Foto: MAM

APEK vyzvala tuzemské e-shopy k bojkotu ruských produktů

28. 2. 2022 07:02

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Asociace pro elektronickou komerci (APEK) sdružující více než 600 subjektů z oblasti e-commerce vyzývá všechny on-line podnikatele v ČR i Evropě, aby zvážili, jaké zboží ve svých e-shopech nabízí a kdo je jeho producentem či dodavatelem. 

APEK v maximální možné míře podporuje současné aktivity českých internetových obchodů, které již zboží z Ruska vyřazují ze své nabídky. „Naše asociace se chce touto výzvou připojit nejen k českým e-shopům, ale ke všem obchodníkům a podnikatelům, kteří se v návaznosti na tuto katastrofální situaci rozhodli Ukrajinu podpořit v rámci svých možností – nejméně tedy stažením ruského zboží z nabídky. Ukončení spolupráce se subjekty ze země válečného agresora vnímáme jako jednoznačně vhodný krok,“ říká výkonný ředitel APEK Jan Vetyška.

APEK se touto výzvou obrací nejen na své členy, ale na celé podnikatelské prostředí – on-line i tradiční. K bojkotu už se připojila například Alza.cz. Místopředseda představenstva Alzy Petr Bena na LinkedIn uvedl: „Přestali jsme prodávat produkty ruských firem jako Kaspersky, Navitel, Defender a všechny knihy o Putinovi. Vyzývám i další e-shopy a prodejce jako Amazon, Allegro, bol.com a Cdiscount, aby přestali ruské výrobky prodávat také. Apeluji na Google aby začal blokovat SEO a online reklamu na všechny ruské brandy. “

Nákupní rádce Heureka.cz bude ruské výrobky bojkotovat, což na Twitteru uvedl šéf společnosti Tomáš Braverman. Šéf online lékárny Pilulka.cz Martin Kasa na Twitteru oznámil také bojkot ruských značek. 

Foto: MAM

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.