Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: Pxhere
Retail

Pomocná ruka předních e-commerce hráčů přináší naději trhovcům

Pavel Hejkrlík2. 12. 20212. 12. 2021

Tradiční vánoční trhy byly kvůli covidu pro letošní rok na poslední chvíli zrušeny, což by pro řadu prodejců znamenalo ztráty. Záchranné laso jim hodili přední hráči z e-commerce scény. Po Rohlík.cz se přidaly i Alza, Košík.cz nebo Slevomat. A pomáhají trhovcům i s marketingem.

„Zájem ze strany prodejců je obrovský, přišlo nám téměř 800 mailů. Ty nejrychlejší jsme stihli přidat už v neděli večer, naše týmy na tom pracovaly přes celý víkend. V tuto chvíli máme prvních 50 prodejců na našem e-shopu a domlouváme další. Zboží od nich odebereme a do týdne zaplatíme bez ohledu na to, zda víme, jestli se prodá,“ uvedla PR manažerka Rohlíku Denisa Morgensteinová. Ze strany zákazníků se podle ní zvedla velká vlna solidarity a zájem kupovat vánoční výrobky je značný. Zároveň Rohlík zajistil také marketingovou podporu těm prodejcům, kteří už vlastní e-shop mají. Do prodeje vedle typického vánočního sortimentu, jako jsou adventní věnce nebo ozdoby, zařadil Rohlík například i výrobky od regionálních charit.

Stovky poptávek z celé republiky registruje také Košík.cz. „Zatím jsme v procesu takzvaného zalistovávání asi u desetiny prodejců, kteří jsou připraveni začít ihned prodávat. Nabídka se bude postupně objevovat v nové vánoční sekci „Pomoc vánočním trhům“, kterou nyní chystáme,“ uvedl CEO Košík.cz Tomáš Jeřábek. Zájem a podpora veřejnosti je podle něj tsunami solidarity. Bohužel se najde i dost takových, pro které spolupráce ve výsledku nedává smysl, například prodejce křehkého zboží jako ozdob nebo zdobených dortíků, které nemají možnost adekvátně zabalit nebo výrobce, kteří mají každý kus unikátní. “Od dodavatelů máme zároveň zprávy, že se situace v řadě měst mění a nakonec budou pravděpodobně své stánky otevírat v pozměněném režimu například jako zimní farmářské trhy,” říká Jeřábek. 

Také Alza.cz podává pomocnou ruku prodejcům, které postihlo zrušení letošních vánočních trhů. Prodejcům připravila možnost nabídnout zboží a jeho odběr prostřednictvím poukazů v nově otevřené sekci „Adventní trhy“. Zaregistrovat zdarma se v Alza Marketplace může každý držitel IČO, který má zájem nabídnout své zboží zákazníkům největšího českého e-shopu. Pro rychlé schválení nabídky je zapotřebí mít připravené krátké popisy nabízeného zboží a jeho fotografii. Při tvorbě poukazu je také nutné, aby prodejce uvedl, jak si mohou zákazníci zboží odebrat. Volba způsobu předání zboží je na samotném prodejci.

Do pomoci se zapojil i Slevomat, v jehož nabídce se objevily například rukodělné výrobky. „S lokálními výrobci a prodejci máme dobré zkušenosti již z lockdownu. Mnohým jsme pomáhali prodávat jejich zboží. Obecně lze říci, že nejčastěji jde o ty případy, kdy lidé nemají zkušenosti s online prodejem, nebo by ze své lokální pozice těžko oslovovali zákazníky z celé republiky. V tomto ohledu jim pomáháme jako marketingová podpora,“ uvedl CEO Ladislav Veselý. Zpracování nabídky trvá do pěti dnů, nejvíce podle něj záleží, jak jsou prodejci připraveni, přičemž zásadní je, zda mají své produkty nafocené.

S nabídkou na vytvoření e-shopu pro trhovce zdarma do konce roku přispěchal také Shoptet. “Příjemně nás překvapil zájem, který trhovci projevili. Šlo řádově o desítky trhovců, počet ale každým dnem stoupá. S přípravou e-shopů můžou začít i bez nás a navíc nabídka platí teprve pár dní, takže věříme, že jich bude ve skutečnosti ještě o dost více,” sdělil CEO Shoptetu Samuel Huba.

Zavřít reklamu

Webové trendy roku 2022 podle agentury Beneficio

Starší článek

DoDo završuje přerod vznikem DoDo Group. CEO bude Michal Menšík, post COO zastane Martin Marek

Novější článek

Podobné zprávy

Kampaně

Nejlepší kampaně poslední dekády

Přinášíme přehled spotů, které získaly titanové Grand Prix z Cannes Lions za hranice bořící projekty s přelomovou kreativitou.
30. 6. 202230. 6. 2022
Lidé

Tessa Szyszkowitz jmenována předsedkyní Rady pro redakční nezávislost

Tessa Szyszkowitz přebírá vedení Rady pro redakční nezávislost od Mishy Glennyho, který jí předsedal od jejího založení před třemi lety.
30. 6. 202230. 6. 2022
Retail

Galerie: vrchol retailového designu

Letošní globální ceny Shop! Design Awards jsou rozdány, naši porotci z nich vybrali své favority.
30. 6. 202230. 6. 2022
Marketing

eBay koupil NFT tržiště a cílí na digitální sběratelství

Portál eBay koupil tržiště s nezaměnitelnými tokeny (NFT) KnownOrigin ve snaze rozšířit svůj inventář sběratelských předmětů do virtuální říše.
30. 6. 202230. 6. 2022
Reklama
CĚZ Kuráž 300x250
Etnetera motion banner

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

Kiwi.com sestavilo in-house kreativní tým, vede ho Wechsler z DDB
Novým provozním ředitelem Kindred byl jmenován Ondřej Liška

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.