Foto: Kofola

Kofole se v létě dařilo, tržby ve 3. čtvrtletí vzrostly meziročně o 34 milionů

24. 11. 2021 10:11

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Lucie Mifková mění Proficio za Pickerly, kde bude řídit média

Marketingová agentura Pickerly posiluje tým o Lucii Mifkovou, která bude mít na starosti média a výzkum. Před tím působila šest a půl roku ve skupině Proficio.

Reklama
SDG

Skupina Kofola má za sebou další rekordní léto. Tržby jí v tomto období meziročně vzrostly o dalších 34 milionů korun a o 1,6 procenta tak překonaly loňský rekordní výsledek. Za růstem tržeb je i mimořádně vydařená sezóna v regionu Adriatic.

V letních měsících se dařilo jak na českém a slovenském trhu, tak v adriatickém regionu. Ten zažil oživení díky přílivu turistů, kteří loni díky pandemickým opatřením v regionu chyběli. Provozní zisk EBITDA se za devět měsíců roku meziročně zvýšil o 81 milionů korun. Management Kofoly tak zpřesnil jeho celoroční odhad v rozmezí 1,08 – 1,12 miliardy korun a na listopadové valné hromadě navrhne výplatu dividendy.

„Na českém i slovenském trhu je dlouhodobě letní prodejní jedničkou čepovaná Kofola. Spotřebitelé si ji mohou vychutnat na více než patnácti tisících prodejních místech. V letošním roce se nám podařilo jejich počet opět navýšit a společně s uvedením úspěšných novinek kompenzovat mírně klesající trh nealkoholických nápojů,“ říká Daniel Buryš, generální ředitel společnosti Kofola ČeskoSlovensko. Vinea v létě vsadila na unikátní koncept Kumšt Moštu zdůrazňující její základ v hroznové šťávě z vinic. Své pevné místo na trhu si vybudovala nová prémiová limonáda ze sicilských citrusů Targa Florio, která výrazně překonala očekávání. 

Stále prodejně rostoucí Kláštorná Kalcia pak další část komunikační kampaně věnovala podpoře svého udržitelného přístupu v oblasti obalů v podobě 100% rPETu – tedy lahví vyrobených pouze z recyklovaného plastu. Skupina se připravuje na spuštění systému zálohování PET lahví a plechovek na Slovensku a stala se jedním ze zakladatelů Iniciativy pro zálohování těchto obalů v Česku.     

„V našem regionu došlo před létem k rozvolnění pandemických opatření a zároveň se do něho začali vracet turisté, kteří po loňské pauze chtěli své dovolené opět trávit v turisticky atraktivních oblastech Chorvatska a Slovinska. V kombinaci s dobře připravenými marketingovými a prodejními aktivitami se to pozitivně projevilo na růstu prodejů především v Chorvatsku, které rostly dvouciferným tempem,“ vysvětluje důvody růstu Marián Šefčovič, generální ředitel Radenska Adriatic.

Foto: Kofola

Redakce MAM

Další zajímavé čtení