Foto: Tomáš Nosil

René Zavoral byl znovuzvolen generálním ředitelem Českého rozhlasu

26. 8. 2021 07:08

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Rada Českého rozhlasu včera na svém veřejném zasedání potvrdila Reného Zavorala ve funkci generálního ředitele Českého rozhlasu i pro druhé funkční období. To Renému Zavoralovi začne 21. ledna 2022. V tajném hlasování obdržel stávající generální ředitel sedm hlasů z devíti možných; volby se neúčastnil radní Josef Nerušil.

Ke znovuzvolení potřeboval René Zavoral dvě třetiny hlasů z celkového počtu devíti radních. Mezi hlavní priority znovuzvoleného generálního ředitele ČRo budou i nadále patřit posilování Českého rozhlasu jako nezávislého, svobodného a moderního média veřejné služby a rozvoj jeho služeb pro posluchače.

Během mého současného mandátu se podařilo zajistit Českému rozhlasu ekonomickou stabilitu i rekordní postavení na mediálním trhu. Pro naše posluchače jsme zřídili nové stanice a nabídli jim řadu dalších nových služeb i v online prostředí. V nadcházejících šesti letech chci pozici Českého rozhlasu jako klíčové národní kulturní instituce ještě více posílit, nadále bude potřeba rozvíjet jeho programovou nabídku i všechny platformy, na kterých nabízí své služby veřejnosti. Stále budu zdůrazňovat roli ČRo jako média veřejné služby, které je každodenním průvodcem svých posluchačů a které jim nabízí pestrost, nezávislý pohled na věc a podporuje je v utváření vlastních názorů,“ uvedl generální ředitel ČRo René Zavoral.

PSALI JSME
Radioprojekt: Radiožurnál dál navyšuje náskok v poslechovosti

Zavoral je generálním ředitelem Českého rozhlasu od 21. ledna 2016. Ve svém prvním šestiletém funkčním období podporoval transparentnost ČRo a komunikaci s veřejností, například zavedením takzvaného rozklikávacího rozpočtu či zřízením funkce Ombudsmana. Vysílání ČRo posílil o další regionální stanice v Liberci, Karlových Varech a ve Zlíně. Zřízena byla také speciální digitální stanice Radiožurnál Sport, zpravodajský server iRozhlas či největší audio portál v republice mujRozhlas.cz.

Stanice ČRo Radiožurnál se v roce 2021 po patnácti letech opět stala nejposlouchanější rozhlasovou stanicí a ČRo získal rekordní podíl na trhu 27,4 procenta. Dokončen byl také proces digitalizace a ČRo nyní pokrývá svým signálem zhruba 95 procent populace ČR.

Foto: Tomáš Nosil

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.