Foto: FAČR

ČT získala práva na ME ve fotbale pro roky 2024 a 2028 i Ligu národů

8. 10. 2021 13:10

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Česká televize získala vysílací práva na evropské fotbalové šampionáty UEFA 2024 a 2028 i další ročníky Ligy národů UEFA. Divákům nabídne všechny zápasy české reprezentace až do roku 2028.

Fanouškům ČT nabídne také přenosy ze zápasů české fotbalové reprezentace i finálových utkání v rámci dalších tří cyklů Ligy národů UEFA. Součástí sady nově získaných práv je i vysílání zápasů národního týmu v kvalifikacích na EURO 2024, MS 2026 a EURO 2028 i všech přátelských utkání konaných v následujících sedmi letech.

„Podle uzavřené dohody s majitelem evropských televizních práv bude moci Česká televize vysílat turnaje UEFA EURO 2024 a 2028. Právě díky tomu dokážeme českému divákovi nabídnout to nejzajímavější z evropského fotbalu, a to včetně kvalifikačních zápasů. Získání nové licence rozšiřuje široké portfolio sportovních disciplín, které přinášíme tuzemským fanouškům,“ říká generální ředitel České televize Petr Dvořák.

Zisk vysílacích práv na nejzajímavější zápasy není samozřejmý, Česká televize se musela účastnit vypsaného tendru a svůj zájem před mezinárodní komisí obhájit. „Sportovní práva jsou poslední roky problémem všech veřejnoprávních vysilatelů. Enormní divácký zájem otevírá významné možnosti pro prezentace reklamních a sponzorských partnerů, což ze sportovních práv činí cenný obchodní artikl, který v posledních letech získávají díky svým finančním možnostem stále častěji velké nadnárodní společnosti a nikoli vysílatelé veřejné služby. Přesto Česká televize usiluje o to, aby diváci o vysílání zásadních sportovních událostí ve volně šířeném vysílání nepřišli,“ komentuje situaci Petr Dvořák, který se problematikou a vyjednáváním sportovních práv zabývá i jako viceprezident Evropské vysílací unie.

Kromě práv na mistrovství Evropy získala Česká televize možnost vysílat i další tři cykly Ligy národů UEFA. „Pro následující tři ročníky jsme získali možnost našim divákům přinést zápasy české fotbalové reprezentace z Ligy národů UEFA. Doplňujeme tak portfolio již získaných práv na vysílání z mistrovství světa ve fotbalu 2022 a Evropskou ligu UEFA i Evropskou konferenční ligu UEFA, které můžeme zatím vysílat do roku 2024,“ upřesňuje výkonný ředitel ČT sport Jiří Ponikelský.

Česká televize ziskem těchto vysílacích práv navazuje na úspěšná vysílání z předchozích kvalifikací i turnajů fotbalových mistrovství Evropy i Ligy národů UEFA. A právě přímý přenos z Milána z finále druhého ročníku fotbalové Ligy národů UEFA Španělsko-Francie nabídne sportovní kanál České televize už tuto neděli od 20:35 hodin.

Foto: FAČR

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Radana Čechová

Jako novinářka zaměřující se na marketingovou komunikaci pracuje v různých redakcích od roku 1999. Týdeník Marketing & Media, na jehož vzniku se v roce 2000 spolupodílela, vede od začátku roku 2020. Zaměřuje se například na témata spojená s marketingovým výzkumem, efektivitou, managementem a rolí žen v marketingové komunikaci.

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.