Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: Prusa Research
Zprávy

Prusa Research míří do oblasti průmyslového 3D tisku, kupuje českou firmu Trilab

Redakce MAM15. 11. 202116. 11. 2021


Společnost Prusa Research expanduje do dalších oblastí trhu s 3D tiskárnami. Koupí 80 procentní podíl v české firmě Trilab, která se zabývá vývojem a výrobou 3D tiskáren určených především pro podnikovou sféru.

Firma českého podnikatele a investora Josefa Průši investuje do další české firmy, která se zabývá vývojem a výrobou 3D tiskáren. Do královéhradecké společnosti Trilab, kterou v roce 2016 založili Vojtěch Tambor a Michal Boháč, vstupuje Prusa Research jako strategický investor. Oba zakladatelé, i všichni ostatní členové týmu Trilabu, ve firmě zůstávají a budou ji nadále rozvíjet pod samostatnou značkou Trilab – A Prusa Research Company. Stejně jako v případě akvizice firmy Futur3D z roku 2018, i nyní Prusa Research nákupem rozšíří svůj technologický záběr o další typ 3D tiskáren. Tentokrát ale nebude výsledkem nový stroj pod značkou Original Prusa.

„Trilab vyrábí kvalitní tiskárny pro podnikovou sféru a má v téhle oblasti velmi dobré jméno. Naše tiskárny jsou historicky určené hlavně domácím uživatelům, jsou open-source a tenhle přístup může být v oblasti velkého průmyslu limitující,” vysvětluje CEO Prusa Research Josef Průša. „Začátkem letošního roku jsme si uvědomili, že pokud chceme rozšířit naše působení na další trhy a zrychlit tak tempo růstu, potřebujeme strategického partnera. A po několika měsících jednání s mnoha zahraničními firmami jsme nakonec dospěli k trochu překvapivému závěru – že největší smysl nám dává spojit se s českou firmou Prusa Research,” říká CEO Trilabu Michal Boháč. 

Firma Trilab vyvíjí a vyrábí tiskárny postavené na takzvané delta kinematice. Vlajková loď společnosti Trilab, 3D tiskárna AzteQ Industrial zvládne vytisknout objemné, až 40 cm vysoké objekty a podporuje pokročilé materiály s vysokou mechanickou i chemickou odolností jako ABS, ASA, nylony, polykarbonáty a další nově nastupující odolné materiály a kompozity. Právě v této oblasti vzniká jedna z možných synergií obou firem.

„Pokročilé materiály, které Průša vyvíjí pod značkou Prusament, se k našim tiskárnám perfektně hodí a do budoucna nabízí skvělé možnosti rozvoje. Už nyní, když zákazníkům ukazujeme výtisky třeba z Prusamentu PC Blend vytvořené na našich tiskárnách, jsou nadšení,” říká CTO Trilabu Vojtěch Tambor. Obě firmy budou ale spolupracovat i v dalších oblastech. Sdílet hodlají vývojářské, obchodní i marketingové zkušenosti.

„Zjistili jsme, že se skvěle doplňujeme. My máme skvělé B2C a bez prostředníků dodáváme tiskárny a filamenty do celého světa přímo z Prahy. Trilab má obchodní partnery nejen v zemích EU, ale i v Japonsku, Izraeli, Kanadě nebo Austrálii a jejich obchodní zkušenosti jsou úplné jiné než naše,” dodává Josef Průša. Pro Prusa Research je akvizice Trilabu dalším krokem směrem k rozšíření nabídky pro firmy. Na výstavě EXPO v Dubaji od října předvádí prototyp plně automatizované 3D tiskové farmy Prusa Pro AFS, kterou by v roce 2022 chtěla začít nabízet komerčně.

Zavřít reklamu

Ogilvy a VMLY&R ukončily dlouholeté členství v Asociaci komunikačních agentur

Starší článek

Newton Media zlepšil orientaci v mediálních datech

Novější článek

Podobné zprávy

Lidé

Martina Říhová řídí vedle Active i CMI News

Martina Říhová, výkonná ředitelka společnosti Active Radio, kam patří například Evropa 2, nově řídí i spřízněnou společnost CMI News. Tu doposud vedl…
27. 5. 202227. 5. 2022
Média

Knowlimits se stává největší agenturou na trhu

Lokální agentura Knowlimits se na základě žebříčku velikosti klientského portfolia stává nejsilnější mediální agenturou v Česku. Pařížský institut RECMA,…
26. 5. 202226. 5. 2022
Marketing

Everli získala investici 22 milionů eur od italské společnosti United Ventures

Společnost Everli, přední evropské online tržiště s potravinami, získala další finanční prostředky ve výši přes půl miliardy korun pod vedením nového…
26. 5. 202226. 5. 2022
Kampaně

Tatra chce nabrat 500 lidí, spouští náborovou kampaň

Kopřivnická automobilka řeší nedostatek pracovní síly. Pro velkou kampaň vytvořila nový web, zapojí sociální sítě, billboardy i regionální tisk a rozhlas.
26. 5. 202226. 5. 2022
Reklama
Forum Media banner 300x250
ČEZ vize banner 300x250

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

DoDo posiluje vedení, novým CEO pro ČR a SR se stává Ivo Velíšek
BigBoard rozšiřuje online aktivity, společnost posílí Ferdinand Kraus z O2

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.