Foto: ADC

Videa: Nejlepší kampaně měsíce podle AdParády

20. 12. 2021 07:12

— Mohlo by vás zajímat —

TV Nova je průkopníkem nových trendů

TV Nova mění přístup k audiovizuální produkci. Zelené natáčení se stává standardem přinášejícím ekologické inovace.

Reklama
SDG

Letošní poslední reklamní hitparáda ADC vznikla v produkci Woobetz pod režisérskou taktovkou Adama Pavelky. Desítce nejlepších spotů kraluje boj #zabezpecnydomov.

Ani po dvou letech s pandemií není kvůli covidu jisté vůbec nic. Ukázalo se to i v poslední letošní reklamní hitparádě, která vznikla v produkci Woobetz se scénářem od producenta Aleše Plívy a v režii Adama Pavelky. Co udělají moderátoři Wilhelm a Miky ve chvíli, kdy jim na poslední chvíli všichni zruší účast na vánočním večírku, kde měly být vyhlášeny výsledky reklamní přehlídky Art Directors Clubu?

Naštěstí si vzpomenou na pokladnu, do níž celý rok ukládali peníze ušetřené na produkci videí, a tak mohou vyrazit do víru velkoměsta a svými zlatými prsty ukázat na pět nejlepších kampaní měsíce. Mezi nimi porotce nejvíce oslovilo pokračování iniciativy Za bezpečný domov společnosti Ikea vytvořené spolu s Agenturou Triad s produkcí Bistro Films a v režii Marka Partyše.

O pořadí top spotů, které si můžete projít níže, rozhodovala porota ve složení:

  • Aleš Pokorný, art director, WMC/Grey
  • Klára Palmer, group creative director McCann Prague
  • Christophe Wechsler, senior art director, DDB Prague
  • Richard Axell, Creative director, Ogilvy
  • Adam Pavelka, režisér, Woobetz
  • Tomáš Kopecký, creative leader, dotcom
  • Eva Ruferová, vedoucí oddělení marketingu, Národní muzeum
  • Roman Buťa, vedoucí centra komerční tvorby, reality a zábavy, Czech Video Center

1. místo: Společně za bezpečný domov pro Ikea od Triad Advertising 

Ikea pokračuje v boji #zabezpecnydomov s dalším spotem vytvořeným s agenturou Triad s produkční společností Bistro Films, opět v režii Marka Partyše. Emotivní video zprostředkovává pocity ženy, která je obětí domácího násilí a snaží se odejít od násilného partnera. Varoje před stereotypy a pochybnostmi okolí, které mohou být překážkou k tomu, aby se oběť osvobodila.

„Nápadité, skvěle zpracované, záslužný CSR přesah skvěle korelující s komunikační strategií zadavatele. Pro mne absolutní vítěz této ankety. A kvituji dodržení stylizace do žánru ‚severské‘ detektivky.“
Roman Buťa, vedoucí centra komerční tvorby, reality a zábavy, Czech Video Center

2. místo: Daruj letos i sebe pro Vodafone od McCann Prague

Vánoční kampaní Vodafone nabádá, aby lidé k dárku věnovali i svůj čas. Společně s Nadací Vodafone také podporuje digitální vzdělávání seniorů. Kampaň vytvořila agentura McCann Prague, v produkci agentur Armada Films a Procoma. Pod taktovkou režiséra Jiřího Havelky se v nich hlavní role ujal herec Martin Hofmann. 

Jak se někdo může jmenovat Kamil je nejlepší opening hláška co jsem v letošní vánoční nadílce kampaní zatím slyšel. Vodafone s McCanny drží dlouhodobě laťku na velice solidní úrovni a rozhodně si za to zaslouží ‚kudos‘. Stejně jako za sázku na Martina Hofmanna – každý ví, že pro něj mám, jakožto rodák z Mostu, slabost.“
Richard Axell, kreativní ředitel, Ogilvy

3. místo: Boschí pracovníci pro Bosch od agentury Isobar 

Elektronického nářadí Bosch rozvíjí přímý prodej zákazníkům a na online obchod láká kampaní od Isobaru. Kampaň představuje odborníky využívající nářadí Bosch, na nějž pějí chválu svým chorálem. Zachycení mužského sboru na stavbě se ujal režisér Prokop Motl s produkcí Creative Embassy. O audio část se postarala zvuková postprodukce NAPA Records.

