Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: Pixabay.com
Média

V létě přibyli tisku čtenáři. Nejvíce sportovním titulům

Redakce MAM10. 11. 202110. 11. 2021

Výsledky jednotného celostátního výzkumu čtenosti tiskových médií Media projekt za 2. a 3. čtvrtletí 2021 ukázaly mírný nárůst počtu čtenářů tisku v letním období.

Ve srovnání s předchozími daty za 1. a 2. čtvrtletí 2021 vzrostl v nejnovějším období celkový zásah tisku, který dosáhl 83 procent české populace ve věku 12 až 79 let. To znamená, že tisk čtou více než 4/5 české populace ve čtenářském věku. Zároveň se zvýšil celkový počet čtenářů všeho tisku na jedno vydání, stejně jako čtenost novin a suplementů i časopisů na vydání. Nárůst čtenosti je přibližně jednoprocentní, ale vzhledem k tomu, že se týká všech základních skupin tisku, je zároveň pole Unie vydavatelů významný.

U některých skupin tisku přitom došlo k poměrně výraznému nárůstu čtenosti. Nejvíce se zvýšila čtenost sportovních titulů (+ 15 %), společenských časopisů (+ 7 %) či časopisů pro ženy (+ 7 %). Terénní dotazování v období 2. a 3. čtvrtletí 2021 probíhalo bez přerušení a nebylo negativně ovlivněno dopady pandemie a uplatňovanými protiepidemickými opatřeními.

„Jsem rád, že ukazatele čtenosti tisku nabraly v právě zveřejněných datech vzestupný trend. Předpokládám, že se na nárůstu čtenosti na jedné straně podílel letní ústup koronavirové pandemie a s tím spojený větší pohyb občanů i více volného času v letním období, což obojí vytvořilo příznivé podmínky pro vyšší míru kontaktu čtenářů s tiskovými médii. Navíc předpokládám, že se na vztahu čtenářů k jejich titulům projevila i pozitivní úloha tisku při důvěryhodném informování široké veřejnosti, jež se ukázala zvlášť výrazně v průběhu předchozí fáze pandemie,“ uvedl výkonný ředitel Unie vydavatelů Václav Mach

Kdo jsou čtenáři tisku?

Výsledky Media projektu ukazují, že tisk preferuje řada prestižních sociodemografických skupin obyvatel. To by mělo být podnětem pro inzerenty především prémiových značek, aby tiskovou inzerci v rámci svých reklamních kampaní více využívali. Vyšší je například podíl čtenářů deníků mezi příslušníky vyšších socioekonomických tříd oproti průměrné populaci. Také časopisy čte přibližně o 5 procent členů těchto skupin více ve srovnání s průměrnou populací. Nejvýrazněji je patrná orientace této skupiny na časopisy o vědě, technice, zajímavostech o cestování či na zpravodajské týdeníky. Nadprůměrnými čtenáři tisku jsou ale podle Media projektu také například lékaři, zdravotní sestry a další pracovníci ve zdravotnictví, učitelé, vysokoškoláci vůbec, manažeři či podnikatelé.

Zavřít reklamu

Vychází kniha povídek ze světa reklamy

Starší článek

GALERIE: identita stvořená funkcí a křehkostí

Novější článek

Podobné zprávy

Lidé

Martina Říhová řídí vedle Active i CMI News

Martina Říhová, výkonná ředitelka společnosti Active Radio, kam patří například Evropa 2, nově řídí i spřízněnou společnost CMI News. Tu doposud vedl…
27. 5. 202227. 5. 2022
Média

Knowlimits se stává největší agenturou na trhu

Lokální agentura Knowlimits se na základě žebříčku velikosti klientského portfolia stává nejsilnější mediální agenturou v Česku. Pařížský institut RECMA,…
26. 5. 202226. 5. 2022
Marketing

Everli získala investici 22 milionů eur od italské společnosti United Ventures

Společnost Everli, přední evropské online tržiště s potravinami, získala další finanční prostředky ve výši přes půl miliardy korun pod vedením nového…
26. 5. 202226. 5. 2022
Kampaně

Tatra chce nabrat 500 lidí, spouští náborovou kampaň

Kopřivnická automobilka řeší nedostatek pracovní síly. Pro velkou kampaň vytvořila nový web, zapojí sociální sítě, billboardy i regionální tisk a rozhlas.
26. 5. 202226. 5. 2022
Reklama
Forum Media banner 300x250
ČEZ vize banner 300x250

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

DoDo posiluje vedení, novým CEO pro ČR a SR se stává Ivo Velíšek
BigBoard rozšiřuje online aktivity, společnost posílí Ferdinand Kraus z O2

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.