká odhalení nových vozů z rodiny Enyaq iV. V rámci dalších kanálů se soustředíme i na mladší cílovou skupinu 15+, kterou jsme v minulosti komunikačně nepokrývali v takové intenzitě. Budou pokračovat výkonnostní kampaně, spolupráce s influencery, budeme pokračovat v podpoře eventů a výstav, dealerských aktivit včetně iV testovacích jízd elektrovozů Enyaq iV, sponzoringových akcí, a samozřejmě v budování oblíbenosti a síly značky, ať už pomocí našich stálých sportovních platforem nebo dedikovanou brandovou komunikací. Nadlinkovou prezenci s tématy prodejních, poprodejních a servisních aktivit asi není třeba zmiňovat, ale i teď je výčet stále neúplný.

Bude více influencerských spoluprací například na TikToku?

Ano, Tiktok je jeden z kanálů, na který se zaměříme více a budeme se mu více věnovat, vidíme v něm a v jeho uživatelích potenciál do budoucna. I proto budeme doplňovat mix influencerů, s nimiž spolupracujeme.

Do roku 2030 chcete patřit mezi pět nejprodávanějších automobilek v Evropě. Jak toho míníte dosáhnout?

Elektromobilita je pro nás klíčová, mix vozů se bude postupně měnit od větších SUV dál k menším vozům. Do roku 2030 proto představíme tři nové elektrické modely. Elektrifikace na dílčích trzích je v různé fázi, v Česku se celá kategorie teprve buduje a jako lídr trhu se snažíme odbourávat různé mýty a předsudky. Je to naše role a zodpovědnost a musíme svým dílem jako domácí značka přispět k rozvoji elektromobility v Česku. Ve Skandinávii a západní Evropě jsou podmínky pro nástup elektromobility z hlediska infrastruktury na vyšší úrovni. Chceme v dostupnosti zákazníkům u nás pomoci i možností dostupného domácího nabíjení, vstřícných a uživatelsky příhodných servisních podmínek a provozních nákladů. Věříme, že rodina vozů Škoda Enyaq iV překvapuje designem, technologií, požitkem z jízdy i z mnoha interiérů inspirovaných pohodlím obývacího pokoje.

Celý rozhovor si můžete přečíst v aktuálním vydání časopisu Marketing a Media, které vyšlo 31.1. 2022.

Libor Šedivák
Vystudoval Stetson University na Floridě. Od roku 2002 působil v různých mediálních agenturách, kde měl na starosti klienty z oblasti automotive. V roce 2011 nastoupil do oddělení globálního marketingu automobilky Škoda, od roku 2016 zde vedl produktovou strategii a komunikaci včetně digitálních a inovačních médií. Od 1. října loňského roku je zodpovědný za řízení marketingového týmu Škoda Auto Česká republika.

Foto: Bohumil Pospíšil

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.