

GroupM vytváří napříč agenturami digitální centrum, povede ho Bartůněk
Vznik digitálního hubu, který zahrnuje téměř stovku odborníků z agentur v rámci GroupM, by měl umožnit rychlejší rozvoj služeb v oblasti digitálních médií a digitální transformace.
Vznik nového centra digitálních médií a transformace v GroupM patřící do sítě WPP je podobným krokem, který skupina provedla loni v březnu a při němž došlo k integraci veškerých datově-analytických týmů agentur Mediacom, Mindshare a Wavemaker.
Digitální hub, který vzniká sloučením digitálních týmů mediálních agentur skupiny GroupM a jejich propojením s týmy výkonnostní agentury H1.cz, bude mít tři sekce: oddělení digitální reklamy (GroupM Ads Activation), oddělení digitálního obsahu (GroupM Content) a oddělení reklamních technologií a administrace (GroupM Digital Operations). „Sloučení týmů zabývajících se stejnou disciplínou vytvoří větší prostor pro automatizaci některých činností, další specializaci našich talentů a urychlí tak vývoj nových řešení,“ uvedl pro MAM Ondřej Bartůněk (na fotografii třetí zleva), jenž v rámci digitálního hubu bude zastávat pozici „chief digital officer“ (i nadále bude ovšem působit ve vedení agentury Mindshare v roli CEO).
„Veškerá řešení orientovaná na konkrétní klienty budou samozřejmě nadále v kompetencích agentur. Hlavním úkolem hubu bude nacházet nové a efektivnější způsoby využívání médií, testovat nové technologie, formáty, platformy a tyto připravovat tak, aby je mohly agentury svým klientům nabízet,“ dodal Bartůněk.
Se vznikem digitálního hubu získává novou pozici také Jiří Udatný, který v GoupM doposud zastával funkci šéfa dat a analýz. Nově bude na pozici „chief analytics officerem“. Všechna tři oddělení digitálního hubu budou mít také své vlastní vedení.
Oddělení GroupM Content, které se s více než třiceti odborníky zaměří na tvorbu digitální kreativy, obsahu na sociální sítě, influencer marketing, copywriting a SEO, povede výkonná ředitelka agentury H1.cz Veronika Burešová.
Oddělení digitální reklamy, tedy GroupM Ads Activation, se bude specializovat na reklamu ve vyhledávání, bannerovou i video reklamu a povede jej Filip Hromek (na fotografii druhý zleva), který měl doposud na starosti vedení týmu pro nákup reklamy v prostředí RTB. Součástí tohoto oddělení je i globální programatický trading desk Xaxis.
GroupM Digital Operations bude řídit Petr Tichý (na fotografii zcela vpravo), jenž doposud vedl oddělení digitálních médií v agentuře Mindshare. Oddělení bude klientům nabízet expertízu 25 specialistů v oblasti reklamních technologií, zahrnují čtyři odlišné reklamní ad servery a pět verifikačních platforem, které zajišťují rozpoznávání podvodných transakcí v online reklamě a hlídají bezpečný prostor pro reklamu klientů skupiny.
Jiří Svoboda, CEO GroupM, vnímá tento krok také jako pozitivum v oblasti lidských zdrojů: „Umožní nám rychleji přicházet s novými službami a věřím, že se tím otvírá i velmi zajímavá příležitost pro nové talenty, protože takto robustní digitální tým nabitý technologiemi, daty a šíří zkušeností, jinde na trhu nenajdou,“ uvedl.
Podobné zprávy


Podívejte se na nejkreativnější projekty světa


Papírování chce do muzea poslat kampaň BankID od Loosers


Volodymyr Zelenskyj je komunikátorem roku podle PRWeeku

