Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: Jan Malý
Marketing

Nedělat „bullshit marketing“

Irena Buřívalová2. 11. 20212. 11. 2021

Karlovarský Grandhotel Pupp se odstřihl od své proruské minulosti. Cílí na Čechy a díky tomu měl už dvě sezony po sobě rekordní obsazenost.

Marketing hotelu je komplexní disciplína. Když služby a prostředí odpovídají ceně a zemí zrovna nezmítá pandemie, není potřeba se mu věnovat od rána do večera. Ale jak je tomu v situaci, kdy je v ohrožení celý segment a lidé se bojí, že se v turisticky vytíženém prostředí nakazí covidem?

O těchto výzvách, stejně jako o hotelovém „repositioningu“ se diskutovalo na „Coffee Talks“, komorní akci organizované online marketingovou agenturou H1.cz, s účastí dvou komunikačních expertů Grandhotelu Pupp Markéty Fáberové, marketingové manažerky, a Filipa Šimoníka, manažera značky.

Zastupitelé Karlových Varů, města tradičně zaměřeného na bohatou ruskou klientelu, v covidu zjistili, že bez českých turistů krizi neustojí. Jenže podle Filipa Šimoníka lidem nečekaná na místní turisty zaměřená komunikace nepřišla uvěřitelná, protože město na ně tradičně nedbalo.

„S Puppem to ale bylo jiné. Svůj repositioning totiž zahájil už před čtyřmi lety s příchodem nového generálního ředitele. Ten rozhodl, že se hotel bude rekonstruovat, protože spousta původních úprav nedávala smysl, a také proto, že poslední rekonstrukce proběhla v devadesátých letech. A ani v pandemii z plánu neustoupil a rekonstrukci realizoval.
Přišel také s konceptem zaměřeným na českou klientelu, se kterým jsme začali ještě před propuknutím covidu,“ popsal dění kolem 320 let starého hotelu Šimoník s tím, že hotel musel přidat a vylepšit dosavadní služby „nevalné kvality“.

Už žádná klišé

Když karlovarské promenády zely prázdnotou, město podle Šimoníka najednou zvýšilo aktivitu na sociálních sítích a začalo se místním turistům podbízet. „Styděli jsme se za tuto komunikaci a rozhodli, že se nebudeme stavět do role oběti a dělat ‚bullshit marketing‘,“ komentuje první reakce na prázdné promenády. Pupp tak přišel s komunikací v duchu sloganu „Dopřejte si“: Dopřát si návštěvníci měli prostor pro sebe/dlouhou snídani/klid/historii/sport/čas pro sebe/malé radosti či péči.

„Snažili jsme vcítit do lidí a hledali způsob, jak jim sdělit, že Pupp nabízí spoustu možností. Vynechali jsme úplně ta tradiční klišé, říká Markéta Fáberová a dodává, že ačkoli daná kreativa nebyla na výhru v některé z prestižních oborových soutěží, výsledek se dostavil. „Ekonomicky byla obě léta nejlepší za poslední roky. Hodně hotelů v Karlových Varech skončilo na Slevomatu, ale my jsme byli obsazeni, i když jsme nešli s cenou tak hluboko dolů jako konkurence,“ doplňuje Šimoník.

Destinační marketing je podle něj pro hotelový byznys velmi důležitý, proto je rád, že za rok se komunikace města změnila k lepšímu, pořádaly se různé eventy a hotel se tak mohl zaměřit čistě na komunikaci svého hlavního podnikání.

S influencery opatrně

Oba hoteloví marketéři rovněž hovořili o tom, že už kvůli komplexní nabídce hotelu je i jeho marketing složitá věc. I expert na komunikaci musí dobře pochopit nabízené služby a wellness procedury, aby je uměl lidem „prodat“. Pro akvizici přitom hotelu nejlépe funguje online komunikace. „Dříve jsme inzerovali v nesmyslných tištěných médiích jako jsou některé katalogy, nyní jde ale největší podíl na online marketing. Prodává nám nový web, samozřejmě přímé rezervace jsou náš hlavní cíl. Značku budujeme také outdoorovou reklamou a příležitostně i v tisku,“ vypočítává
Fáberová.

K celebritám a influencerům přistupuje hotel obezřetně. „Pěkně nám teď fungovala kampaň s Amazing Places a Veronikou Arichtevou, minimálně na Instagramu se nám podařilo získat více příznivců a rozšířit bázi. Na to je influencer marketing dobrý,“ říká Šimoník s tím, že hotel má výhodu karlovarského filmového festivalu, kdy se u něj fotí řada celebrit. „Zároveň nechceme jít zkratkami, abychom třeba jednorázově zaplatili Leoši Marešovi, my si to chceme pečlivě odpracovat,“ uzavírá Šimoník.

Zavřít reklamu

Třetí ročník LinkedIn Summitu má termín

Starší článek

Marketing Scanie ve střední Evropě vede Romana Polachová

Novější článek

Podobné zprávy

Lidé

Martina Říhová řídí vedle Active i CMI News

Martina Říhová, výkonná ředitelka společnosti Active Radio, kam patří například Evropa 2, nově řídí i spřízněnou společnost CMI News. Tu doposud vedl…
27. 5. 202227. 5. 2022
Média

Knowlimits se stává největší agenturou na trhu

Lokální agentura Knowlimits se na základě žebříčku velikosti klientského portfolia stává nejsilnější mediální agenturou v Česku. Pařížský institut RECMA,…
26. 5. 202226. 5. 2022
Marketing

Everli získala investici 22 milionů eur od italské společnosti United Ventures

Společnost Everli, přední evropské online tržiště s potravinami, získala další finanční prostředky ve výši přes půl miliardy korun pod vedením nového…
26. 5. 202226. 5. 2022
Kampaně

Tatra chce nabrat 500 lidí, spouští náborovou kampaň

Kopřivnická automobilka řeší nedostatek pracovní síly. Pro velkou kampaň vytvořila nový web, zapojí sociální sítě, billboardy i regionální tisk a rozhlas.
26. 5. 202226. 5. 2022
Reklama
ČEZ vize banner 300x250
Forum Media banner 300x250

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

DoDo posiluje vedení, novým CEO pro ČR a SR se stává Ivo Velíšek
BigBoard rozšiřuje online aktivity, společnost posílí Ferdinand Kraus z O2

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.