Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: Vermont
Retail

Vermont otevírá prodejny na Chodově a v Plzni. Prostory vypiloval ve virtuální realitě

Pavel Hejkrlík6. 12. 20216. 12. 2021

Módní skupina Vermont během první poloviny prosince otevře svou zbrusu novou multibrandovou prodejnu v pražském nákupním centru Westfield Chodov a další v plzeňské Olympii. Při stavbě a jejich navrhování se spojila se společností Virtuplex. Ta má na kraji Prahy největší komerční halu pro virtuální realitu na světě a umožňuje klientům modelovat virtuální prostory, v nichž mohou dále upravovat dílčí změny.

Po nasazení bezdrátového VR setu a batohu na záda se tak návštěvníci mohou procházet třeba po základně na Měsíci, po projektu Masaryčka od architektky Zahy Hadid, který vzniká v centru Prahy, po případě se ocitnout v českém pavilonu na nyní probíhajícím Expu nebo právě v novém konceptu prodejen Vermontu. Nový unikátní koncept prodejny má nabídnout více prémiových značek na jednom místě. Vermont si chtěl být jistý, že layout prodejny je navržený architektem tak, aby personálu vyhovoval, a že jednotlivé designové prvky odpovídají představám.

Ve virtuální realitě bylo možné si projít obchod ještě předtím, než fyzicky stál v rozměru 1:1, a vnímat, jak obchod působí. Oproti běžným vizualizacím totiž VR technologie přináší i potřebnou hloubku. Zkontrolovala se tak šířka uliček mezi regály, kvalita osvětlení i výhledy. „U Vermontu jsme museli klást důraz na to, aby byla scéna extrémně realistická. Do detailu jsme se věnovali například osvětlení. Ladili jsme teplotu světla i jeho úhel, pod kterým ve virtuální realitě svítí na konkrétní poličku s oblečením. Velice důležité bylo také realistické vzezření materiálů a jejich textur. Ty jsme upravovali na základě dodaných fotografií konkrétních kusů nábytku, které budou v prodejně skutečně stát,” řekl Martin Albrecht odpovědný za business development & partnership ve Virtuplexu.

Virtuplex získal 3D data od italských architektů Storage Milano, kteří navrhovali design prodejny. Ta následně prošla optimalizací geometrie 3D modelu tak, aby mohla být převedena do virtuální reality. Výhodou softwaru je, že data ukládá a během toho tvoří takzvanou knihovnu prvků, která se skládá například z použitých kusů nábytku, se kterými může architekt společně s klientem v reálném čase pracovat. Díky tomu je stavba každé další virtuální prodejny jednodušší a ¦nančně méně nákladná, odpadá také nutnost cestování na místo.

Navíc změny se dají udělat během chvíle a projektanti, architekti či designéři pak výsledky vidí okamžitě bez nutnosti fyzicky prostor přestavět. „Nevytvořili jsme virtuální prodejnu proto, abychom se rozhodli, jestli je design správný, ale abychom se ujistili o některých dílčích řešeních. Na základě zkušenosti s virtuálním prostorem jsme například změnili umístění některých skříní. Největší přínos ale vidíme v možnosti prožít emoci z nového prostoru ještě dříve, než je hotov,” říká Martin Florian, ředitel konceptu obchodů Vermontu. V pražské prodejně ve Westfield Chodov se mohou zákazníci těšit i na zcela nové značky, které dosud Vermont v portfoliu neměl. Jde o italské značky Missoni a Paoloni. Mimo ty budou v této prodejně k dispozici La Martina, Odd Molly nebo Manuel Ritz.

Zavřít reklamu

Nova má novou moderátorskou dvojici Televizních novin

Starší článek

Zaměstnavatelský brand je jako kterákoliv jiná značka!

Novější článek

Podobné zprávy

Kampaně

Nejlepší kampaně poslední dekády

Přinášíme přehled spotů, které získaly titanové Grand Prix z Cannes Lions za hranice bořící projekty s přelomovou kreativitou.
30. 6. 202230. 6. 2022
Lidé

Tessa Szyszkowitz jmenována předsedkyní Rady pro redakční nezávislost

Tessa Szyszkowitz přebírá vedení Rady pro redakční nezávislost od Mishy Glennyho, který jí předsedal od jejího založení před třemi lety.
30. 6. 202230. 6. 2022
Marketing

Pinterest chce už konečně pořádně vydělávat

Společnost Pinterest v úterý oznámila, že stávající CEO Ben Silbermann odchází a jeho funkce se ujímá Bill Ready, který má rozsáhlé zkušenosti z e-commerce.
30. 6. 202230. 6. 2022
Retail

Galerie: vrchol retailového designu

Letošní globální ceny Shop! Design Awards jsou rozdány, naši porotci z nich vybrali své favority.
30. 6. 202230. 6. 2022
Reklama
FM banner srpen 300x250
CĚZ Kuráž 300x250

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

Kiwi.com sestavilo in-house kreativní tým, vede ho Wechsler z DDB
Novým provozním ředitelem Kindred byl jmenován Ondřej Liška

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.