Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Coworking nahrává potřebě socializace

KomentářMonika Mašková, Scot.Weber Workspace3. 2. 20223. 2. 2022

Podle poradenské agentury JLL, která vydává každý kvartál analýzu pražského nemovitostního trhu, je v Praze celkem 3,7 milionu metrů čtverečních kanceláří. Ty sdílené či coworkingové, na které se Scott.Weber Workspace zaměřuje, představují necelá tři procenta výměry. Poptávka po flexibilních kancelářích a coworkingu stále roste, a to na úkor poptávky po klasických kancelářích, která v covidovém i post-pandemickém období klesá. Covid změnil i to, co lidé i firmy od kanceláří chtějí. Stalo se například standardem, že se částečně pracuje z domova a částečně z kanceláří. Hybridní režim práce se tak promítl do hybridního charakteru pracovního prostoru.

Obecně se lidé po celém světě začínají vracet do kanceláří a ty tím pádem nadále hrají nezastupitelnou roli v pracovním životě velké části zaměstnanců. Dle nedávného průzkumu JLL si až 87 % pracovníků nadále přeje mít možnost docházet do kanceláře. Hlavními důvody pro návrat jsou zejména konexe a spolupráce mezi zaměstnanci, socializace, osobní účast na školeních a schůzkách, ale také potřeba změnit stereotyp domácí kanceláře, ve které trávili za poslední měsíce více času. Celých 83 procent zaměstnanců potvrdilo, že při práci z domova postrádá lidskou interakci s kolegy a až 46 procent zaměstnanců se chce vrátit do kanceláře na více než polovinu týdne.

Protože lidé nejvíce ocení možnost znovu se setkat s kolegy, zvyšuje se poptávka po takzvaných kolaborativních prostorách. Lidé vyhledávají atraktivní prostředí s variabilitou nejen prostoru, ale i různých sezení, které vyhovuje individuálním představám každého jedince, různým projektům a dokáže inspirovat. To se týká spolupráce ale i neformálního sdružování. Až 62 procent zaměstnanců pracujících z klasických kanceláří uvedlo, že by ocenili možnost práce z coworku či servisovaných kanceláří umístěných blíže jejich domovu. Vedle standardního ergonomického místa pro ně byla nejzajímavějším aspektem takových prostor právě komunita lidí.

Je známo, že v coworkingových prostorách a sdílených kancelářích pracují lidé odlišných profesí, ale také různých charakterů a osobností. Jejich kreativní způsob práce se dá podpořit například i implementací nových produktů, nábytku a technologií. Stejně jako jsou důležité prostory k neformálnímu setkávání, tak jsou pro zaměstnance podstatná i místa ke klidné soustředěné práci a kreativní prostory. V praxi to znamená, že ve sdílených kancelářích má klient možnost pohodlně a chytře pracovat z několika různých míst, v kterékoli denní době a v jak velkém týmu potřebuje.

Díky inspirativnímu prostředí se může každodenní práce proměnit v neopakovatelné zážitky, a to je dnes velmi žádaný koncept. V práci většina z nás tráví velké množství času a “well-being at the office” je důležitý aspekt, který jsme měli na paměti také při designování našeho nového centra Blox. To je navrženo s ohledem na tento nový normál kancelářského prostředí, tj. nové požadavky na funkčnost, jeho rozvržení a design si kladou za cíl podporu komunikace, inovací a rozvoje našich členů. Promítne se to v originálním interiéru v tzv. japandi stylu, který propojuje japonskou a skandinávskou estetiku a vyznačuje se čistotou, funkčností a uklidňujícím dojmem prostoru. Spokojenost zaměstnanců je navíc úzce spajá i s jejich výkonností, což je při návrhu pracovních prostor důležité brát v potaz.

Zdroj průzkumu: Online výzkum na 4 407 zaměstnancích v 77 společnostech v České republice, realizováno JLL v dubnu 2021


Zavřít reklamu

Vlastní značka Dr.Max slaví deset let na trhu

Starší článek

O olympiádu se poperou TV i platformy

Novější článek

Podobné zprávy

Lidé

Martina Říhová řídí vedle Active i CMI News

Martina Říhová, výkonná ředitelka společnosti Active Radio, kam patří například Evropa 2, nově řídí i spřízněnou společnost CMI News. Tu doposud vedl…
27. 5. 202227. 5. 2022
Média

Knowlimits se stává největší agenturou na trhu

Lokální agentura Knowlimits se na základě žebříčku velikosti klientského portfolia stává nejsilnější mediální agenturou v Česku. Pařížský institut RECMA,…
26. 5. 202226. 5. 2022
Marketing

Everli získala investici 22 milionů eur od italské společnosti United Ventures

Společnost Everli, přední evropské online tržiště s potravinami, získala další finanční prostředky ve výši přes půl miliardy korun pod vedením nového…
26. 5. 202226. 5. 2022
Kampaně

Tatra chce nabrat 500 lidí, spouští náborovou kampaň

Kopřivnická automobilka řeší nedostatek pracovní síly. Pro velkou kampaň vytvořila nový web, zapojí sociální sítě, billboardy i regionální tisk a rozhlas.
26. 5. 202226. 5. 2022
Reklama
Forum Media banner 300x250
ČEZ vize banner 300x250

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

DoDo posiluje vedení, novým CEO pro ČR a SR se stává Ivo Velíšek
BigBoard rozšiřuje online aktivity, společnost posílí Ferdinand Kraus z O2

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.