Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: Red Bull
Sport

Rok 2022? O esportu se dozví i vaše teta!

Lukáš Pleskot, České asociace esportu23. 12. 202123. 12. 2021

Česko na esportové mapě světa roste. Troufnu si dokonce tvrdit, že pokud neusneme na vavřínech, tak se staneme jednou z nejžádanějších zemí pro hledání esportových talentů. I přesto, že rok je poměrně krátká doba, podařilo se nám proniknout mezi elitu, a to napříč herními tituly.

Ve hře Counter-Strike: Global Offensive se liberecký tým Sinners probojoval do ESL Pro League, která je vyhrazena pouze těm nejlepším. A rozhodně tam nehrál druhé housle, naopak „hříšníci“ hned v prvním zápase zdolali titána v podobě G2 Esports. I v League of Legends vlála česká vlajka vysoko. České duo Matyáš „Carzzy“ Orság a Marek „Humanoid“ Brázda totiž dovedli k titulu z LEC (takové Euro pro hráče League of Legends) španělskou organizaci MAD Lions. A po dlouhých deseti letech se Čech opět probojoval na turnaj The International ve hře Dota 2. Ten je zajímavý především z hlediska finanční dotace. Letos si týmy rozdělily 900 milionů korun. Češi se v Dotě navíc stali i mistry světa, když v Izraeli zdolali ve finále Švédsko 2:0. Nadání pro esport určitě máme a s rozvojem česko-slovenské scény bude talentů určitě přibývat.

I ta se rozvíjí obrovským tempem. Hned dvě soutěže nabízejí prize pool přes milion korun a zcela jistě bude tato hodnota v průběhu let výrazně stoupat. Stejně jako sledovanost. Mezi roky 2019 a 2020 to bylo u největších českých soutěží o 92 procent dle analýzy České asociace esportu. Letos bych si tipnul, že to takový skok nebude, ale přesto bych odhadoval další výrazný růst. A rozšiřuje se i počet vysílání. Firmy, které chtějí do esportu vstoupit, si mohou vybrat z široké palety projektů. V neposlední řadě si myslím, že organizace — ať už týmy či organizátoři — pracují s partnery mnohem profesionálněji. Esport stále častěji přitahuje zkušené odborníky, kteří přicházejí z jiných oborů. Pokud bych měl odhadnout pro marketingové manažery firem, jaký bude rok 2022, tak bych se zaměřil na tyto tři trendy: Pravidelné pokrytí v mainstreamu, mobilní gaming a diváci, kteří nehrají.

Není žádným tajemstvím, že když v roce 2020 byla uzavřena sportoviště a velké akce, dostalo se esportu v médiích velké pozornosti. A pokud se podíváme do nástroje pro mediální analýzu, zjistíme, že téměř stejného prostoru se mu dostalo i v roce 2021. Například Monitora ukazuje za rok 2020 přes 14 200 článků, v loňském roce to je 14 000. To znamená jediné. I v konkurenci tradičních sportů se těm elektronickým stále dostává vysoké míry pozornosti. Pro zajímavost, za rok 2019 najdete „pouze“ 6200 článků. Myslím si, že pokud dojde k postupnému otevírání eventů, můžeme očekávat další zvýšení mediálního prostoru. A to v takové míře, že se o esportu určitě dozví i vaše teta.
Velký potenciál nabízí také mobilní gaming a esport. V Asii je už tento trend velmi silný. Mobilní telefony jsou dostupnější než počítače či konzole, a navíc mnohem více oslovují i ženy. Ty jsou v počítačových hrách v menšině, ale poměr mužů a žen ve světě mobilních her je vyrovnaný.

Třetí trend, který poslední dobou sledujeme, spočívá v původu nových diváků. Dříve se jádro sledujících tvořilo okolo hráčů, kteří se rádi podívali na ty nejlepší ze své komunity. Dnes ale stále častěji sledují esporty i lidé, kteří danou hru nehrají, nebo ji zapnou velmi zřídka. Esporty pro ně mají velkou výhodu v tom, že zápasy nabízejí rychlou akci a každou vteřinu se něco děje. Navíc obsah je zdarma. A právě díky těmto novým divákům má esport stále velký potenciál

Zavřít reklamu

Zůstaňme relevantní

Starší článek

Pošťáci jsou jako andělé, říká Česká pošta ve spotu

Novější článek

Podobné zprávy

Kampaně

Nejlepší kampaně poslední dekády

Přinášíme přehled spotů, které získaly titanové Grand Prix z Cannes Lions za hranice bořící projekty s přelomovou kreativitou.
30. 6. 202230. 6. 2022
Lidé

Tessa Szyszkowitz jmenována předsedkyní Rady pro redakční nezávislost

Tessa Szyszkowitz přebírá vedení Rady pro redakční nezávislost od Mishy Glennyho, který jí předsedal od jejího založení před třemi lety.
30. 6. 202230. 6. 2022
Retail

Galerie: vrchol retailového designu

Letošní globální ceny Shop! Design Awards jsou rozdány, naši porotci z nich vybrali své favority.
30. 6. 202230. 6. 2022
Marketing

eBay koupil NFT tržiště a cílí na digitální sběratelství

Portál eBay koupil tržiště s nezaměnitelnými tokeny (NFT) KnownOrigin ve snaze rozšířit svůj inventář sběratelských předmětů do virtuální říše.
30. 6. 202230. 6. 2022
Reklama
FM banner srpen 300x250
Etnetera motion banner

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

Kiwi.com sestavilo in-house kreativní tým, vede ho Wechsler z DDB
Novým provozním ředitelem Kindred byl jmenován Ondřej Liška

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.