Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Retail

Pořád je prostor pro inovace

AdvertorialMarcel Valo, POS Media19. 8. 202120. 8. 2021

Marketingový mix se nemůžeme naučit z minulosti, říká Dana Běloušková, ředitelka společnosti POS Media.

Moderní společnost disponuje takovou mírou inovací, že vše, co dnes zažíváme se děje poprvé v historii. O tom, jak na dnešní svět reaguje tradiční marketingová a mediální agentura POS Media, jsme hovořili s její ředitelkou pro ČR Danou Bělouškovou.

Dano, můžete hned na úvod agenturu POS Media představit? Většina z nás si vás řadí k retailovým řetězcům a jejich mediálnímu prostoru.

Je to tak, jak říkáte. I název odkazuje k místu prodeje (POS) a propagaci právě v tomto prostoru. Na druhou stranu POS Media je na trhu přes dvacet let a za tu dobu se v mnohém musela přizpůsobit, aby služby byly pro klienty stále zajímavé. Dnes je naše portfolio skutečně široké. Ve všech sedmi zemích Evropy, ve kterých působíme, je stále základem mediální prostor v retailových řetězcích, ale máme například i moderní a komplexní kreativní studio, které připraví kampaň přes všechny typy médií, rozsáhlé oddělení merchandisingu, hostesek, eventů, a také divizi, která se zabývá dodávkou digitálních LCD panelů včetně systémů pro správu obsahu.

Je vidět, že nezahálíte, ale jak v aktuální situaci fungují například hostesky a eventy?

To si jistě dokážete představit. Navíc v těchto oblastech patříme k největším agenturám na trhu, hosteskami umíme operativně pokrýt celou republiku téměř v jakémkoli objemu. Stejně tak u eventů, kdy běžně realizujeme i eventy s širokým dosahem pro tisíce lidí. Zkrátím to, v tomto ohledu věříme v lepší zítřky.

Rozumím. Máte naopak nějakou službu, která v uplynulých měsících roste?

Před rokem bylo jasné, že do onlinového prostoru vkročí mnohem více spotřebitelů, zákazníků, klientů, lidí, a že to pomyslné vkročení bude velmi intenzivní. A i když internet není nováček na poli médií a mnoho reklamních formátů je již etablovaných a standardizovaných, pořád je zde prostor pro inovace. V POS Media jsme proto připravili koncept, kterému říkáme O2O — Online-to-Offline a nabídli ho našim klientům. Zájem předčil naše očekávání.

Můžete být konkrétnější, v čem služba O2O spočívá?

Nejde o nic složitého, snažíme se propojit svět onlinu se světem offlinu, a to v takovém poměru, jaký aktuální situace umožňuje. Je-li všechno zavřené a nic se nesmí, tak posílíme onlinovou část, ve chvíli, kdy se pravidla rozvolní, zesílí zase část offlinová. Stále jsou ale obě části propojené a doplňují se.

Když je možné být v obchodě, budeme v obchodě, pokud to možné není, pořád můžeme mít hostesky nebo soutěže v outdooru. A totéž platí i o eventech.

Jaké konkrétní nástroje v onlinu využíváte? Zatím si to nedovedu moc představit.

Hlavním nástrojem jsou sociální média a ještě konkrétněji Instagram a influenceři. Tedy lidé, kteří mají na Instagramu větší množství sledujících. Ti nám pak pomáhají seznámit jejich publikum například s novým produktem. Současně také promují reálnou akci daného produktu v reálném světě — třeba outdoorovou ochutnávku. Může jít ale i o propagaci spotřebitelské soutěže, do které, když se chce uživatel zapojit, tak musí zkrátka vyrazit ven a něco udělat. Možností je mnoho a my díky tomu, že zvládáme propojit mediální prostor ve skutečném retailovém obchodě, hostesky, eventy a jejich propagaci právě na sociálních sítích, dokážeme doručit velmi zajímavou, komplexní a funkční kampaň bez ohledu na to, jaká epidemiologická pravidla zrovna platí. Když je možné být v obchodě, budeme v obchodě, pokud to možné není, pořád můžeme mít hostesky nebo soutěže v outdooru. A totéž platí i o eventech.

Není škoda, že se zaměřujete jen na influencery na Instagramu? Mohlo by to fungovat i s Facebookem, nebo přímo s účtem klienta.

Máte pravdu a i tuto část samozřejmě klientům umíme zajistit. Druhou stranou této mince je, že pokud jde o Instagram, Facebook, YouTube a LinkedIn, účty našich klientů tak obvykle spadají do strategického plánování firmy. Takže rozhodování trvá delší čas. My jsme nyní chtěli poskytnout funkční službu, která je realizovatelná rychle s vysokým dopadem na cílovou skupinu. Proto má nyní služba O2O kampaňový, nikoliv strategický charakter. Ale je také pravda, že s prvními klienty již diskutujeme možnosti ohledně širší spolupráce, kde bychom tento koncept aplikovali v dlouhodobém horizontu s využitím klientových účtů na sociálních sítích. Potenciál je obrovský a díky našim možnostem v reálném světě jde o unikátní kombinaci.

A připravujete i nyní něco nového?

Vyloženě nového ne, i tak toho máme s O2O, kreativou a digitálními LED panely až až (smích). Nyní se soustředíme na prohloubení spolupráce. Často klientům poskytujeme jednu nebo dvě z našich služeb — například klient využívá naše hostesky nebo merchandising, který máme na špičkové úrovni, a to celorepublikově — ale již službu nepropojuje například s O2O, nebo nevyužije naši na míru připravenou kreativu. Často to může být i tím, že v rámci rozdělení kompetencí u klienta o nás zkrátka další odpovědné oddělení neví. Přitom nejlepšího efektu lze dosáhnout právě propojením širšího portfolia služeb, ale to není v rámci marketingového a mediálního mixu žádná novinka.

Zavřít reklamu

Reklamní investice v červenci byly meziročně vyšší napříč mediatypy

Starší článek

Tierra Verde natočila spot na první dobrou

Novější článek

Podobné zprávy

Kampaně

Tomáš Klus řeší jako inspektor Klusó vraždy PET lahví

Detektivní film noir vytvořila pro iniciativu Zálohujme.cz agentura AMI Digital. Klus si v krátkém filmu v režii Martina Janeše střihnul čtyřroli.
10. 8. 202210. 8. 2022
Lidé

Novým CEO MultiSport Benefit je Miroslav Rech

Společnost MultiSport Benefit po více než 10 letech změnila generálního ředitele v České republice. Nově tak na místo CEO nastupuje Miroslav Rech. Jeho…
10. 8. 202210. 8. 2022
Akce

TikTok plánuje na Prague Pride řadu aktivit

Platforma TikTok, jeden z hlavních partnerů dvanáctého ročníku festivalu Prague Pride, si připravila celou řadu tematických akcí a aktivit. Pro TikTok…
10. 8. 202210. 8. 2022
Média

Jde z něj hrůza a je manipulativní. Nový chatbot Mety ohodnotil Zuckerberga

V minulém týdnu byl spuštěn nový chatbot společnosti Meta vybavený umělou inteligencí BlenderBot 3. Novináři mu při té příležitosti položili několik otázek…
10. 8. 202210. 8. 2022
Reklama
FM banner srpen 300x250

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

Romana Jourdren vede obchod společnosti Orkla Foods
Kreativní ředitelkou World of Online je Markéta Tomanová

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.