Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: Pxhere
Média

Sociální giganti a minus deset miliard

Pavel Hejkrlík9. 11. 20219. 11. 2021

Kvůli změně nastavení podmínek soukromí u Applu ztratily velké sociální sítě přes deset miliard dolarů v příjmech z reklamy.

Kvůli dubnovému rozhodnutí společnosti Apple ohledně změny v rámci nastavení soukromí přišly v druhé polovině letošního roku velké světové sociální sítě jako Facebook, Snapchat, Twitter a YouTube téměř o deset miliard dolarů v tržbách z reklamy. Nově se totiž musí aplikace zeptat na povolení sledovat chování uživatelů k tomu, aby mohly nabízet personalizované reklamy. Většina uživatelů totiž svůj souhlas nedává. I proto někteří zadavatelé snížili objem reklamních útrat.

„Přesnost zacílení našich reklam se snížila, což zvýšilo náklady zadavatelů na dosažení jejich cílů. A měření se stalo obtížnější,“ přiznala CFO Facebooku Sheryl Sandberg. Podle odhadu společnosti Lotame přišly výše zmíněné platformy přibližně o 12 procent tržeb ve třetím a čtvrtém čtvrtletí roku 2021. Procentuálně ztratil nejvíce Snapchat, v celkových číslech pak kvůli své velikosti Facebook. Odhady jsou ještě konzervativní, podle jiného ztratil jen Facebook přes osm miliard dolarů. „Abyste zasáhli tisíc můžů, potřebujete nyní dva tisíce lidí, protože nevíte, kdo je muž a kdo žena. Akviziční náklady se zdvojnásobily a ušlý výnos je 50 procent,“ popsal pro Financial Times COO Lotame Mike Woosley.

Trpí tím zejména Snapchat a Facebook, kde reklama zdražuje už delší dobu. Jelikož se některým značkám ekonomicky nevyplatí, poohlížejí se jinde a těží z toho například TikTok, jehož popularita nadále roste. „Reklamní útraty se nesnižují, jen přesouvají. Marketéři utrácejí tam, kde mohou vidět dobré výsledky,“ říká Charles Manning, šéf společnosti Kochava. „Zejména Facebook bude muset vyvinout nové nástroje a nová infrastruktura zabere nejméně rok, než se vše plně otestuje,“ dodává konzultant Eric Seufert

Zavřít reklamu

Vánoce zvládnou jen připravení

Starší článek

V Praze růžově hořely další čtyři věže

Novější článek

Podobné zprávy

Kampaně

Podívejte se na nejkreativnější projekty světa

Už 101. ročník ADC Annual Awards rozdal ocenění, agenturou roku je Leo Burnett Chicago i díky tísnivé kampani za zbraňovou reformu.
21. 5. 202220. 5. 2022
Kampaně

Papírování chce do muzea poslat kampaň BankID od Loosers

BankID přichází s kampaní na podporu bankovní identity. Agenturu si vybrala v nedávném tendru na kreativní a produkční spolupráci.
20. 5. 202220. 5. 2022
Marketing

Volodymyr Zelenskyj je komunikátorem roku podle PRWeeku

PRWeek ve svých globálních oceněních udělil speciální cenu ukrajinskému prezidentovi, jehož komunikační styl „může definovat aktuální éru“.
19. 5. 202219. 5. 2022
Zprávy

Mediaprojekt: Nejvíce rostly zpravodajské týdeníky

Z aktuálních dat Mediaprojektu za 2. čtvrtletí 2021 až 1. čtvrtletí 2022 vyplývá, že celkový zásah tiskových médií za uvedené období dosáhl 83 procent…
19. 5. 202220. 5. 2022
Reklama
ČEZ vize banner 2022
JSNS kampan 2022 300x250

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

O značku Footshop se stará Radim Stezka
Jaroslav Staněk je novým obchodním ředitelem České distribuční

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.