Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: Moderna
Marketing

Moderna mezi nejpopulárnějšími značkami

Radana Čechová3. 1. 20223. 1. 2022

Společnost Morning Consult vydala report o nejrychleji rostoucích značkách roku 2021. V mnoha ohledech jsou výsledky překvapivé.

Ve dvou letech postižených pandemií zaznamenaly prudký růst značky vakcín Pfizer a Moderna a také značky streamingových předplatných. Sociální média a brandy různých snacků –  svým způsobem ideální spojení pro dny strávené doma – byly stejně populární jako dříve. Naopak popularit různých značek kryptoměn prudce vzrostla. Výsledky žebříčku jsou sice vztaženy k americkému trhu, ale z nich patrné trendy se týkají také ostatních trhů, včetně evropského.

Nejrychleji rostoucí značky 2021 – všichni dospělí

Pozn.: * = tracking pro Paramount a YouTube Shorts začal v únoru 2021, ** = tracking pro YouTube Premium začal v červenci 2021

Ačkoli by bylo odvoditelné, že mezi rychle rostoucí značky budou patřit jména streaingových služeb, tak a předních příčkách nejsou ti nevětší hráči trhu. Nenajdete zde Netflix či Hulu, ani to není jejich konkurent Disney+, který zčtyřnásobil počet uživatelů a na konci roku 2020 dosáhl skoro 100 milionů. Skokanem se stala společnost Paramount+, která začala provoz v březnu roku 2021. Paramount+ byla loni nejrychleji rostoucí značkou mezi všemi dospělými, mezi zástupci generace Z a také mezi mileniály. Generace X a „baby boomers“ favorizují HBO Max, která skončila celkově na třetím místě.

Sociální síť Reddit zabodovala u mileniálů, jejichž nejstarší zástupci se už dostali do středního věku, a překvapivě u „baby boomers“, z nichž ti nejmladší právě míří do důchodu. Reddit, který se konstantně drží mezi top webovými stránkami na světě s více než sto tisíci aktivními komunitami a více než 400 miliony aktivních měsíčních uživatelů, se u obou skupina umístila v žebříčku na druhé příčce.

Podobně je na tom TikTok, platforma na sdílení videí vlastněná čínským gigantem ByteDance, která sice staví uživatelskou základnu na mladých, ale která rovněž začíná šplhat na žebříčku popularity starších generací. U mileniálů skončila třetí, čtvrtá u generace X a 15. u „baby boomers“. TikTok skončil celkově na pátém místě, ale u generace Z se nedostal ani do první dvacítky asi proto, že ta jej objevila už před lety.

Žebříček nejrychleji rostoucích značek kopíruje specifika doby. Na seznamy se dostaly „kup teď, zaplať později“ společnosti Afterpay a Affirm, což potvrzuje sílící trend odložených nákupů. Coinbase a Bitcoin se umístily vysoko a stvrdily revoluci decentralizovaného financování.

Žebříček „Fastest Growing Brands“ je sestavován na základě výsledků průzkumů, jehož se celosvětově účastnily desítky tisíc lidí. Do průzkumů bylo zařazeno více než čtyři tisíce značek a produktů. Růst značky byl určen na základě rozdílu v podílech spotřebitelů, kteří uvedli, že zvažovali nákup značky v období října 2021 a ledna 2021.

Nejrychleji rostoucí značky 2021 – generace Z

Nejrychleji rostoucí značky 2021 – mileniálové

Nejrychleji rostoucí značky 2021 – generace X

Nejrychleji rostoucí značky 2021 – „baby boomers“

Zavřít reklamu

Tři zásadní rady do života

Starší článek

Mutumutu v nové strategii sází na spolehlivost

Novější článek

Podobné zprávy

Média

Návrat legend i novinky chystá Nova na podzim. Bude pět hraných seriálů i nový Masterchef

Nova odvysílá závěrečnou řadu populární Policie Modrava, druhou řadu loňského hitu Pan profesor s Vojtěchem Dykem, další sérii reality show MasterChef či…
11. 8. 202211. 8. 2022
Média

Media projekt ukazuje stabilní čtenost tisku

Tiskové tituly i přes rostoucí inflaci oslovují většinu populace. Čte je osm z deseti obyvatel ČR, ukazují data Media projektu za 3. čtvrtletí 2021 až 2.
11. 8. 202211. 8. 2022
Kampaně

Už vás válka unavuje? Co kdyby to vzdaly ikony svobody a harmonie

Projekt ukrajinské Leo Burnett ze sítě Publicis Groupe působivě reaguje na „únavový syndrom“ ze zpráv o pokračující ruské invazi v zemi.
11. 8. 202211. 8. 2022
Marketing

Mohou značky růst i v dobách inflace?

Česká republika zažívá nejvyšší inflaci od roku 1993. Lidé mají hlouběji do kapsy a značky jsou už poněkolikáté za posledních dvacet let v extrémně těžké…
11. 8. 202211. 8. 2022
Reklama
FM banner srpen 300x250

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

Novým CEO MultiSport Benefit je Miroslav Rech
Romana Jourdren vede obchod společnosti Orkla Foods

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.