

Startuje první seminář pro marketéry na téma „brand safety“
Fenomén dezinformací se netýká jen aktuálního očkování, migrantů, politiky nebo celebrit. I Česká republika má příklady dezinformačních kampaní, které způsobily obchodním značkám a firmám milionové škody. Asociace komunikačních agentura (AKA) a Fakulta sociálních věd Univerzity Karlovy proto spouští vzdělávací projekt pro marketéry – Band Safety Academy.
Na celodenním semináři se účastníci dozvědí, jaká nebezpečí číhají na značky, jak snižují jejich hodnotu a jak se bránit případným ztrátám. Typicky jde o různé útoky na věrohodnost, spolehlivost, kvalitu nebo zdravotní nezávadnost produktů, smyšlenky o představitelích značek nebo managementu firmy. Takové, internetem či mailem šířené dezinformace, mohou být fatální. Například falešné zprávy o insolvenci bank mohou vést až k jejich faktické likvidaci.
První běh semináře Brand Safety Academy se odehraje 22. září na půdě Karlovy univerzity. Je určen především pro brand manažery a marketingové specialisty na straně firem, ale počítá se i s účastí expertů z komunikačních agentur, médií nebo se studenty.
Brand safety je termín, který marketingoví profesionálové dobře znají, málokterá z firem má ale propracovaný systém na ochranu značky. Během semináře se o své zkušenosti a zjištění podělí odborníci z fakulty sociálních věd a reklamního byznysu, organizace Prague Security Studies a spolku Nelež, stejně jako manažeři firem, kteří už řešili konkrétní případy napadení svých značek jako například Notino, T-mobile nebo L´Oreal. Účastníci semináře si odnesou praktický postup pro obranu proti dezinformacím. Představí se jim software, který oddělí jejich on-line reklamu od toxického kontextu. Akademie je zařazena do systému celoživotního vzdělávání, a tak každý účastník obdrží i certifikát.
Zájemci o Brand Safety Academy se mohou registrovat přes stejnojmenný web. Landing page, stejně jako celou vizuální identitu BSA, vytvořila agentura Triad. Její spolumajitelka Petra Jankovičová je i vedoucí pracovní skupiny Etika oboru, na jejíž půdě akademie v AKA vznikala.
Cena za účast byla stanovena na 500 korun za osobu tak, aby se pokryly nejnutnější výdaje. Organizátoři a podporovatelé Brand Safety Academy nechtějí, aby vstupné bylo bariérou pro účast. Vedle obchodního významu pro značky a firmy má totiž seminář i rozměr společenský. Upozorňování na nebezpečí dezinformací všeho druhu je součástí dlouhodobého úsilí o minimalizaci vlivu dezinformací na společnost.
Podobné zprávy


Generální ředitel ČT Petr Dvořák obhájil post viceprezidenta Evropské vysílací unie


Ondřej Cikán je novým ředitelem Rock rádia


Billu Česká republika řídí Liam Casey

