Reuters: Polský prezident vetoval kontroverzní mediální zákon

27. 12. 2021 13:12

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Podle dnešní zprávy agentury Reuters polský prezident Andrzej Duda sdělil, že vetoval polský mediální zákon. Ten měl v podstatě umlčet vlastníky stanice TVN24 s kritickými postoji vůči vládě.

Ještě před letošními svátky polská vládní většina nečekaně parlamentem prosadila zákon namířený proti největší soukromé televizi TVN s americkými vlastníky. Novela měla oficiálně zabránit vlastníkům mimo Evropský hospodářský prostor (a také prostředníkům se sídlem v Evropě) získat kontrolu nad mediálními firmami v Polsku. Ve skutečnosti ale cílila přímo proti zpravodajské televizi TVN24 vlastněné americkou společností Discovery.

Televize je vůči polské vládě kritická a je považována za spíše liberální médium. Je také největším polským soukromým médiem. Mezi další znepokojivé skutečnosti vypovídající o ohrožení mediální svobody v Polsku patří například fakt, že loni státní petrochemický gigant Orlen koupil vydavatelství Polska Press, pod které spadají desítky regionálních deníků. 

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.