Foto: Penny

Děti tloustnou. Projekt Hýbeme se hezky česky vstupuje do finální fáze

1. 9. 2021 11:09

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Na jaře letošního roku odstartoval řetězec Penny ve spolupráci s Českou obcí sokolskou a Asociací školních sportovních klubů projekt na podporu návratu dětí ke sportu Hýbeme se hezky česky. Nyní projekt vstupuje do své rozhodující fáze.

Cíl je jednoduchý: vrátit děti ke sportu, vrátit jim radost z pohybu a zmírnit následky uplynulého více než roku, kdy měly děti značně omezenou možnost pohybu, a během kterého přibylo dětí s nadváhou. Distanční výuka, zavřená sportoviště, nedostatek pohybu, to vše se se zpožděním začíná projevovat na zdraví našich dětí. „Potvrzuje se, to, co dlouhá léta víme, ale v dnešní době často podceňujeme. A to, jak je pro děti a jejich zdravý vývoj sport a pohyb samotný zásadní. Podle údajů ministerstva zdravotnictví má více než pětina dětí ve věku 11 až 15 let nadváhu nebo je obézní. Během lockdownu těchto dětí přibylo, a to podle některých údajů přibližně o čtyři procenta. Může to znít jako malé procento, ale ono to znamená, že prakticky každé třetí dítě má problémy s nadváhou (nárůst z 25 % na 29 %)“, varuje sportovní psycholožka a lékařka PhDr. Lenka Čadová.

Do projektu, jehož cílem je podpořit děti po celé zemi, a záměrně nemá jednoho jediného vítěze, se přihlásilo více než 1 100 týmů ze všech koutů celé republiky. „Naším cílem je pomoci co nejvíce dětem. Podpořit kluby a pomoci jim vytvářet podmínky k tomu, aby mohli po přerušení své činnosti znovu pracovat, a věnovat se dětem i v těch nejmenších obcích a městech“, vysvětluje Vít Vojtěch, vedoucí strategického marketingu Penny. Ze všech přihlášených veřejnost v červnu hlasováním na internetu rozhodla o 455 finalistech. Ti se nyní ve finálovém hlasování na prodejnách utkají o konkrétní výši podpory. Hlasovat se bude ve 400 prodejnách Penny, přičemž celá země je rozdělena na 150 mikroregionů. Tým, který dostane v daném místě nejvíce hlasů obdrží podporu 15 000 korun, zbývající dva finalisté pak po 5 000 korunách. Všechny týmy pak dostanou balíčky zdravé výživy pro celý tým.

Podpora sportovců a známých osobností

Do poslední fáze vstupuje 455 sportovních týmů a klubů z celé České republiky. „Nyní bude moci každý, kdo chce podpořit právě svůj tým v daném mikroregionu přijít na prodejnu a dát mu hlas. Ne jeden, ale pokaždé, když nakoupí, bude mít možnost vhodit svůj hlas do připravených hlasovacích boxů,” popisuje Vojtěch. Ve které prodejně mohou dát lidé hlas právě svému týmu zjistí snadno na webu: www.hybemesehezkycesky.cz .

I v další fázi projektu bude pokračovat 360stupňová komunikační kampaň, včetně TV spotu, propagace projektu v tištěných médiích, na billboardech, v on-line prostředí i na sociálních sítích. Pro třetí fázi projektu byl natočen nový televizní spot, v němž hrají děti z vylosovaných týmů, kteří se rovněž stali tvářemi této části projektu.

Projekt podporují také známí sportovci a osobnosti českého sportu. Od samotného počátku jsou to fotbaloví internacionálové Vladimír Šmicer a Jan Koller, olympijský vítěz v moderním pětiboji z Londýna David Svoboda a mladí sportovci Sokola atletka Barbora Malíková, florbalista Filip Langer a šermíř Alexander Choupenitch. Nyní se k nim přidávají populární bojovník MMA Makhmud Muradov, sportovní komentátor Petr Svěcený a fotbalista SK Slavia Praha Ondřej Kúdela.

Foto: Penny

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.