„Moderní husité se mi líbí moc. Nápad je vtipný, dobře se pamatuje a věřím, že osloví svoji cílovou skupinu. S ohledem na odhadovanou cílovku asi ani nevadí, že to rozhodně není genderově vyvážená reklama. Za sebe bych právě do kampaně doplnila ženy – třeba jako druhou sloku?“
Eva Ruferová, vedoucí oddělení marketingu, Národní muzeum

4. místo: Když je to amazing, tak nechceš odjet pro Amazing Places od agentury Jinej Gang

Po startu nového webu, uvedení tištěného magazínu a spuštění vlastního rezervačního systému uvádí cestovatelský projekt Amazing Places svou první videokampaň. Za námětem stojí kreativci z agentury Jinej gang. O režii se postaral Biser Atansa Arichtev a produkci zajistil Ad Kolektiv. 

„Skvěle napsaný, natočený a zahraný. Jen mi to nějak nesedí k Amazing places. To mám nějak v jiným hrníčku než je ‚vtipnej brand‘.“
Klára Palmer, group creative director McCann Prague

5. místo: Kampaň pro Českou asociaci pojišťoven od agentury McCann Prague 

Kampaň s cílem zvýšit povědomí o životním pojištění a jeho důležitosti vystihuje emotivně pojatý spot režíruje mladý český režisér slovinského původu Olmo Omerzu a produkuje od Stink films. Vedle netradičního pojetí spotu šli tvůrci i netradiční cestou vizuálů, použili layout excelové tabulky, ve které jsou lidé zvyklí zpracovávat domácí výdaje.

„Fajn cesta, jak přistoupit k tabuizovanému tématu. Celý spot jsem si užil, i když jsem měl pocit, že by mohl být o něco kratší.“
Christophe Wechsler, senior art director, DDB Prague

Kampaně ze shortlistu:

Online schůzka s bankéřem od VMLY&R pro Česká spořitelna

Česká spořitelna začala lákat na online schůzky kampaní v rámci svého dlouhodobého konceptu Silnější. Spoty zajistila kreativní agentura VMLY&R, režíroval je Marek Partyš v produkci Bistro Films.

„Mám ty „spořkový“ věci fakt rád. Letos na Louskáčkách bylo dobře vidět, jak všechny drží pohromadě na několika rovinách. Tohle k nim skvěle zapadá. Dobrej jednoduchej insight, skvěle natočený, konzistentní se zbytkem značky. Dobrý to je.“
Richard Axell, kreativní ředitel, Ogilvy

Mistr sýrař od agentury Zaraguza Praha pro Madeta 

První kampaň Madety, která vznikla ve spolupráci s pražskou agenturou Zaraguza, dává divákům nahlédnout do dětství mistra sýraře a posléze ho přenáší do současnosti, kdy mistr Pánek představuje řadu výběrových sýrů. Spoty v produkci Flux Films se točily na analogový film. Režie spotu se chopil Pavel Soukup, kamery Radim Střelka.

„Hezky řemeslně zpracováno. Miluju, když si někdo troufne točit na 16mm! Pavel i Radim za 1! O kousek se mi to nevejde do top 5.“
Adam Pavelka, režisér, Woobetz

Hej ty! Žádný hejty! pro Českou basketbalovou federaci od agentury Aetna

Český basketbal vstupuje do nové sezony s ambiciózním předsevzetím: chce jít ostatním sportům příkladem v tom, jak se k sobě chová celá komunita kolem sportu. Apeluje na lidi, aby „hejty“ nechali doma. Na kampani se pod taktovkou strategicko-kreativní agentury Aetna podílel rapper Kato z formace Prago Union. Složil hiphopový nápěv pro dvouminutové video, které natočila produkce Yezede.

