Foto: Pxhere

Pošleme si bitcoiny? WhatsApp testuje posílání peněz i kryptoměn

16. 12. 2021 07:12

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Hlavními výhodami nové finanční služby má být rychlost a bezpečnost plateb, transakce navíc budou bez poplatků. V USA aktuálně běží pilotní projekt pro některé uživatele. 

Společnost Meta (dříve Facebook), která WhatsApp vlastní, má v širokém portfoliu také startup Novi s vlastní kryptoměnovou peněženkou. Podle šéfa kryptoměnové a fintech jednotky Novi Stephane Kasriela je nová funkce dostupná pro „omezený počet lidí“ v USA a umožňuje uživatelům posílat a přijímat peníze na WhatsApp „okamžitě a bez poplatků“.

Peněženka Novi využívá k platbám kryptoměnu Pax Dollar (USDP), která je svázána s americkým dolarem, takže má stabilní hodnotu a stejnou technologii virtuální peněženky poskytne pro zprostředkování plateb i WhatsAppu. Výhodou nové peněženky je vysoké zabezpečení plateb pomocí blockchain technologie a Novi zajišťuje další vrstvu zabezpečení pomocí například dvoufázového ověření a šifrování citlivých informací. „Lidé používají aplikaci ke koordinaci posílání peněz svým blízkým a společnost Novi jim to nyní pomůže udělat bezpečně, okamžitě a bez poplatků,“ uvedl Will Cathcart, šéf WhatsApp.

Twitter už je ve hře, přidá se i Facebook?

Vzhledem k tomu, že nad WhatsApp stojí samotný gigant Meta, spekuluje se také o případném využití peněženky na Facebooku. Už na konci září umožnil konkurenční Twitter dávat uživatelům “spropitné” prostřednictvím PayPal například v bitcoinu. Firma testuje další využití blockchainu i kryptoměn v rámci plateb mezi uživateli. Ve chvíli, kdy velcí giganti sociálních sítí s obrovskou základnou uživatelů podobné služby naplno představí, dojde k masivnímu zpřístupnění světa kryptoměn stovkám milionům lidí najednou. Je určitě výzvou zajistit, aby bylo v tom případě vše co možná nejjednodušší ovšem určitě ne z hlediska obětování zabezpečení.

Foto: Pxhere

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.