Foto: Daimler

Daimler Mobility a Visa integrují digitální nákupy přímo do vozidel

8. 11. 2021 12:11

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Evropští zákazníci Mercedes-Benz mohou díky technologii Visa od jara 2022 platit za zboží a služby pomocí čtečky otisků prstů ve vozidlech. Daimler tím z vozidel vytváří platební zařízení využívající dvoufaktorové ověřování.

Společnosti Visa a Daimler Mobility oznámily nové globální partnerství, díky kterému Daimler začne ve svých vozech nabízet nativní in-car platby. S technologií Visa Delegated Authentication, která z vozidel vytváří platební zařízení využívající biometrické prvky, by se tak ověřování plateb prostřednictvím hesel a mobilních telefonů při placení v autě mohlo brzy stát minulostí.

Zákazníci Mercedes-Benz ve Velké Británii a v Německu budou moci platit přímo z vozidel použitím čtečky otisků prstů již od jara 2022. Následovat budou další evropské země. Platit bude možné přímo z palubní desky automobilů nebo skrze systém MBUX. Služba by měla být časem dostupná celosvětově. In-car nákupy se staly ústředním aspektem luxusních zákaznických služeb.

„Jsme nadšení, že můžeme být s naším partnerem Daimler Mobility společně u zrodu nového platebního řešení pro řidiče automobilů. Rád bych podotknul, že jak pilotní testování, tak oficiální představení služby probíhají v Evropě, kde platební metody i automobilové inovace hrají světový prim. Jde o skvělý příklad toho, co se stane, když globální lídr v digitálních platbách a automobilka propojí své technologie – výsledkem je nová generace chytrých služeb v automobilovém odvětví přinášející zcela unikátní možnosti digitálního obchodování ve vozidlech,“ řekl Anthony Cahill, Deputy CEO a šéf evropských trhů Visa v Evropě.

„Mercedes pay je naším kompetenčním centrem pro in-car platby, prostřednictvím kterého přinášíme zákazníkům po celém světě digitální služby integrované do prostředí Mercedes-Benz. Díky partnerství s Visa, Daimler začne nabízet in-car platby vyhovující požadavkům na dvoufaktorové ověřování, a to navíc v uživatelsky přívětivém prostředí. Není nic snadnějšího než zaplatit pomocí otisku prstu. Tato nadstandardní uživatelská služba pochopitelně vyvažuje bezpečnostní aspekty a díky tomu chráníme naše zákazníky nejen při řízení, ale i při placení,“ řekl Franz Reiner, CEO Daimler Mobility.

Technologie umožňující in-car nákupy

Mercedes pay je součástí strategie digitalizace a mobility a byznysového segmentu Daimler Mobility. Daimler se stane první automobilkou na světě, která ve svých vozidlech začne využívat Visa Cloud Token Framework, což je bezpečnostní cloudová technologie umožňující větší flexibilitu napříč více zařízeními. Visa Cloud Tokens chrání a odstraňuje citlivé osobní údaje tím, že data konvertuje na tokeny a bezpečně je uchovává. Díky tomu lze k vozidlu připojit několik zařízení, která jsou následně integrována včetně bankovních údajů zákazníka. To zásadním způsobem vylepšuje platební zážitek, poněvadž zákazník nemusí nikam zadávat dlouhé číslo karty, ani měnit zařízení pro ověření platby.[1]

Co čeká in-car nákupy v budoucnu

Během příštích dvou let se odhaduje nárůst připojených aut celosvětově na 352 milionů a celkový objem in-car plateb by měl dosáhnout 86 miliard dolarů do roku 2025. Globální trendy mobility zahrnující elektromobily, sdílená auta, autonomní řízení a připojená auta zvyšují poptávku po inovativních řešeních pro platby za zboží a služby z pohodlí auta. Kupujete-li v dnešní době cokoli spojeného s autem, je často vyžadováno přihlášení na stránky nebo aplikaci výrobce. Ambicí společností Daimler a Visa je umožnit těmto uživatelům nákup všeho potřebného přímo z auta bez jakýchkoli komplikací. Tímto způsobem se zákazníkům navíc rozšíří výběr a kvalita nabízených produktů a služeb.

Foto: Daimler

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.