„Sympatickou formou komunikovaný problém, který se netýká určitě jen basketu.“
Aleš Pokorný, art director, WMC/Grey

Udělat radost druhým je to největší vítězství, Sportisimo

Sportisimo spustilo svou první čistě brandovou vánoční kampaň, s jejíž pomocí chce upevnit pozici jedničky na tuzemském trhu. Hlavním posláním spotu je myšlenka, že největší vítězství je udělat radost druhým. Reklamu doprovází na míru vytvořená hudba z dílny českého skladatele Lukáše Daniela Paříka. Videa Sportisima vznikla už tradičně inhouse ve spolupráci se zlínskou produkcí Bumerang Film.

„Trochu poladit produkci. Ale jinak milý vánoční spot s hezkým ‚twistem‘.“
Tomáš Kopecký, creative leader, dotcom

Kampaň pro Rohlík.cz od agentury Cocoon 

Novou řadu italských produktů v online supermarketu Rohlík představuje ve velkém stylu pojatá imageová kampaň vytvořená spolu s agenturou Cocoon a Punk Film. Režie se ujal Matěj Šámal. Ve spotu se neobjeví žádný obal, jen „brutálně dobré“ produkty.

„Není to sice děsivě dobrý, ale dobrý to celkem je.“
Klára Palmer, group creative director McCann Prague

Na natáčení AdParády se podíleli:

Cast: Miky Karas, Pavel Wilhelm Přibyl; Story: Aleš Plíva, Screenplay: Aleš Plíva, Miky Karas, Pavel Wilhelm Přibyl, Adam Pavelka; Executive Producer: Aleš Plíva, Executive Producer: Ondřej Ježek;  Head of Production: Milan Petrinjac; Production Coordinator: Linda Procházková; Director: Adam Pavelka; DOP: Tomáš Šťastný; Steadicam: Daniel Vagenknecht; 1st AC: David Škoda; 1st AC: Adam Čepelák     ; 2nd AC: Pavel Česal; C.C.T.V Operator: Jiří Typlt          ; Sound: Adam Voneš; Gaffer: Oto Bail;  Make Up: Aneta Boháčová; Props: Martin Šimáček; Extras: Dos Amigos; Van driver: Jaroslav Jelen;  Edit Preparing: Marek Bíreš; Edit, Grading, On line: Adam Pavelka; Sound Mix: Michael Kocáb; 

Special Thanks: Tomáš Ptáček, Jana Brodanová and all crew, Goldfingers Prague, Jindřich Čipera/Vantage, Jaromír Šedina/Camera team, Ota Bail/Switch OFF, Tomáš Markl/Imagine 

Production Company: Woobetz 

Foto: ADC

Jakub Křešnička

O ekonomice píše přes deset let, prošel redakcemi týdeníků Ekonom, Euro a Týden, kde byl mimo jiné zodpovědný za každoroční speciál 111 nejbohatších Čechů a Slováků. Do Marketing & Media nastoupil s prvním lockdownem a věnuje se převážně kreativitě, reklamě, agenturám či B2B.

Další zajímavé čtení

Známe Agenturu roku! Aplaus patří McCann Prague!

Známe Agenturu roku! Aplaus patří McCann Prague!

Vítězné konfety se po roce opět snášejí na hlavy zástupců McCann Prague. Ti podruhé za sebou ovládli hlavní kategorii soutěže Agentura roku a celkem si ze slavnostního večera odnášejí šest trofejí. Nezávislou agenturou je Boomerang Communication, Nejlepším marketérem Kateřina Harris z řetězce Albert.

Bonami mění v nové kampani kartonový svět za osobité bydlení

Bonami mění v nové kampani kartonový svět za osobité bydlení

Novou kampaň s historicky největší videoprodukcí spouští Bonami. Jejím hlavním motivem je kontrast mezi nudným „kartonovým“ světem a „osobitým bydlením“, které může být s Bonami dostupné a jednoduché. Kampaň vznikla ve spolupráci s YYY agency a reklamní a filmovou produkcí Nice!.