Foto: Rattling Stick

Zemřel respektovaný reklamní režisér Ringan Ledwidge

15. 11. 2021 07:11

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Podívejte se na ikonické reklamy jednoho z nejoceňovanějších britských režisérů, který si získal respekt nejen dokonale zvládnutým řemeslem.

Zrovna v době, kdy probíhal festival Ciclope, který oceňuje nejlepší produkce, režiséry a další tvůrce reklamy, zasáhla komunikační byznys zpráva o smrti uznávaného reklamního režiséra Ringana Ledwidge. Zemřel v padesáti letech ve svém domově v LA.

„S těžkým srdcem musíme oznámit, že náš milovaný Ringan zemřel ve spánku. Sebrala nám ho rakovina, už teď nám moc chybí. Jeho legendě se nikdo nepřiblíží. Každý, kdo Ringana znal, ví, jaký to byl úžasný člověk. Reklamní průmysl přišel o jednoho ze svých nejlepších,“ uvedla společnost Rattling Stick, kterou založil před pěti lety společně s režisérem Danielem Kleinmanem a producentem Johnniem Frankelem. Rattling Stick se stala jednou z nejúspěšnějších britských produkčních společností, expandovala i do USA.

Ledwidge studoval vizuální design a komunikaci, pracoval i jako fotoreportér na Blízkém východě. Do režie se pustil v roce 1999. Respekt si získal nejen perfektně zvládnutým řemeslem a schopností přenést „obyčejné“ lidské pocity do dokonalé filmové řeči.

„Svou prací neustále nasazoval laťku nám všem. Jeho práce nepůsobily jako reklama, ale přesahovaly ji,“ uvedl pro AdWeek Davud Karbassioun, prezident Pulse Films.

Ledwidge byl třikrát za sebou jmenován nejlepším režisérem Británie časopisem Campaign a pravidelně se objevoval mezi nejoceňovanějšími režiséry v The Gunn Report.

Ikonickou se stala například jím režírovaná reklama z roku 2012 pro The Guardian od agentury BBH London, která zdůrazňovala potřebu kontextu na pohádce o třech malých prasátkách a zlém vlkovi. Získala Grand Clio, uspěla na Cannes Lions, D&AD, Eurobestu a mnoha dalších soutěžích. Za reklamu roku ji označil i Adweek.

Rok před tím získal Grand Prix na Cannes Lions za filmové řemeslo spot pro značku Puma od agentury Droga5. Značce pomohla vyniknout v konkurenci sportovních značek tím, že se místo na pár hvězd atletiky zaměřila na „sportovce po pracovní době“ z celého světa.

https://www.youtube.com/watch?v=ZLCqdICrMII

Dokonale zvládnuté řemeslo reprezentuje pozpátku probíhající výpravná a detailů plná kampaň Duel pro značku Audi od agentury Venables Bell & Partners, která se na obrazovkách poprvé objevila v roce 2016 během prezidentské debaty Hillary Clinton a Donalda Trumpa.

Jako jedna z nejlepších vánočních reklam je stále hodnocená ta, kterou Ledwidge v roce 2014 režíroval pro obchodní dům Sainsbury’s a agenturu AMV BBDO. Přes tři minuty dlouhý film dojemně připomněl dočasné příměří v části fronty první světové války, k němuž došlo o Vánocích 1914.

Foto: Rattling Stick

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Jakub Křešnička

O ekonomice píše přes deset let, prošel redakcemi týdeníků Ekonom, Euro a Týden, kde byl mimo jiné zodpovědný za každoroční speciál 111 nejbohatších Čechů a Slováků. Do Marketing & Media nastoupil s prvním lockdownem a věnuje se převážně kreativitě, reklamě, agenturám či B2B.

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.