Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: Pxhere
Kampaně

Zadavatelé reklam od září hůře osloví zástupce nejmladší generace

Redakce MAM1. 9. 20212. 9. 2021

Google totiž od 2.září zablokuje cílení na mladistvé na základě jejich pohlaví, zájmů a věku. Dopad to může mít převážně na gamingové firmy či společnosti prodávající elektroniku. Omezení také ovlivní obchodníky inzerující alkohol, tabák nebo hazard.

Nové omezení může zkomplikovat fungování na internetu také uživatelům, kteří jsou starší 18 let. Pokud je algoritmus omylem vyhodnotí jako mladistvé, budou svůj věk muset prokázat doložením osobního dokladu. Pravidla by měla od září platit pro členy Evropského hospodářského prostoru, mezi které patří i České republika, a také pro uživatele ve Velké Británii a Švýcarsku. Následně by měla být zavedena globálně. 

„V praxi to bude fungovat tak, že pokud systém identifikuje daného uživatele pod 18 let, přestane mu zobrazovat personalizované reklamy a reklamy ze senzitivních kategorií, jako jsou gambling nebo alkohol. Uživatelé, které systém identifikuje špatně, mohou předložit doklady, pomocí kterých prokážou, že jsou starší 18 let,“ vysvětluje Tomáš Varga z komunikační skupiny Publicis Group, která je součástí Asociace komunikačních agentur (AKA).

Přečtěte si také:
Google slibuje více možností pro reklamy

„Omezování inzerce v rámci výkonnostní reklamy je v poslední době častým tématem. K podobnému, ale méně razantnímu opatření jako Google, tedy omezení možností cílení inzerce na osoby mladší 18 let, se rozhodl například i Facebook. Pro nás jako zadavatele neznamená tento update naštěstí to, že bychom reklamu nemohli mladistvým doručit. Omezení ale jistě přinese snížení její efekivity, ať už to bude vyšší cena za zásah nebo nižší míra proklikovosti reklam. Z mého pohledu je to výzva, jak v rámci omezenějších možností personalizovaného cílení reklamy i tak efektivně vytvářet kampaně pro klienty, kterých se to týká,“ říká Martin Kukačka z digitální a komunikační agentury Dark Side, která je taktéž členem AKA. Zároveň dodává, že v online prostoru ještě více vzroste například význam influencerů, kteří jsou pro mladistvé velmi relevantním kanálem.

Tomáš Varga považuje iniciativu Googlu za smysluplnou. „Aktuálně je předčasné dělat závěry a spekulovat, jaký dopad bude mít tato restrikce na reklamní plánování. Google toto omezení bude nejdříve testovat na vybraných trzích a je dost možné, že jeho konkrétní podobu ještě změní. Obecně je ale nová restrikce dobrým krokem a z morálního hlediska dává smysl,“ říká.

Mladiství by měli rovněž mít možnost požádat o odstranění svých fotografií ve vyhledávání přes Google. Obecně by pak mladiství po každém přihlášení k účtu měli mít možnost bezpečného vyhledávání v podobě nového výchozího nastavení. Vše by pak mělo být transparentní a všechny aplikace, které jsou zařazené do tzv. Google rodiny, by měly poskytovat informace o tom, jakým způsobem využívají jejich data. Dále si pak například na kanále YouTube budou moci nastavit speciální režim ochrany soukromí.

Zavřít reklamu

Nově vzniklou divizi e-commerce povede v Seznamu Lukáš Behúň

Starší článek

Zaměstnanci Nike mají na centrále týden volna, aby se vzpamatovali z covidu

Novější článek

Podobné zprávy

Lidé

Generální ředitel ČT Petr Dvořák obhájil post viceprezidenta Evropské vysílací unie

Generální ředitel České televize Petr Dvořák byl na dnešní valné hromadě v Dubrovníku již podruhé zvolen viceprezidentem Evropské vysílací unie (EBU).
1. 7. 20221. 7. 2022
Lidé

Ondřej Cikán je novým ředitelem Rock rádia

Rock rádio, patřící do mediální skupiny Media Bohemia, má nového ředitele. Stal se jím dosavadní programový ředitel Fajn rádia, Ondřej Cikán, který tak…
1. 7. 20221. 7. 2022
Lidé

Billu Česká republika řídí Liam Casey

Liam Casey převezme od 1. července pozici generálního ředitele společnosti Billa Česká republika a společně s Ilse Holzer (finanční ředitelka) a Petrem…
1. 7. 20221. 7. 2022
Kampaně

Tvoříme Sokolovsko, říká Suas Group v kampani od Hero & Outlaw

Agentura pro průmyslovou skupinu spustila první ucelenou kampaň její novodobé historie. Zaměřuje se na podporu značky a nábor.
1. 7. 20221. 7. 2022
Reklama
CĚZ Kuráž 300x250
Etnetera motion banner

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

Z řetězce Albert odchází ředitel digitálního marketingu Matoušek
Tessa Szyszkowitz jmenována předsedkyní Rady pro redakční nezávislost

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.