Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: Rex Shutterstock
Marketing

Reklama na Amazonu roste raketovým tempem. Q2 tržby pod očekáváním

Redakce MAM2. 8. 20212. 8. 2021

Ačkoli Amazon ve svých finančních zprávách specificky nerozlišuje výdělky z reklamy, kategorie „ostatní“, kterou tvoří právě reklama a analytické služby, rychle roste a lze usuzovat, že příjmy z reklamy masivně vzrostly.

Ve druhém čtvrtletí kategorie „ostatní“ vynesla Amazonu bez mála osm miliard dolarů, což představuje meziroční růst ve výši 87 procent a ve srovnání s prvním čtvrtletím se jedná o nárůst ve výší čtrnácti procent. Společnost o tom informovala minulý týden ve své finanční zprávě. Většinu těchto příjmů přitom tvoří prodej reklamy.

Pro porovnání, LinkedIn loni za reklamu utržila přes tři miliardy dolarů, podobnou sumu si připsal i Twitter. Snapchat celkově loni vydělal zhruba 2,5 miliardy dolarů a Pinterest 1,6 miliard dolarů.

PSALI JSME
Nejhodnotnější značky světa rekordně posílily

Finanční ředitel Amazonu, Brian Olsavsky, minulý týden médiím oznámil, že větší poptávku a vyšší nabídkové ceny pohání nové produkty a funkcionality, které Amazon přidává. Ve druhém čtvrtletí Amazon údajně spustil přes čtyři desítky nových funkcí a samoobslužných nástrojů. Jako příklad uvádí společnost nástroj, který vytváří regionální produktové kampaně.

A faktory, které stojí za úspěchem Amazonu, nadále raketově rostou. Gigant e-commerce v posledních osmnácti měsících přidal celosvětově 50 milionů nových uživatelů služby „Prime“. Amazon Prime také získala některé významné kontrakty jako americkou Národní fotbalovou ligu, anglickou Premier League a významné tenisové turnaje pro nové streamovací dohody, které odstartují v příštím roce, což rovněž významně rozšiřuje cílovou skupinu pro reklamu dominantního e-commerce hráče.

Celkově Amazon už potřetí utržil kvartálně více než 100 miliard dolarů (113,08), což představuje meziroční růst o 27 procent. Očekávaného růstu 115 miliard ovšem společnost nedosáhla. Jedná se také o první zveřejněné čtvrtletní výsledky, při nichž už stojí v čele Amazonu Andy Jassy, který nahradil na pozici CEO zakladatele Jeffa Bezose. Podle Oslavskyho výsledky zkresluje mimořádně úspěšný druhý kvartál loňského roku, kdy tržby stoupaly vlivem pandemie oproti roku 2019 o 35 až 45 procent.

Zavřít reklamu

V Praze otevřela první „phygital“ prodejna. Místo regálů jsou tablety

Starší článek

Management Alzy posilují dva zkušení manažeři. CMO bude Marek Dvořák

Novější článek

Podobné zprávy

Kampaně

Tomáš Klus řeší jako inspektor Klusó vraždy PET lahví

Detektivní film noir vytvořila pro iniciativu Zálohujme.cz agentura AMI Digital. Klus si v krátkém filmu v režii Martina Janeše střihnul čtyřroli.
10. 8. 202210. 8. 2022
Lidé

Novým CEO MultiSport Benefit je Miroslav Rech

Společnost MultiSport Benefit po více než 10 letech změnila generálního ředitele v České republice. Nově tak na místo CEO nastupuje Miroslav Rech. Jeho…
10. 8. 202210. 8. 2022
Akce

TikTok plánuje na Prague Pride řadu aktivit

Platforma TikTok, jeden z hlavních partnerů dvanáctého ročníku festivalu Prague Pride, si připravila celou řadu tematických akcí a aktivit. Pro TikTok…
10. 8. 202210. 8. 2022
Média

Jde z něj hrůza a je manipulativní. Nový chatbot Mety ohodnotil Zuckerberga

V minulém týdnu byl spuštěn nový chatbot společnosti Meta vybavený umělou inteligencí BlenderBot 3. Novináři mu při té příležitosti položili několik otázek…
10. 8. 202210. 8. 2022
Reklama
FM banner srpen 300x250

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

Romana Jourdren vede obchod společnosti Orkla Foods
Kreativní ředitelkou World of Online je Markéta Tomanová

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.