Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: Hlidacky.cz
Marketing

Hlídačky.cz si mohou zaregistrovat svůj název. Pomohl jim i marketing

Irena Buřívalová18. 11. 202118. 11. 2021

Úřad průmyslového vlastnictví zaregistroval slovní ochrannou známka Hlídačky.cz. Před časem registraci předběžně zamítl s argumentem, že se jedná o popisné označení. Úřad nakonec přesvědčilo široké povědomí o značce i významné investice do reklamy.

Hlídačky.cz používají značku už od roku 2013 a řada zákazníků už si ji se službou spontánně spojuje. „Doporučili jsme jim nevzdávat to a pokusit se prokázat, že značka tímto intenzivním užíváním nabyla rozlišovací způsobilost. To znamená, že zákazníci díky známosti získané užíváním nevnímají Hlídačky.cz jako pouhý popis daných služeb, ale naopak si s označením spojí konkrétního poskytovatele a odliší pomocí něj služby tohoto poskytovatele od služeb konkurence,“ říká právnička Tereza Formanová z firmy Sedlakova Legal.

Zákon o ochranných známkách vyžaduje, aby každá zapisovaná ochranná známka splnila určité náležitosti. Především musí plnit svou rozlišovací funkci. Znamená to, že musí odlišovat služby či výrobky jedné osoby od služeb a výrobků, které prodávají jiné osoby. Tuto vlastnost ale nemají označení, která jen popisují druh, účel či jiné vlastnosti výrobků a služeb.

„Úřad nám ve své první reakci nechtěl dovolit zapsat známku Hlídačky.cz pro hlídání dětí, protože bychom tím všem chůvám v důsledku zakázali užívání slova hlídačky, a ony by museli hledat alternativní název,“ pokračuje Formanová.

Firma se tedy zaměřila na to, aby dokázala „rozlišovací způsobilost“ označení Hlídačky.cz. Hlídačkám nakonec pomohlo, že mají stovky tisíc uživatelů, návštěvnost webu v řádu milionů a o službě pravidelně informují média. Zároveň také v době startu služby a poté rapidně vzrostlo vyhledávání slova „hlídačky“ v internetových prohlížečích. Firma výrazně investovala i do PPC reklamy. Od roku 2013 do roku 2020 byla reklama zobrazena více než 2 600 000krát a došlo k více než 305 000 proklikům na jejich webové stránky. PPC reklama přímo na označení „Hlídačky.cz“ zadané do vyhledavače měla zároveň vysokou konverzi přes 60 procent, což svědčí o tom, že potenciální zákazníci cíleně hledali služby Hlídačky.cz při zadání takového hesla.

Nezobrazovanější inzerát obsahující označení Hlídačky.cz byl zobrazen více než 13 000 000x. Inzeráty byly v součtu v letech 2018 a 2019 zobrazeny více než 34 000 000x. Reklama na Facebooku měla přes 10 000 000 zobrazení. Za celé období byl web navštíven více než 8 600 000x. Výsledky průzkumu k povědomí o cirkulární ekonomice ukázaly, že 16 procent respondentů znalo Hlídačky.cz alespoň podle názvu už v letech 2018 a 2019.

„Pokud označení dlouhodobě a intenzivně užíváte v obchodním styku například tak, že investujete značné prostředky do reklamních kampaní, máte vysoké počty zobrazení reklam či prokliků na ně, prodej výrobků zaujímá velký objem na trhu, vaše značka je vidět či slyšet v médiích a máte vysokou návštěvnost webových stránek, kde se služby prodávají, máte dobré předpoklady k tomu prokázat rozlišovací způsobilost nabytou užíváním,“ radí firmám Formanová.

Podle Petra Šiguta, spoluzakladatele Hlídačky.cz, se firma nyní chystá na registraci ochranné známky i na Slovensku. „Vždy vše testujeme na domácním trhu a pak překlápíme na Slovensko. Tam je to ale prakticky neexistující slovo, tak věříme, že to půjde jednodušeji, “ říká Šigut. Firma si teď podle něj může dovolit větší investice do brandové kampaně, což dokazuje aktuální spot, který upozorňuje na všechny služby, které portál sdružuje: hlídání dětí, mazlíčků a úklid. 

Zavřít reklamu

Benešov představuje novou identitu od Jakuba Grubera

Starší článek

Havas Digital zajišťuje digitální komunikaci Globusu

Novější článek

Podobné zprávy

Lidé

Martina Říhová řídí vedle Active i CMI News

Martina Říhová, výkonná ředitelka společnosti Active Radio, kam patří například Evropa 2, nově řídí i spřízněnou společnost CMI News. Tu doposud vedl…
27. 5. 202227. 5. 2022
Média

Knowlimits se stává největší agenturou na trhu

Lokální agentura Knowlimits se na základě žebříčku velikosti klientského portfolia stává nejsilnější mediální agenturou v Česku. Pařížský institut RECMA,…
26. 5. 202226. 5. 2022
Marketing

Everli získala investici 22 milionů eur od italské společnosti United Ventures

Společnost Everli, přední evropské online tržiště s potravinami, získala další finanční prostředky ve výši přes půl miliardy korun pod vedením nového…
26. 5. 202226. 5. 2022
Kampaně

Tatra chce nabrat 500 lidí, spouští náborovou kampaň

Kopřivnická automobilka řeší nedostatek pracovní síly. Pro velkou kampaň vytvořila nový web, zapojí sociální sítě, billboardy i regionální tisk a rozhlas.
26. 5. 202226. 5. 2022
Reklama
ČEZ vize banner 300x250
Forum Media banner 300x250

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

DoDo posiluje vedení, novým CEO pro ČR a SR se stává Ivo Velíšek
BigBoard rozšiřuje online aktivity, společnost posílí Ferdinand Kraus z O2

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.