Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: Pxhere.com
Média

Duopol televize a digitálu letos naplno ukázal sílu

Irena Buřívalová23. 12. 202123. 12. 2021

Na trhu se sice objevují různé nové atraktivní reklamní formáty, zadavatelé nicméně stále spoléhali na zásah, který
jim zvládají zajistit především dva nejsilnější mediatypy.

Upevnění duopolu televize a digitálu, jakožto inzertních platforem, invaze e‑commerce hráčů na televizní obrazovky, kde se dříve vyskytovali spíše sporadicky, a v závěru roku nepříjemná vyprodanost TV prostoru. To jsou v kostce výrazné faktory a trendy, které hýbaly mediálními nákupy v uplynulém roce.

Podle CEO GroupM Jiřího Svobody byl rok ve znamení post‑covidového oživení s jednoznačnými vítězi mezi mediatypy, televizí a internetem. „Přehnaně opatrný přístup některých klientů, kteří v obavě o vývoj situace deklarovali nižší investice a jejich velkou část realizovali až ve druhé polovině roku, negativně zasáhl podzimní prodej reklamy, zejména v televizi. Tento přístup ale v důsledku ovlivnil také obchodní politiku televizí pro rok 2022 a povede k výrazné mediální inflaci,“ upozorňuje Svoboda.

I CMO Publicis Groupe David Krňák vnímá letošek jako rekordní z pohledu TV investic a vyprodanosti, a rovněž předpokládá zdražování. „Viděli jsme výrazný převis poptávky po TV inventory. Lze usuzovat, že rok 2021 byl z pohledu absolutní výše investic v historii obou TV skupin rokem rekordním. To vede k výraznému růstu inflace. Tento trend lze
pozorovat nejen v ČR, ale i ve většině zemí střední a východní Evropy,“ říká Krňák s tím, že velký posun vidí i ve výrazném nárůstu důležitosti digitálních touchpointů v rozhodovacím cyklu konzumentů.

„Na základě provedených ekonometrických studií, které hodnotily přínos jednotlivých touchpointů celkovým prodejům, vidíme posílení vlivu vlastních a placených kanálů, zejména pak návštěvnosti webových stránek, searchových aktivit, ale i obecné online komunikace jako jsou banner či online video,“ doplňuje.

Velkým skokanem byl z pohledu mediálních investic i digitální audioprostor, tedy podcasty a platformy typu Spotify, což je podle experta velmi zajímavý nový formát, vhodný k oslovení specifických cílových skupin. Dokládá to i studie výzkumné společnosti World Advertising Research Center (WARC) realizovaná pro iHeartMedia, americkou mediální společnost specializující se na audio. Podle ní tamní spotřebitelé tráví dokonce už 31 procent svého celkového mediálního času poslechem. Značky na audio přesto vynakládají pouze 8,8 procent svých mediálních rozpočtů. Čtvrtina dokonce vůbec do těchto formátů neinvestuje. Audio má tedy, nejen v USA, velký potenciál, globálně je jedním z nejvíce podinvestovaných mediatypů.

Celý text si můžete přečíst v aktuální ročence časopisu MAM. Zakoupit si ji můžete zde.


Zavřít reklamu

Zůstaňme relevantní

Starší článek

Pošťáci jsou jako andělé, říká Česká pošta ve spotu

Novější článek

Podobné zprávy

Kampaně

Nejlepší kampaně poslední dekády

Přinášíme přehled spotů, které získaly titanové Grand Prix z Cannes Lions za hranice bořící projekty s přelomovou kreativitou.
30. 6. 202230. 6. 2022
Lidé

Tessa Szyszkowitz jmenována předsedkyní Rady pro redakční nezávislost

Tessa Szyszkowitz přebírá vedení Rady pro redakční nezávislost od Mishy Glennyho, který jí předsedal od jejího založení před třemi lety.
30. 6. 202230. 6. 2022
Retail

Galerie: vrchol retailového designu

Letošní globální ceny Shop! Design Awards jsou rozdány, naši porotci z nich vybrali své favority.
30. 6. 202230. 6. 2022
Marketing

eBay koupil NFT tržiště a cílí na digitální sběratelství

Portál eBay koupil tržiště s nezaměnitelnými tokeny (NFT) KnownOrigin ve snaze rozšířit svůj inventář sběratelských předmětů do virtuální říše.
30. 6. 202230. 6. 2022
Reklama
Etnetera motion banner
CĚZ Kuráž 300x250

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

Kiwi.com sestavilo in-house kreativní tým, vede ho Wechsler z DDB
Novým provozním ředitelem Kindred byl jmenován Ondřej Liška

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.