Foto: scvr.cz

Reklamní investice v červenci byly meziročně vyšší napříč mediatypy

18. 8. 2021 16:08

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Reklamní výdaje byly podle dat Nielsen Admospehre v červenci meziročně vyšší, a to v průměru o tři procenta ve všech mediatypech.

Lépe se oproti loňskému červenci daří především rozhlasu, kde je meziroční změna nejvyšší (+5 %). V případě televize se jedná o změnu ve výši tří procent, nicméně reklamní investice jsou zde tradičně co do objemu nevyšší. Zbylé dva mediatypy si oproti loňskému červenci polepšily o dvě procenta. Ceníková hodnota reklamního prostoru v TV za červenec mírně přesáhla 3 miliardy korun. V rádiích se jednalo o 556 milionů korun. Všechny mediatypy také mírně překročily investice ve stejném měsíci v předkrizovém v roce 2019. Například výdaje do televize v ceníkových cenách dosáhly  v červenci 2019  2,9 miliardy korun.

Vyšší je letos v porovnání s loňskem i celkový objem výdajů za prvních sedm měsíců, a to zhruba o šest procent.  Nejznatelnějšího zlepšení dosáhl tisk  (+ 10 %). Největší objem logicky vykázala TV reklama s meziroční změnou ve výši šesti procent. Venkovní reklama po výrazném propadu způsobeném pandemií vylepšuje svou pozici, přesto ve srovnání s loňským rokem propadly investice do ní za období od ledna do července o 10 procent.

Foto: scvr.cz

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.