Antibiotika přestávají fungovat, varuje Státní zdravotní ústav v kampani

9. 12. 2021 15:12

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

V druhé polovině listopadu zahájila kampaň „Prevence antibiotické rezistence“. Jejím cílem je zvýšit v české populaci osvětu o stále vážnějším problému odolnosti mikrobiálních infekcí proti antibiotické léčbě. Snahou je přitom sdělit veřejnosti, že nadužívání a nesprávné užívání antibiotik může vést až k situaci, kdy na infekční nemoci nebudou antibiotika zabírat.

V Evropě zemře každý rok zhruba 33 000 lidí v důsledku antibiotické rezistence. Některé studie odhadují, že pokud bude tento trend pokračovat stejným tempem, stoupne číslo v roce 2050 až na 10 milionů, což by bylo více než rakovina. Reakcí na tato alarmující data je také nový projekt „Prevence antibiotické rezistence“, který bude probíhat do jara 2023. Zadavatelem je Státní zdravotní ústav. Kampaň realizují společně agentury Remmark a McCann Prague. Autorem kreativního konceptu je agentura McCann Prague, která připravila televizní a rádiový spot, tištěnou inzerci a komunikaci v elektronických médiích.

Kampaň využívá širokého spektra komunikačních nástrojů, s inzercí se setkáme v televizi, v printech i v online prostředí. Kreativní zpracování pracuje s odlehčeným konceptem, který má za úkol veřejnost vtipně zaujmout a až pak poukázat na vážný rozsah problému. „Lehká forma umožňuje udržet pozornost dost dlouho na to, abychom doručili celé sdělení o správném chování. Nebezpeční nesprávného použití antibiotik nejprve dokládáme na riziku pro samotného uživatele a až ve druhé řadě pro celou společnost. Pracujeme s odlehčenými, srozumitelnými ilustracemi, což podtrhuje pozitivní vyznění. Kampaň navíc díky nim vybočí z řady farmaceutických reklam, kterými je mediální prostor na přelomu podzimu a zimy přesycen,“ říká David Palivec z agentury Remmark.

Kampaň je doplněna PR působením i aktivitou na sociálních médiích. Důležitou součástí je úvodní popěvek, který doprovází reklamní spot, ale funguje také samostatně v rádiích. Jeho cílem je odlehčenou formou a chytlavým nápěvem informovat širokou veřejnost o problematice antibiotické rezistence. Píseň složil Jan Pokorný a nahrál Jiří Burian.

Součástí kampaně je také společný průzkum agentur Remmark a Engage Hill, který zkoumá postoje a chování české veřejnosti vzhledem k užívání antibiotik a dopady, které na ně má probíhající kampaň. Výzkum probíhá na vzorku 2000 respondentů populace České republiky 16 – 65 let. Už nyní například prozrazuje, že o pojmu „antibiotická rezistence“ u nás neslyšela ani polovina dotazovaných (pouhých 43,5 %). V cílové skupině vysokoškoláků se s pojmem antibiotická rezistence setkali 2 ze 3 (64,6 %), což je jasným důkazem, jak je osvěta důležitá.


Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.